Λύθηκε το μυστήριο των γιγαντιαίων «χεριών» της ερήμου Γκόμπι

Περίπου 50 χρόνια μετά την εντυπωσιακή ανακάλυψη των γιγάντιων απολιθωμένων μπροστινών άκρων μήκους 2,4 μέτρων στην έρημο Γκόμπι της Μογγολίας , οι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι έλυσαν το αίνιγμα του τέρατος με τα μεγαλύτερα χέρια που βρέθηκαν ποτέ σε δίποδο ζώο στον πλανήτη μας.

Πρόκειται για έναν δεινόσαυρο περίπου στο μέγεθος του Τυρρανόσαυρου, που έφθανε σε μήκος τα 11 μέτρα και ζύγιζε 6,4 τόνους. Ανήκε στην ομάδα των «ορνιθομιμόσαυρων» που ονομάστηκαν έτσι επειδή σε αρκετές συμπεριφορές τους μιμούνταν τα πουλιά. Οι επιστήμονες εκτιμούν πως ήταν δίποδος και χρησιμοποιούσε τα μπροστινά του χέρια για να κυνηγά την τροφή του.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον παλαιοντολόγο Γιανγκ Ναμ Λι του Ινστιτούτου Γεωεπιστημώντης Ν. Κορέας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature" ανακάλυψαν την γύρω περιοχή δύο σχεδόν πλήρεις σκελετούς του ίδιου είδους, τον οποίο και ονόμασαν «Δεινόχειρα» (Deinocheirus mirificus) για...τους προφανείς λόγους.

Το σώμα του παμφάγου δεινόσαυρου, ο οποίος τρεφόταν με φυτά, ψάρια και μικρά ζώα υγροτόπων θύμιζε εν πολλοίς γιγάντια στρουθοκάμηλ και όπως δήλωσε ο Γιανγκ Ναμ Λι «Ήταν ένας από τους πιο περίεργους δεινόσαυρους, παράξενος πέρα από κάθε φαντασία», εκτιμώντας ότι το ζώο περπατούσε πολύ αργά.

Σύνδεσμος: Για την πρωτότυπη επιστημονική εργασία (με συνδρομή) πατήστε εδώ.

Πηγή: Πηγή: ΑΜΠΕ