ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ


Ευρωκοινοβούλιο: Θέλει πιο «καθαρά» αυτοκίνητα μέχρι το 2030

Μέτρα προκειμένου να επιταχυνθεί η προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προωθεί το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο που κάνει έκκληση για κατασκευή ευρωπαϊκών μπαταριών.

 
Οι εκπομπές CO2 από τα καινούργια αυτοκίνητα θα πρέπει να μειωθούν κατά 40% έως το 2030 και θα πρέπει το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτοκινήτων με χαμηλές εκπομπές να αυξηθεί, τόνισε το ευρωκοινοβούλιο.

Στο σχέδιο νόμου που εγκρίθηκε σήμερα, το ευρωκοινοβούλιο πρότεινε να τεθεί στο 40% ο στόχος για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στο σύνολο της ΕΕ για τα καινούργια αυτοκίνητα έως το 2030. Αυτό το ποσοστό είναι υψηλότερο σε σύγκριση με τον στόχο του 30% που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με έτος αναφοράς το 2021 και ενδιάμεσο στόχο 20% έως το 2025. Ο νόμος θέτει επίσης παρόμοιους στόχους για νέα φορτηγά.

Οι κατασκευαστές των οποίων ο μέσος όρος εκπομπών CO2 υπερβαίνει αυτούς τους στόχους, θα καταβάλουν πρόστιμο στον προϋπολογισμό της ΕΕ, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση των ικανοτήτων των εργαζομένων που επηρεάζονται από τις αλλαγές στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει επίσης να εξασφαλίσουν ότι τα οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές («ZLEVs») - (ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή οχήματα που εκπέμπουν λιγότερο από 50g CO2/km) έχουν μερίδιο αγοράς 35% από πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων και φορτηγών έως το 2030 και 20% έως το 2025.

Οι κατασκευαστές θα πρέπει επίσης να εξασφαλίσουν ότι τα οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές (ηλεκτρικά ή αυτά που εκπέμπουν λιγότερο από 50g CO2 ανά χιλιόμετρο) θα έχουν μερίδιο αγοράς 40% επί των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων και φορτηγών μέχρι το 2030 και 20% μέχρι το 2025.

Η έκθεση εγκρίθηκε με 389 ψήφους υπέρ, 239 κατά και 41 αποχές. Οι υπουργοί της ΕΕ στο Συμβούλιο θα υιοθετήσουν την κοινή τους θέση στις 9 Οκτωβρίου. Οι διαπραγματεύσεις με τους ευρωβουλευτές για συμφωνία σε πρώτη ανάγνωση θα ξεκινήσουν στις 10 Οκτωβρίου.

Δοκιμή εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης έως το 2023

Το Κοινοβούλιο καλεί την Επιτροπή της ΕΕ να υποβάλει εντός δύο ετών σχέδια για δοκιμή εκπομπών CO2 σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης χρησιμοποιώντας μια φορητή συσκευή, όπως αυτή που χρησιμοποιήθηκε πρόσφατα για τα NOx. Μέχρι τότε, οι εκπομπές CO2 πρέπει να μετρούνται με βάση δεδομένα που προέρχονται από τους μετρητές κατανάλωσης καυσίμων των αυτοκινήτων. Η δοκιμή εκπομπών σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης πρέπει να τεθεί σε λειτουργία από το 2023, τονίζει το ΕΚ.

Κοινωνικός αντίκτυπος της κατάργησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα

Το ΕΚ αναγνωρίζει ότι μια κοινωνικά αποδεκτή και δίκαιη μετάβαση με μηδενικές εκπομπές απαιτεί αλλαγές σε όλη την αλυσίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με πιθανές αρνητικές κοινωνικές επιπτώσεις. Ως εκ τούτου, η ΕΕ πρέπει να προωθήσει την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την ανακατανομή των εργαζομένων στον τομέα, ιδίως σε περιφέρειες και δήμους που πλήττονται περισσότερο από τη μετάβαση. Οι ευρωβουλευτές κάνουν επίσης έκκληση για μια ευρωπαϊκή παραγωγή μπαταριών.

