Τα πράσινα καύσιμα στα πλοία «μπορεί να κοστίσουν έως και 50 δισ. δολάρια»

Οι νέοι κανόνες για τα καύσιμα των εμπορικών πλοίων ενδέχεται να αυξήσουν τα κόστη λειτουργίας του εφοπλισμού κατά 50 δισεκατομμύρια δολάρια και να προκαλέσουν το κλείσιμο διάφορων πλοιοκτητών, προειδοποίησε ο διευθύνων σύμβουλος μίας εκ των μεγαλύτερων εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

«Όλοι θα καταρρεύσουμε» εάν ο κλάδος δεν κατορθώσει να μετακυλήσει το επιπλέον κόστος, δήλωσε στους «Financial Times» ο Γιουνιχίρο Ικέντα, επικεφαλής της ιαπωνικής Mitsui OSK Lines.

Προκειμένου να περιορίσει τους βλαβερούς ρύπους των πλοίων, κυρίως τα οξείδια του θείου, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός έχει ορίσει πως από τις αρχές του 2020 η ύπαρξη θείου στα ναυτιλιακά καύσιμα θα πρέπει να μειωθεί στο 0,5%, έναντι 3,5% που ισχύει σήμερα.

Συνεπώς, οι πλοιοκτήτες θα πρέπει είτε να χρησιμοποιήσουν καλύτερης ποιότητας καύσιμα, που κοστίζουν περισσότερο, είτε να επενδύσουν σε συστήματα καθαρισμού που περιορίζουν της εκπομπές, είτε να στραφούν σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο ή τα βιοκαύσιμα.

Οι νέοι κανόνες αφορούν όλα τα πλοία, ανεξαρτήτως μεγέθους.

Ο κ. Ικέντα σημείωσε πως οι πλοιοκτήτες θα μπορούσαν να μετακυλήσουν το επιπλέον κόστος στους πελάτες τους, οι οποίοι θα επιβαρύνονταν «ελάχιστα» σε σχέση με την αξία του φορτίου τους.

Προσέθεσε πως ολόκληρη η κοινωνία θα πρέπει να συμβάλει στην στροφή σε καύσιμα με μικρότερη περιεκτικότητα σε θείο, καθώς το πλαφόν που επιβάλλει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός θα ωφελήσει την δημόσια υγεία σε παγκόσμια κλίμακα.

Στην πράξη αυτό θα σημαίνει αύξηση των ναύλων, τα οποία όμως έχουν ήδη αυξηθεί για ορισμένες εταιρείες λόγω της ανατίμησης του αργού πετρελαίου τους τελευταίους μήνες.
Πηγή: skai.gr