Η εξέλιξη αυτή, προσθέτει το δημοσίευμα, ήταν επίσης μία σπάνια νίκη δημοσίων σχέσεων για το Πεκίνο, καθώς απάντησε στις επικρίσεις ότι οι κρατικά ελεγχόμενες κινεζικές εταιρείες πλήρωναν υπέρ το δέον για μία σειρά μεγάλων επενδυτικών σχεδίων στον αναπτυγμένο κόσμο - από πετρελαιοπηγές στον Καναδά έως ορυχεία στην Αυστραλία - και κατόπιν είχαν προβλήματα με τη διαχείρισή τους.
«Αναλυτές του κλάδου αναφέρουν ότι η Cosco πιθανότατα πλήρωσε επίσης περισσότερο από το κανονικό στο ελληνικό ρίσκο της», σημειώνει η εφημερίδα, προσθέτοντας: «Η εταιρεία , που ιδρύθηκε το 1961 εν μέσω του μεγάλου λιμού στην Κίνα, επένδυσε στην Ελλάδα μετά από μία δεκαετία επενδύσεων σε μειοψηφικά πακέτα μετοχών σε μερικά ξένα λιμάνια - στη Σιγκαπούρη, το Σουέζ και την Αντβέρπ. Η επένδυσή της στον Πειραιά συνέβαλε στην εκτόξευση της Cosco στη μεγαλύτερη κατηγορία των παγκόσμιων διαχειριστών λιμανιών, μαζί με εταιρείες - γίγαντες, όπως η δανέζικη ναυτιλιακή A.P. Moeller - Maersk A/S unit APM Terminals και η DP World με έδρα το Ντουμπάι».
Η επένδυση ωφέλησε επίσης τον Πειραιά, επισημαίνει το δημοσίευμα. «Πριν από την κινεζική επένδυση, το λιμάνι ήταν τελματωμένο στην αναποτελεσματικότητά και τις απαρχαιωμένες υποδομές. Το 2008, ένα χρόνο πριν την άφιξη της Cosco στην πόλη, μόνο 433.582 εμπορευματοκιβώτια διακινούνταν μέσω του Πειραιά, ενώ πέρυσι ο αριθμός αυτός αυξήθηκε περισσότερο από 7 φορές σε 3,16 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια και το 80% αυτής της αύξησης σημειώθηκε χάρη στην Cosco». «Έχουμε επιτύχει στον Πειραιά», δήλωσε ο κ. Φου Τσενγ Κιου, Διευθύνων Σύμβουλος της θυγατρικής της Cosco στον Πειραιά, προσθέτοντας ότι τα πράγματα δεν φαινόταν ευοίωνα στο 2009, καθώς «τότε υπήρχε η χρηματοπιστωτική κρίση και δεν είχαμε δουλειές».
Πηγή: skai.gr
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.