Κλείσιμο

24ωρο «χειρόφρενο» στα ταξί Πέμπτη και Σάββατο

Ακινητοποιημένα από τις 5 το πρωί της Πέμπτης και για 24 ώρες θα παραμείνουν τα ταξί, με απόφαση τη Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ταξί. Η κινητοποίηση των ιδιοκτητών ταξί θα επαναληφθεί και το Σάββατο.

Η ΠΟΕΙΑΤΑ κάνει λόγο για κατεδάφιση του κλάδου των ταξί, χαρακτηρίζει «ταφόπλακα» για 70.000 οικογένειες το νομοσχέδιο Ραγκούση και ξεκαθαρίζει ότι οι ιδιοκτήτες ταξί δεν είναι διατεθειμένοι να μείνουν «απλοί παρατηρητές των εξελίξεων».

Στις 11 το πρωί της Πέμπτης ο ΣΑΤΑ θα πραγματοποιήσει ενημερωτική συγκέντρωση στο θέατρο ΠΕΡΟΚΕ, ενώ το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου στο Ιβανώφειο της Θεσσαλονίκης στις 15.00 μ.μ θα γίνει η κεντρική εκδήλωση της Ομοσπονδίας.

Ο υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Ραγκούσης, αρνήθηκε να σχολιάσει την απόφαση των ιδιοκτητών ταξί να προχωρήσουν σε 24ωρη απεργία και αρκέστηκε να πει πως με την απεργία του καλοκαιριού επιδείνωσαν τις σχέσεις τους με την κοινωνία. «Αν θέλουν να συνεχίσουν, είναι δικαίωμά τους», συμπλήρωσε.

Όπως επεσήμανε ο υπουργός, η αγορά των ταξί θα είναι μεν ανοιχτή και ελεύθερη, αλλά αν διαπιστωθεί υπερπληθώρα αιτήσεων για την απόκτηση ΑΠΥ, τότε δεν αποκλείεται να υπάρξουν κάποιοι χρονικοί περιορισμοί στη χορήγηση αδειών. Επιπρόσθετα, προανήγγειλε ότι θα γίνουν φορολογικοί έλεγχοι στις παλιές μεταβιβάσεις αδειών και θα επιβληθούν πρόστιμα σε όσους πούλησαν ταξί εισπράττοντας χρήματα χωρίς να το δηλώσουν.

Απαντώντας εξάλλου σε ερώτηση για τα ζητήματα που θα πρέπει να διευκρινιστούν σχετικά με την απελευθέρωση του επαγγέλματος, ο κ. Ραγκούσης είπε ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος για τουλάχιστον 6 μήνες «για να δούμε πως θα πάει η πορεία του». Παράλληλα, θα συσταθεί ειδική επιτροπή που θα καταγράφει τα δεδομένα, θα κάνει προτάσεις και θα ελέγχει την αγορά, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο της καρτελοποίησης, οπότε θα πρέπει να επέμβει η επιτροπή ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου

- Η Άδεια Παροχής Υπηρεσιών Ταξί (ΑΠΥ), είναι άσχετη με την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.

- Οι έχοντες σήμερα άδεια ταξί θα πρέπει να επιλέξουν σε διάστημα τριών ετών τι θα κάνουν, αν δηλαδή θα ενταχθούν σε κάποια εταιρεία. Για να αποκτήσουν τη νέα άδεια θα πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά, αλλά δεν θα καταβάλουν το παράβολο.

- Το σχέδιο νόμου αναρτάται στο διαδίκτυο για περίπου μια εβδομάδα και θα ακολουθήσει διαβούλευση, καθώς και συζήτηση με τους βουλευτές και τα κόμματα, εφόσον το επιθυμούν.

- Το σχέδιο νόμου θα περάσει και πάλι από το υπουργικό Συμβούλιο στη διαδικασία της δεύτερης ανάγνωσης και σε περίπου ένα μήνα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή.

- Το ύψος του παράβολου για την απόκτηση ΑΠΥ θα διαμορφωθεί σε ένα σταθερό ύψος και θα καθοριστεί αφού ληφθούν οι προτάσεις όλων των φορέων. Στο σχέδιο νόμου αναφέρεται ότι το παράβολο για την απόκτηση ΑΠΥ κυμαίνεται από 15 έως 40 χιλιάδες ευρώ, για άδεια μοτοταξί 5-10 χιλιάδες ευρώ.

- Με την ψήφιση του νομοσχεδίου θα ισχύσει και η μείωση του κομίστρου, το ύψος της οποίας θα καθοριστεί με σχετικές αποφάσεις των αρμοδίων υπουργείων.

- Θα υπάρξει νέο καθεστώς φορολόγησης των ταξί, που θα καθοριστεί στο πλαίσιο του φορολογικού νομοσχεδίου.

- Οι υφιστάμενοι οδηγοί ταξί, μπορούν να μπουν στο ΕΣΠΑ ώστε να χρηματοδοτηθούν για την απόκτηση ΑΠΥ.

- Τα νέα ταξί θα έχουν νέα μορφή, στην όψη του οχήματος θα κυριαρχούν το κίτρινο και το μπλε χρώμα, θα φέρουν μεγαλύτερη ενδεικτική πινακίδα και θα είναι εφοδιασμένα με τηλεόραση και σύνδεση στο διαδίκτυο.
Πηγή: skai.gr