Παράνομη η απεργία στο Μετρό – Επιμένουν οι συνδικαλιστές

Παράνομη έκρινε το Πρωτοδικείο Αθηνών τη σημερινή (Δευτέρα 31/01) 24ωρη απεργία των εργαζόμενων στο Μετρό καθώς και τη νέα απεργιακή κινητοποίηση που έχουν εξαγγείλει για την Τρίτη.

Οι εργαζόμενοι πάντως δηλώνουν ότι θα πραγματοποιήσουν κανονικά την 24ωρη απεργία που έχουν εξαγγείλει για την Τρίτη, ενώ συνδικαλιστές θα περιφρουρήσουν την απεργία.

Παράλληλα, 48ωρη απεργία, για την Τετάρτη και την Πέμπτη, έχουν εξαγγείλει και οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ, ενώ στο Πρωτοδικείο Πειραιά, προκείμενου επίσης να κριθεί παράνομη η κινητοποίηση έχει προσφύγει η διοίκηση του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου.

Εν τω μεταξύ, χειρόφρενο ανακοίνωσαν ότι θα τραβήξουν την Τρίτη και την Τετάρτη οι οδηγοί των μπλε λεωφορείων και των τρόλεϊ.

Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα, ακινητοποιημένα έμειναν Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος και Μετρό. Κανονικά κινούνται τα λεωφορεία και το τραμ.

Οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για την κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου για τις αστικές συγκοινωνίες χωρίς ουσιαστικές αλλαγές και χαρακτηρίζουν το διάλογο με το υπουργείο Μεταφορών προσχηματικό.

Παράλληλα, αυξήσεις που αγγίζουν ακόμη και το 80% στις τιμές των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών τίθενται σε ισχύ από την 1η Φεβρουαρίου. Η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου, διάρκειας μιάμισης ώρας, διαμορφώνεται στο 1 ευρώ και 40 λεπτά. Δείτε αναλυτικά τις αυξήσεις ΕΔΩ.

Ρέππας: Τους νόμους τους ψηφίζει η Βουλή

Την ίδια ώρα, αυστηρό μήνυμα στους απεργούς έστειλε από την Βουλή ο υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας ξεκαθαρίζοντάς τους ότι η Βουλή ψηφίζει τους νόμους και όχι αυτοί.

«Είναι σαφές ότι τη νομοθετική πρωτοβουλία την έχει η κυβέρνηση. Σεβόμαστε τους συνδικαλιστές, αλλά δεν θα νομοθετήσουν αυτοί. Πρέπει να αφήσουν το συντεχνιακό κλαδικό όφελος προς όφελος του κοινωνικού συνόλου. Τίποτα δεν θα πάει καλά αν οι εργαζόμενοι δεν αναλάβουν πρωτοβουλίες ευθύνης και δεν αντιληφθούν ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι για να επιβραβεύουν τον πολίτη που τα επιλέγει» σημείωσε ο υπουργός.

Παράλληλα, κάλεσε όλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους, μεταξύ των οποίων και τους τρίτους, που όπως είπε, παροτρύνουν τους τσαμπατζήδες και πριονίζουν τον δημόσιο χαρακτήρα και τις θέσεις εργασίας.

Απαντώντας στις επικρίσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης για την αύξηση των εισιτηρίων, υποστήριξε ότι παραμένει σε πολύ χαμηλό επίπεδο το κόμιστρο στην Αθήνα.

Στο μεταξύ, υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου, που άρχισε να συζητείται στη Βουλή, τάχθηκαν το ΠΑΣΟΚ και η ανεξάρτητη βουλευτής Ντόρα Μπακογιάννη, ενώ η ΝΔ επιφυλάχθηκε να πάρει θέση αφού ακούσει και τις απόψεις των αρμόδιων φορέων, αντίθετα από ΚΚΕ, ΛΑΟΣ και ΣΥΡΙΖΑ που δήλωσαν ότι το καταψηφίζουν.

Από την πλευρά του, ο εισηγητής της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος χαρακτήρισε το νομοσχέδιο πρόχειρο, ανεφάρμοστο, χωρίς καμία επιστημονική μελέτη ως προς το θέμα της επιχορήγησης, τόνισε ότι είναι αδιευκρίνιστο πως θα λειτουργεί το νέο σύστημα ενώ εκτίμησε ότι θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στον κρατικό προϋπολογισμό.

Ο εισηγητής του ΚΚΕ Νίκος Παπακωνσταντίνου, δήλωσε ότι καταψηφίζει και επί της αρχής και στο σύνολό του το νομοσχέδιο, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει καμία σχέση με την βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς αλλά αντίθετα, πολλαπλασιάζει τα προβλήματα των επιβατών.

Ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Παύλος Μαρκάκης, έκανε λόγο για πρόχειρο νομοσχέδιο και μετέωρο εγχείρημα καθώς, όπως είπε, δεν εγγυάται την προοπτική εξυγίανσης των συγκοινωνιών της Αττικής και δεν λέει την αλήθεια για το μέλλον των νέων φορέων συγκοινωνιών.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι συνεχίζει να εφαρμόζει επικίνδυνη και αντεργατική πολιτική.

«Οι ρυθμίσεις είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, το στοίχημα όμως της κυβέρνησης είναι αν θα εφαρμόσει αυτά που υπάρχουν στα χαρτιά», υπογράμμισε από την πλευρά της η ανεξάρτητη βουλευτής Ντόρα Μπακογιάννη. Ακόμα, υποστήριξε ότι «η κυβέρνηση προχωρά με το ζόρι σε αυτή την νομοθετική αλλαγή υπό την πίεση της τρόικα, προσπαθώντας να κερδίσει χρόνο».
Πηγή: skai.gr