Ένας ασυνήθιστος δεινόσαυρος στην Κίνα

Το όνομά του Huanansaurus Ganzhouensis. Έτσι βάφτισαν Κινέζοι ερευνητές το νέο είδος δεινοσαύρου με φτερά, τα υπολείμματα του οποίου ανακαλύφθηκαν σε πολύ καλή κατάσταση στη νότια Κίνα. Η νέα ανακάλυψη παρουσιάζει πολλές ομοιότητες με την ομάδα των Oviraprosauria, επισημαίνει σε σχετική αναφορά της η ομάδα παλαιοντολόγων με επικεφαλής τον Γιούχανγκ Λιού από την Κινεζική Ακαδημία Γεωλογικών Επιστημών.

Η αναπαράσταση που σχεδιάστηκε δείχνει έναν δεινόσαυρο, καλυμμένο με σκουρόχρωμο φτέρωμα και μυώδη πόδια. Ο λαιμός και το οστεώδες λειρί πάνω στο κεφάλι του πλάσματος αναπαριστώνται με έντονο μπλε χρώμα. Το μέγεθος του συγκεκριμένου ευρήματος δεν ξεπερνά αυτό μιας χήνας. Τα φτερά που έφερε δεν είχαν ωστόσο καμία χρησιμότητα, καθώς ο δεινόσαυρος δεν μπορούσε να πετάξει.

Οι φτερωτοί και ανίκανοι να πετάξουν δεινόσαυροι έζησαν πριν από εκατομμύρια χρόνια, κατά τη διάρκεια της Κρητιδικής Περιόδου, ενώ τα απολιθώματά τους ήρθαν στο φως κυρίως στην ανατολική Ασία και τη βόρεια Αμερική. Εκπρόσωποι του συγκεκριμένου είδους είχαν εν μέρει το μέγεθος γαλοπούλας, ωστόσο ορισμένοι έφταναν ακόμη και τα οκτώ μέτρα μήκος. Τα κατ' αναλογία μικρά κρανία τους είχαν σε πολλές περιπτώσεις ράμφος χωρίς δόντια, ενώ ορισμένοι δεινόσαυροι έφεραν ένα οστεώδες λειρί στο πάνω μέρος της κεφαλής, όπως ακριβώς και το νέο απολίθωμα που ανακαλύφθηκε.

Εκτός από το σχεδόν πλήρες κρανίο του δεινόσαυρου ήρθαν στο φως και επτά σπόνδυλοι του λαιμού, σκελετικά τμήματα των δύο φτερών και των ποδιών. Αξιοσημείωτο είναι ότι η ανακάλυψη των απολιθωμάτων έγινε εντελώς συμπτωματικά. Τα οστά ανασύρθηκαν κατά τη διάρκεια έργων εκσκαφής για την κατασκευή ενός νέου σιδηροδρομικού σταθμού στη νοτιοκινεζική πόλη Γκανζού.
Παρόλο που ο δεινόσαυρος που ανακαλύφθηκε παρουσιάζει ομοιότητες με άλλα, ήδη γνωστά είδη, οι επιστήμονες θεωρούν ότι με βάση τα χαρακτηριστικά του μπορεί να γίνει λόγος για ένα νέο είδος δεινοσαύρου.
Πηγή: Deutsche Welle - Χάνα Πιτς / Άρης Καλτιριμτζής