Ρύποι αεροπλάνων

Την ένταξη των αεροπορικών εταιριών στο σύστημα εμπορίας εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πράγμα που σημαίνει ότι από το 2011 και μετά οι αεροπορικές εταιρίες θα πρέπει να πληρώνουν πλέον για τη ρύπανση που προκαλούν, σε περίπτωση υπέρβασης των ορίων.

Η αεροπλοΐα ευθύνεται για το 1,6% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ωστόσο, ο αντίκτυπος είναι πιο σοβαρός, δεδομένου τα αέρια εκπέμπονται σε μεγάλο υψόμετρο.

Ενδεικτικά, κατά τη διάρκεια μίας δίωρης πτήσης εκπέμπονται 0,2 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα, όσο περίπου εκλύει και ένα αυτοκίνητο σε τρεις μήνες. Αντίστοιχα, σε μια πτήση μετ' επιστροφής Λονδίνο Σίδνεϊ εκπέμπονται 3, 7 τόνοι.

Η ένταξη των εταιριών στο σύστημα εμπορίας εκπομπών συνεπάγεται ότι οι εταιρίες όπως η Λουφτχάνσα, η Ιμπέρια και η Μπρίτις θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη χορήγηση δικαιωμάτων εκπομπών.

Στη συνέχεια η Επιτροπή θα θεσπίσει ανώτατα όρια όσον αφορά στην ποσότητα του διοξειδίου του άνθρακα που κάθε εταιρία δικαιούται να εκπέμπει.

Τα επόμενα χρόνια η Επιτροπή θα ελέγχει εάν οι εκπομπές των εταιριών υπερβαίνουν ή όχι τα όρια. Σε περίπτωση υπέρβασης των ορίων, οι εταιρίες θα πρέπει να αγοράζουν επιπλέον δικαιώματα.

Αυτό που επιδιώκει η Επιτροπή, μέσω αυτού του συστήματος, είναι να προσδιορίσει το κόστος του διοξειδίου του άνθρακα, όπως ισχύει για το πετρέλαιο, το χάλυβα ή άλλα αγαθά.

Ως εκ τούτου, οι εταιρίες θα πρέπει να ενσωματώσουν το κόστος του διοξειδίου του άνθρακα, όπως συμβαίνει με το πετρέλαιο και το χάλυβα.

Από τις πλευρά τους οι επιβάτες, που ήδη καταβάλλουν φόρους αεροδρομίου, τέλη για τη χρήση πιστωτικών καρτών, καθώς και την τιμή του εισιτηρίου, θα πρέπει να υπολογίζουν πλέον και την επιπρόσθετη επιβάρυνση για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.


Οι ειδήσεις του BBC World μεταδίδονται στα ελληνικά από την Τηλεόραση του ΣΚΑΪ από Κυριακή έως Παρασκευή στις 18.35 και στις 22.35.
Πηγή: Πηγή: BBC