Ανοίγει ο δρόμος για τα υδροπλάνα στην Ελλάδα

Με στόχο την άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων και την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης και λειτουργίας υδατοδρομίων στη χώρα, το υπουργείο Ανάπτυξης εισάγει επτά αλλαγές, στον επενδυτικό νόμο.

Ο νόμος αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το προσεχές διάστημα.

Το σχέδιο βρίσκεται στη φάση της συλλογής υπογραφών από τα συναρμόδια υπουργεία και, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνει αλλαγές που προέκυψαν από τη διαβούλευση που διενεργήθηκε το προηγούμενο διάστημα και αναμένεται να καταστήσουν ευκολότερες τις επενδύσεις. Σύμφωνα με αυτές:

• Η χορήγηση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου θα είναι αόριστης διάρκειας και όχι για δέκα χρόνια, όπως αρχικά προβλεπόταν.

• Δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας υδατοδρομίου σε θαλάσσια περιοχή που εντάσσεται στο δίκτυο περιοχών «Natura 2000», καθώς θεωρείται ότι τα μετρήσιμα ποσοστά θορύβου και άλλων περιβαλλοντικών οχλήσεων είναι από τα πιο χαμηλά στις μεταφορές.

• Ανατίθεται στον πιλότο η ευθύνη της προσθαλάσσωσης στα υδάτινα πεδία, δηλαδή τις περιοχές που εξυπηρετούν έκτακτες πτήσεις εκτός υδατοδρομίων. Απαλείφεται ο όρος που προέβλεπε ότι τα υδάτινα πεδία θα πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 300 μέτρων από την ακτογραμμή.

• Μειώνονται τα μέλη της Επιτροπής Λειτουργίας Υδατοδρομίων από οκτώ σε τέσσερα (2 από την ΥΠΑ, 1 από το Λιμενικό και 1 από την Αστυνομία).

• Επανέρχονται σε ισχύ παλαιότερες διατάξεις για θέματα πυρόσβεσης που προέβλεπαν την ύπαρξη έξι κινητών στοιχείων πυρόσβεσης.

• Η διενέργεια ελέγχων ασφαλείας επιβατών και αποσκευών θα γίνεται από εξειδικευμένες εταιρείες ή από τον ίδιο τον φορέα λειτουργίας του υδατοδρομίου κατόπιν εκπαίδευσης και πιστοποίησης από την ΥΠΑ.

• Ανατίθεται στον φορέα λειτουργίας η ασφάλεια του υδατοδρομίου.
Πηγή: skai.gr