Σήμανση και κύκλος ζωής των εκπομπών

Μέχρι το τέλος του 2019, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει νομοθεσία προκειμένου οι καταναλωτές να έχουν ακριβείς πληροφορίες που θα μπορούν να συγκρίνουν την κατανάλωση καυσίμων, το CO2 και τις εκπομπές ρύπων από νέα αυτοκίνητα. Από το 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αναφέρουν τον κύκλο ζωής των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων που διατίθενται στην αγορά, χρησιμοποιώντας μια κοινή μεθοδολογία.

Η εισηγήτρια Miriam Dalli είπε ότι «έχει μεγάλη σημασία η στήριξη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την επίτευξη του στόχου του 40% στη μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2030 και είμαι περήφανη για το αποτέλεσμα που επιτεύχθηκε. Εξίσου σημαντικός είναι και ο στόχος της μείωσης των εκπομπών στο 20% για το 2025. Η πρόταση δεν περιορίζεται στη μείωση των βλαβερών εκπομπών και την προστασία του περιβάλλοντος. Πρόκειται για νομοθεσία που δίνει τα κατάλληλα κίνητρα στους κατασκευαστές, ενθαρρύνει τις επενδύσεις σε υποδομές, προστατεύει τους εργαζόμενους σε αυτή τη μεταβατική φάση»..






 
Κίνδυνος να γίνει «σαχάρα» το 1/3 των εδαφών της Ελλάδας
«Η ερημοποίηση συνιστά τεράστια απειλή ειδικά για τη λεκάνη της Μεσογείου» επισημαίνει ο ακαδημαϊκός Χρήστος...
17.06.2019, 10:27
Συμφωνία στο G20 για μείωση των πλαστικών απορριμμάτων στους ωκεανούς
Με βάση τη συμφωνία αυτή, οι χώρες μέλη της G20 δεσμεύονται να μειώσουν τα πλαστικά απορρίμματα.
16.06.2019, 18:27
Πωλείται… δεινόσαυρος
Εξοργισμένη είναι η επιστημονική κοινότητα μετά τη χθεσινή δημοπρασία οστών δεινοσαύρου στο Παρίσι. Ο...
16.06.2019, 07:55
Ναμίμπια: Η κυβέρνηση πουλάει άγρια ζώα για να τα σώσει από την ξηρασία
Τα τελευταία χρόνια η χώρα μαστίζεται από μια από τις χειρότερες ξηρασίες όλων των εποχών. Η μετεωρολογική...
15.06.2019, 17:45
Τα γαλάζια δάκρυα της Κίνας: To μοναδικό φαινόμενο των νησιών Μάτσου (vid)
Κάθε χρόνο πλήθος τουριστών σπεύδει να δει από κοντά το παράξενο φαινόμενο με αρκετούς να κάνουν λόγο για...
14.06.2019, 11:37
Κι όμως: Τα δέντρα μπορούν να αλλάζουν... φύλο λένε οι επιστήμονες
Πάνω από το 90% των ανθοφόρων φυτών συνδυάζουν και τα δύο φύλα στο ίδιο φυτό. Σε λιγότερο από το 10% των...
14.06.2019, 09:40
Στους Λειψούς το 1ο στον κόσμο καταφύγιο απελευθέρωσης αιχμάλωτων δελφινιών
Το Κέντρο δημιουργήθηκε σ’ ένα πανέμορφο, μικρό κόλπο, στη βόρεια πλευρά των Λειψών και αποτελεί την κοιτίδα...
13.06.2019, 22:16
Σε μηδενική εκπομπή ρύπων κατ' αντιστάθμιση έως το 2050 στοχεύει η Βρετανία
Μετά από την αναγγελία παραίτησής της η κα Μέι έχει στρέψει την προσοχή της σε ζητήματα πολιτικής πέρα από...
12.06.2019, 12:35
Ξεκινά το νέο εξοικονομώ κατ οίκων
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, το πρόγραμμα θα μπορεί να καλύψει έως και 25.000 δικαιούχους και έχει συνολικό...
12.06.2019, 11:55
Πέντε γραμμάρια πλαστικό καταπίνει κάθε εβδομάδα ο άνθρωπος λέει το WWF
Κάθε άνθρωπος φαίνεται πως καταπίνει περίπου 2.000 μικρά κομματάκια και σωματίδια πλαστικού κάθε εβδομάδα...
12.06.2019, 10:58

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ... | 25  Επόμενη

Σχόλια Αναγνωστών
Αποστολή Παραπόνων
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα απαντήσουμε στο αίτημα σας το συντομότερο δυνατόν.