Εναρμόνιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ψηφίζει η Ευρωβουλή

Νέους κανόνες που αποσκοπούν στη δημιουργία υποδομής για εναλλακτικά καύσιμα στην ΕΕ για την ενίσχυση των ηλεκτρικών οχημάτων και τη μείωση της εξάρτησης της Ευρώπης από τις εισαγωγές πετρελαίου, αναμένεται να ψηφίσει σήμερα (15 Απριλίου) η Ευρωβουλή.

Παρόλο που Κομισιόν και πολλοί ευρωβουλευτές ήλπιζαν για μια «πιο φιλόδοξη συμφωνία», το σημερινό κείμενο είναι ένα σημαντικό βήμα μπροστά, τόνισε από το Στρασβούργο ο Επίτροπος μεταφορών Siim Kallas.

Το κείμενο, που συμφωνήθηκε στα τέλη του περασμένου Μαρτίου μεταξύ του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, απαιτεί από τις εθνικές κυβερνήσεις της ΕΕ να θέσουν σε εφαρμογή σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2020, αλλά και πρατήρια υγρών καυσίμων για τα αυτοκίνητα με συμπιεσμένο φυσικό αέριο.

Σπάζοντας τον «φαύλο κύκλο»

Οι ευρωβουλευτές χαιρέτησαν το γεγονός ότι η νομοθεσία θα βοηθήσει στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Μετά από διάφορες αποτυχημένες απόπειρες, οι πρίζες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα εναρμονιστούν σε επίπεδο ΕΕ, αφαιρώντας ένα σημαντικό εμπόδιο για την αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων από τους καταναλωτές, οι οποίοι φοβούνταν ότι δε θα ήταν σε θέση να επαναφορτίσουν τα αυτοκίνητά τους, αφού διασχίσουν τα σύνορα.

Οι σταθμοί φόρτισης θα πρέπει επίσης να πολλαπλασιαστούν σε όλη την Ευρώπη, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια του εφοδιασμού για τον καταναλωτή. Ο Επίτροπος της ΕΕ είπε ότι η εναρμόνιση των τεχνικών προδιαγραφών «θα σημαίνει τεράστια οφέλη» και ότι «το κόστος θα μπορούσε να μειωθεί μέσω των οικονομιών κλίμακας».

Η τυποποίηση των βυσμάτων είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο οι ομάδες των Πρασίνων και των Σοσιαλιστών έχουν αποφασίσει να υποστηρίξουν την πρόταση, παρά την «απογοήτευσή» τους για το γεγονός ότι « δεν κάνει μια αναφορά στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», ή δεν συνδέεται το κείμενο με τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Ιστορικό

Τα επιβατικά αυτοκίνητα είναι από μόνα τους υπεύθυνα για περίπου το 12% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το κυριότερο αέριο θερμοκηπίου.

Η ΕΕ πρότεινε νομοθεσία το 2007, θέτοντας πρότυπα αποδόσεων για τις εκπομπές από τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Αυτήν η νομοθεσία, που υιοθετήθηκε το 2009 από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής για την βελτίωση της οικονομίας των καυσίμων των αυτοκινήτων και για την βεβαίωση ότι εκπομπές από νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην Ε.Ε δεν υπερβαίνει 120 γρ.CO2/χλμ.

Η πολυαναμενόμενη Λευκή Βίβλος για τις Μεταφορές, που παρουσιάστηκε από την Επιτροπή τον Φεβρουάριο το 2011, προαναγγέλλει μέτρα για αύξηση των 1.8 τρισεκατομμυρίων ευρώ που η ΕΕ λέει ότι είναι αναγκαία για επενδύσεις σε έργα υποδομής τα επόμενα 20 χρόνια για να χτίσει ένα ανταγωνιστικό μεταφορικό σύστημα που θα αυξήσει την κινητικότητα, θα αφαιρέσει σημαντικά εμπόδια σε καίρια σημεία και θα αυξήσει την ανάπτυξη και την απασχόληση.

Παράλληλα, η Επιτροπή ανέφερε ότι οι προτάσεις της πρόκειται να μειώσουν δραματικά την εξάρτηση της Ευρώπης στο εισαγόμενο πετρέλαιο και θα μειώσουν τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα στην μεταφορά έως και 60% μέχρι το 2050.
Πηγή: Πηγή: EurActiv.gr