Ωρολογιακή βόμβα

Τον κώδωνα του κινδύνου για την ανεξέλεγκτη πορεία του ΟΣΕ κρούει το υπουργείο Μεταφορών, καθώς τα συσσωρευμένα χρέη του Οργανισμού συνιστούν "ωρολογιακή" βόμβα για την ελληνική Οικονομία.

Ο Οργανισμός δανείστηκε φέτος 1,12 δισ. ευρώ για μισθούς, επενδύσεις και άλλα έξοδα και φέτος εκτιμάται άτι θα δανειστεί περίπου 1,6 δισ. ευρώ, ενώ το συσσωρευμένο χρέος από 7 δισ. ευρώ το 2007, εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 12,5 δισ. ευρώ το 2010.

Η "Καθημερινή της Κυριακής" φέρνει στο φως την απόρρητη εισήγηση του υπουργού Μεταφορών στον πρωθυπουργό, στην οποία ο κ. Χατζηδάκης εισηγείται ριζικές αλλαγές στη στρατηγική και το καθεστώς λειτουργίας του ΟΣΕ.

Μεταξύ άλλων ο κ. Χατζηδάκης εισηγείται:

• Τη θέσπιση εθελουσίας εξόδου τουλάχιστον 3.000 εργαζομένων στον όμιλο του ΟΣΕ,

• Την περικοπή του επενδυτικού προγράμματος κατά το ήμισυ,

• Την ιδιωτικοποίηση του Προαστιακού της Αθήνας,

• Την άμεση περικοπή των βαριά ζημιογόνων δρομολογίων,

• Την αναδιάρθρωση του χρέους και την ανεξαρτητοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Οργανισμός έχει επενδύσει 4,6 δισ. ευρώ την προηγούμενη 5ετία και προγραμματίζει επενδύσεις 11 δισ. ευρώ για την επόμενη 10ετία, επενδύσεις ωστόσο που χαρακτηρίζονται ως "κάψιμο" χρημάτων, αφού τα ετήσια έσοδα επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης δεν ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, παράγοντες του ΟΣΕ σημειώνουν ότι δεν δικαιολογούνται επενδύσεις 1 δισ. ευρώ ετησίως και χαρακτηρίζουν "οικονομική αυτοκτονία" τη δημιουργία της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, τη στιγμή που δεν έχει εκσυγχρονιστεί ο βασικός άξονας.

Ειδική αναφορά στην εισήγηση του υπουργού Μεταφορών γίνεται στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, η οποία υπολογίζεται σε 1,5 δισ. ευρώ και, σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕ, ξεπερνά εκείνη του ΟΤΕ.

Επίσης θα πρέπει να περικοπεί η υπέρογκη μισθοδοσία, ύψους 400 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στελέχη του Οργανισμού, η σχέση μεταξύ εργαζομένων και μεταφορικού έργου στον ΟΣΕ συγκαταλέγεται ως η τελευταία στην Ευρώπη (δυτική και ανατολική), πριν το Λουξεμβούργο και τη Βουλγαρία.

Τα νούμερα-στόχοι που πρέπει να τεθούν περιλαμβάνουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία πρέπει να έχει το πολύ 1.000 εργαζόμενους και ο ΟΣΕ το πολύ 2.500-3.500 εργαζόμενους. Με άλλα λόγια απαιτείται μια εθελούσια έξοδος τουλάχιστον 3.000 εργαζομένων.
Πηγή: skai.gr