Προβληματικά τα 140 τρόλεϊ

Ελλιπείς τεχνικές προδιαγραφές παρουσιάζουν σύμφωνα με έμπειρους εργαζόμενους των ΗΛΠΑΠ τα 140 τρόλεϊ της επίμαχης σύμβαση του 2002 μεταξύ των ΗΛΠΑΠ, της ΕΛΒΟ και της θυγατρικής εταιρίας της ΜΑΝ, ΝΕΟΠΛΑΝ.

Όπως υποστηρίζουν στο ΣΚΑΪ, και τα 140 οχήματα που παραδόθηκαν με την επίμαχη σύμβαση του 2002 κατασκευάστηκαν πάνω στο σασί του πούλμαν STARLINER της Νεοπλάν, με αποτέλεσμα να έχουν αρνητικές προδιαγραφές εξυπηρέτησης. Σύμφωνα πάντα με κάποιους εργαζόμενους, η κατασκευή τρόλεϊ πάνω στο σασί πούλμαν οδήγησε αναπόφευκτα σε κακοτεχνίες, με πολλές από αυτές να είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού, όπως για παράδειγμα ο στενός διάδρομος, ή οι πρόχειρες συγκολλήσεις στις θύρες.

Επιπλέον, οι τεχνικοί των ΗΛΠΑΠ θα πρέπει να αντιμετωπίσουν και την έλλειψη ανταλλακτικών, κάτι που είχε οδηγήσει αρχικά στην απόρριψη της προσφοράς που είχε καταθέσει η κοινοπραξία ΝΕΟΠΛΑΝ – ΕΛΒΟ και την υπογραφή αργότερα με απόφαση της Διακομματικής.

Τέλος, προβλήματα παρουσιάζουν και ακόμη 224 τρόλεϊ της ΝΕΟΠΛΑΝ και της Βελγικής εταιρείας Van Hoοl που παραδόθηκαν την περίοδο 1999-2000.

Για το θέμα του διαγωνισμού είχε υπάρξει παρέμβαση το 2004 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία το 2005 τον είχε χαρακτηρίσει ως "κατάφορη παραβίαση του κοινοτικού δικαίου".

Ο αρμόδιος επίτροπος, μάλιστα, σε πολυσέλιδη έκθεση που είχε αποστείλει στο υπουργείο Εξωτερικών τον Ιούλιο του 2005 ανέφερε χαρακτηριστικά ότι οι μεθοδεύσεις στο διαγωνισμό των τρόλεϊ "παραβίασαν τις αρχές της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων".
Πηγή: Αχιλλέας Τόπας