Κλείσιμο

Πράσινο φως για το 33% της ΟΠΑΠ στην Emma Delta

Εγκρίθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση πώλησης του 33% των μετοχών της ΟΠΑΠ στην κοινοπραξία Emma Delta, στην οποία συμμετέχουν ο Τσέχος επιχειρηματίας Γιρι Σμετς, ο Γιώργος Μελισσανίδης, γιος του επιχειρηματία Δημήτρη Μελισσανίδη και ο όμιλος Κοπελούζου.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται το ΤΑΙΠΕΔ να καλέσει την κοινοπραξία να υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, πολύ κοντά στην ολοκλήρωσή του βρίσκεται και ο διαγωνισμός για το δικαίωμα εκμετάλλευσης των κρατικών λαχείων για 12 έτη, στον οποίο πλειοδότησε κοινοπρακτικό σχήμα που συμμετέχει με ποσοστό 67% θυγατρική της ΟΠΑΠ και με 16,5% έκαστες οι εταιρείες Intralot και Scientific Games.

Η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης των λαχείων κατέστη εφικτή, καθώς ξεπεράστηκε το βασικό εμπόδιο που αφορούσε στις συμφωνίες προμηθειών των τριών μετόχων. Η αρχική συμφωνία των μετόχων προέβλεπε πως η θυγατρική της ΟΠΑΠ θα λαμβάνει προμήθεια 1,5% επί του συνόλου των πωλήσεων της εταιρείας που θα διαχειρίζεται τα λαχεία για τη χρήση του δικτύου των πρακτορείων της αλλά και προμήθεια ύψους 0,2% για το διοικητικό κόστος που θα προκύψει. Σε ό,τι αφορά τους άλλους δύο μετόχους, την Intralot και την Scientific Games, θα λαμβάνουν προμήθεια ύψους 3,3% επί του συνόλου των πωλήσεων της νέας εταιρείας που εκτιμάται ότι θα ανέρχονται σε 800 εκατ. ευρώ ετησίως.

Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ζητήσει από τη νέα εταιρεία με την επωνυμία Ελληνικά Λαχεία Α.Ε. να προσκομίσει όλα τα απαιτούμενα έγγραφα προκειμένου να προετοιμαστεί ο φάκελος και η σύμβαση παραχώρησης.

Το εφάπαξ τίμημα για το ελληνικό δημόσιο, ύψους 190 εκατ. ευρώ θα καταβληθεί τμηματικά και η πρώτη δόση θα είναι ύψους 35 εκατ. ευρώ.

Συνολικά, η αξία του οικονομικού ανταλλάγματος για το Ελληνικό Δημόσιο, σε ονομαστικές τιμές, συμπεριλαμβανομένου του εφάπαξ τιμήματος θα ανέλθει σε περίπου 1,5 δισ. ευρώ στα επόμενα 12 έτη, δηλαδή περίπου 125 εκατ. ευρώ κατ' έτος.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, το Δημόσιο θα συμμετάσχει στα μικτά κέρδη των Κρατικών Λαχείων, με τις εγγυημένες καταβολές να ανέρχονται σε 580 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τον τρόπο αξιοποίησης του λιμένα του Πειραιά
, το ΤΑΙΠΕΔ έχει καταθέσει σχετικό σχέδιο στο Μέγαρο Μαξίμου και αναμένει την απόφαση της κυβέρνησης. Τα στελέχη του ταμείου πιστεύουν πως η βέλτιστη λύση για τον Πειραιά θα ήταν η συνολική πώληση του λιμανιού με πώληση μετοχών και όχι η σύναψη συμβάσεων αξιοποίησης όπως υποστηρίζει ο ΟΛΠ.

Τις επόμενες εβδομάδες πάντως, θα ενημερωθεί η επιτροπή οικονομικών υποθέσεων της Βουλής και αμέσως μετά αναμένονται οι αποφάσεις της κυβέρνησης.

Δεν αποκλείεται πρώτα να ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την αξιοποίηση του ΟΛΘ, η οποία έχει προγραμματιστεί για το δεύτερο εξάμηνο του 2013, καθώς πρόκειται για πιο εύκολη περίπτωση, κυρίως χωροταξικά.

Με καθυστέρηση αναμένεται να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της Rosco, την εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η καθυστέρηση οφείλεται στο γεγονός ότι ακόμα δεν έχει συσταθεί η εταιρεία, αν και αυτό θα έπρεπε να είχε γίνει από τα μέσα Ιουλίου.
Πηγή: Αχιλλέας Τόπας