Κλείσιμο

Εκπτώσεις τέσσερις φορές το χρόνο στα εμπορικά καταστήματα

Δικαίωμα για εκπτώσεις τέσσερις φορές το χρόνο θα έχουν τα εμπορικά καταστήματα, σύμφωνα με την τροποποίηση που περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων στα σχέδια του υπουργείου Ανάπτυξης. Για το θέμα πρόκειται να ξεκινήσει άμεσα διαβούλευση με τους φορείς της αγοράς.

Όπως εξήγησε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Θανάσης Σκορδάς, η πρόταση που έχει γίνει από την αγορά είναι πέραν των χειμερινών και θερινών εκπτώσεων, να επιτρέπονται δύο ενδιάμεσα 10ήμερα εκπτώσεων το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου.

Ο υφυπουργός αναφέρθηκε συνοπτικά εκ νέου σε όσα αλλάζουν στους κανόνες της αγοράς και όπως σημείωσε ενσωματώνονται στο τελικό κείμενο τα εξής:

? Μη καταβολή αντιτίμου από τον πελάτη, εάν δεν έχει εκδοθεί απόδειξη πληρωμής.

? Επιτρέπεται η πώληση καπνικών προϊόντων και εφημερίδων, περιοδικών από τα σούπερ μάρκετ.

? Στους τιμοκαταλόγους και στις αποδείξεις σε καταστήματα εστίασης και αναψυχής προβλέπεται η αναγραφή της τελικής τιμής προ και μετά ΦΠΑ, ενώ θα αναγράφεται και το δικαίωμα μη πληρωμής στον τιμοκατάλογο.

? Δεν θα χρεώνεται χωρίς προηγούμενη έγκριση - ενημέρωση του καταναλωτή οτιδήποτε τιμολογείται π.χ. ψωμί, νερό.

? Θα υπάρχει εκτίμηση για το κόστος εργασίας στην προσφορά παροχής υπηρεσιών που λαμβάνει ο καταναλωτής.

? Ελαττώνονται τα επιτρεπόμενα βάρη στα χύμα προϊόντα, εφόσον δεν υπάρχει το κόστος της συσκευασίας.

? Λαμβάνονται σειρά μέτρων για να μην εξαπατάται ο καταναλωτής από πειραγμένες αντλίες υγρών καυσίμων. Μεταξύ των μέτρων αυτών είναι ο έλεγχος σε όλα τα στάδια μεταφοράς και εμπορίας υγρών καυσίμων και η ευθύνη όχι μόνο του πρατηριούχου αλλά και της εταιρείας εμπορίας, του εξουσιοδοτημένου συνεργείου ελέγχου και του κατασκευαστή των αντλιών για την ορθή λειτουργία της αντλίας.

? Ολοκληρώνεται το αμέσως προσεχές διάστημα η αλλαγή του Αγορανομικού Κώδικα μια νομοθεσία από το 1946. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η εξειδίκευση των προστίμων για παραβάσεις στην αγορά ανάλογα με τη στάθμιση του αδικήματος και της ζημιάς που επιφέρει σε καταναλωτές και αγορά.

Πηγή: skai.gr