ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ


Επικροτώντας την οικολογική συνείδηση

Τα κυπελλάκια για τον καφέ και οι πλαστικές σακούλες είναι μεν πρακτικές αλλά καθόλου φιλικές προς το περιβάλλον. Εταιρίες προσφέρουν οικονομικά κίνητρα στους καταναλωτές με στόχο αυτοί να... καταναλώνουν πιο οικολογικά.

 
Να κάνεις κάτι καλό για το περιβάλλον και παράλληλα να εξοικονομείς χρήματα: όλο και περισσότεροι έμποροι και αλυσίδες καταστημάτων προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες, προσφέροντας οικονομικά κίνητρα.

Εταιρείες που πουλούν καφέ to go, σουπερμάρκετ αλλά και αλυσίδες με ρούχα επιβραβεύουν τους καταναλωτές για την οικολογική συμπεριφορά τους. Για παράδειγμα, ο καφές για το δρόμο είναι κόκκινο πανί για τους ακτιβιστές που δραστηριοποιούνται στην προστασία του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με στοιχεία της ομοσπονδιακής γερμανικής κυβέρνησης κάθε χρόνο χρησιμοποιούνται 2,8 δισεκατομμύρια κυπελλάκια για καφέ. Διάφορες εταιρείες εν τω μεταξύ επιβραβεύουν καταναλωτές, οι οποίοι αντί να χρησιμοποιούν τα ειδικά κυπελλάκια για καφέ, χρησιμοποιούν δικά τους φλυτζάνια ή κούπες του καφέ.

Τα βενζινάδικα της Aral από τις αρχές Φεβρουαρίου δίνουν 10 σεντ στους πελάτες που φέρνουν μαζί τους το δικό τους φλιτζάνι για τον καφέ. Την ίδια τακτική ακολουθούν τα McDonalds αλλά και οι γερμανικοί φούρνοι Kamps. Τα Starbucks μάλιστα δίνουν 30 σεντ. «Αυτού του είδους η στρατηγική ενισχύει την εικόνα των εταιρειών προς τα έξω. Οι πελάτες περιμένουν από τις εταιρείες να κάνουν κάτι θετικό προς όφελος του περιβάλλοντος», εξηγεί ο Μάρτιν Φασνάχτ, ειδικός σε θέματα μάρκετινγκ από το οικονομικό πανεπιστήμιο WHU.

Στόχος οι πωλήσεις αλλά και θετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον


O Τόμας Φίσερ από την περιβαλλοντική οργάνωση DUH χαιρετίζει αυτή την στρατηγική, ωστόσο δεν είναι απολύτως ικανοποιημένος. Πολλές εταιρείες ακολουθούν αυτή την τακτική, αλλά δεν την προβάλλουν όπως θα έπρεπε ώστε να γίνει ευρύτερα γνωστή. Για τον Γερμανό ειδικό, σε κάποιες περιπτώσεις δεν πρόκειται για πραγματικό ενδιαφέρον για το περιβάλλον, αλλά απλώς για μια προσπάθεια βελτίωσης της εικόνας της εταιρείας.

Στην επιβράβευση των πελατών έχουν περάσει και μεγάλα γερμανικά σουπερμάρκετ όπως τα REWE και τα Penny. Στα τελευταία, όποιος φέρνει μαζί του την δική του τσάντα για τα ψώνια επιβραβεύεται με 10 σεντ.

Τέλος, και μεγάλες αλυσίδες ρούχων όπως είναι τα H&M έχουν αποφασίσει να δέχονται παλιά ρούχα για ανακύκλωση από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία και να δίνουν 15% έκπτωση στους πελάτες τους. Παρόμοια είναι και η τακτική της εταιρείας Adler. «Ο κύριος στόχος των εταιρειών αυτών είναι να πουλήσουν περισσότερα ρούχα», αποφαίνεται ο Μάρτιν Φασνάχτ. Ωστόσο μπορούν να υπάρξουν και θετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον και στο μέλλον τα αποτελέσματα αυτά να πολλαπλασιαστούν.

 
Απλή η διαδικασία για την αλλαγή χρήσης & κυριότητας στις δασικές εκτάσεις
Η ρύθμιση αυτή κρίνεται απαραίτητη για τους δικαιούχους αγρότες, καθώς το ζήτημα θα πρέπει να τακτοποιηθεί...
20.07.2017, 15:38
Περισσότεροι από 9 δισεκατομ. τόνοι πλαστικού έχουν παραχθεί από το 1950
Σχεδόν το 80% αυτού του πλαστικού έχει καταλήξει είτε σε χωματερές είτε στο περιβάλλον, ενώ η παραγωγή του...
20.07.2017, 13:47
Αλλαγές για τους δασικούς χάρτες
Αλλαγές σε διατάξεις της δασικής νομοθεσίας προωθεί η κυβέρνηση με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή από...
19.07.2017, 13:33
Δεν βρήκαν την χαμένη πτήση MH370 αλλά κατανόησαν πολλά για τη γεωλογία
Η αναφερόμενη πτήση χάθηκε από τις οθόνες των ραντάρ τον Μάρτιο του 2014 καθώς πετούσε από την Κουάλα...
19.07.2017, 09:20
«Ανακύκλωσε στους Μπλε Κάδους! Κάν’ το τρόπο ζωής!»
Δράση ανακύκλωσης, την Παρασκευή 21 Ιουλίου, από τις 10 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι, στο Ηράκλειο...
18.07.2017, 13:05
Το «Όλοι Μαζί Μπορούμε και στο Περιβάλλον» διοργανώνει πότισμα στην Πεντέλη
Σας περιμένουμε την Κυριακή 23 Ιουλίου, στις 9 το πρωί!
13.07.2017, 16:53
Νέο «καμπανάκι» της Κομισιόν στην Ελλάδα
Η Ελλάδα έχει στη διάθεσή της δύο μήνες για να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της
13.07.2017, 14:23
Σχηματίσθηκε ένα από τα μεγαλύτερα παγόβουνα στην Ανταρτκτική
«Το παγόβουνο σχηματίσθηκε ανάμεσα στη Δευτέρα και την Τετάρτη», διευκρινίζουν οι επιστήμονες, οι οποίοι...
12.07.2017, 13:35
Τα σκουπίδια της μοντέρνας διατροφής
Οι διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών έχουν αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια. Το εύκολο και γρήγορο...
12.07.2017, 11:50
Για καθυστερήσεις στο "Εξοικονομώ κατ' οίκον" προειδοποιεί το ΤΕΕ
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ κάλεσε κυβέρνηση και υπουργούς, να προχωρήσουν στην χρηματοδότηση προγραμμάτων και στην...
11.07.2017, 12:28

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ... | 19  Επόμενη

Σχόλια Αναγνωστών
Αποστολή Παραπόνων
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα απαντήσουμε στο αίτημα σας το συντομότερο δυνατόν.
 

Κίνηση στην Αθήναmyroute.gr

Μποτιλιάρισμα

ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΜΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ, ΑΠΟ ΤΗ ΣΟΛΩΜΟΥ ΕΩΣ ΤΗ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ (καμία μεταβολή)