ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ


Έκθεση ζωγραφικής Χρύσα Βεργή Flumen Vitae 21 Μαρτίου έως 04 Μαΐου 2019

Διαγράφοντας μια πολυετή εικαστική διαδρομή γεμάτη επιτυχημένες εκθέσεις και συμμετοχές σε διεθνείς φουάρ, η Χρύσα Βέργη επανέρχεται στην Αθήνα, μετά από 14 χρόνια, με νέα ατομική έκθεση στην Evripides Art Gallery, η οποία εγκαινιάζεται την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019 στις 20:00 και θα διαρκέσει έως τις 4 Μαΐου.

 
Διαγράφοντας μια πολυετή εικαστική διαδρομή γεμάτη επιτυχημένες εκθέσεις και συμμετοχές σε διεθνείς φουάρ, η Χρύσα Βέργη επανέρχεται στην Αθήνα, μετά από 14 χρόνια, με νέα ατομική έκθεση στην Evripides Art Gallery, η οποία εγκαινιάζεται την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019 στις 20:00 και θα διαρκέσει έως τις 4 Μαΐου.




Η αναζήτηση της σταθερότητας μέσα στη ρευστότητα της σύγχρονης ζωής αλλά και της σύγχρονης Τέχνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας έκθεσης της Χρύσας Βέργη, ενώ το νερό αποτελεί και πάλι το κεντρικό θέμα στη ζωγραφική της αλλά με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο. Αυτή τη φορά, η φύση και ειδικότερα το υγρό στοιχείο, γίνονται η αφορμή για την ζωγραφική υπέρβαση στο έργο της, καθώς το νερό ρέει με δύναμη, ξεγλιστρά και αντιστέκεται σε κάθε τι που βρίσκεται στο διάβα του. Σκορπάει τα φερτά υλικά και λειτουργεί λυτρωτικά και εξαγνιστικά αναζητώντας διέξοδο, σε μια διαδρομή με αντιστάσεις και εμπόδια, όπου η αφαίρεση ως εικαστική προσέγγιση γίνεται αναγκαιότητα.




Ο ρόλος της συναισθηματικής μνήμης είναι καθοριστικός στη νέα ενότητα έργων της Βέργη, καθώς δίνει έμφαση στην αυτονομία της σύνθεσης, απογυμνώνοντας την εικόνα για να φθάσει να επικεντρωθεί στην ουσία της ζωγραφικής πράξης. Παλαιότερα θέματα επανέρχονται υπό το πρίσμα, όμως, μιας εσωτερικής ανασύνθεσης, που προδίδει τις ανατρεπτικές και ανανεωτικές προθέσεις της δημιουργού. Η συνεχής εναλλαγή συναισθημάτων και εικόνων, που διατρέχουν τα νέα της έργα διαμορφώνουν μια προσωπική πραγματικότητα και μια σύγχρονη οπτική, γεμάτη αντικατοπτρισμούς και υδάτινες διαδρομές σπάνιας ομορφιάς.




Νέα τοπία και νέες εικόνες οδηγούν στον πυρήνα της καινούργιας δουλειάς της Χρύσας Βέργη, όπου ο ζωγραφικός ρυθμός ακολουθεί την ορμητική πορεία του νερού, λειτουργώντας ως πηγή ζωής, δύναμη αλλαγής, ανανέωσης μέσα από τη φυσική αλλοίωση και διάβρωση. Η ζωγραφική της «συνοδεύεται» από «ήχους» και στοιχεία της ίδιας της φύσης, που ξεπηδούν μέσα από τις εικόνες, που με τόση οξυδέρκεια αποτυπώνει στον καμβά της, ενώ ακόμη και η παλέτα των χρωμάτων της και η τονικότητα έχουν αλλάξει αισθητά υποδηλώνοντας μια προσωπική ενδοσκόπηση και εμβάθυνση στην εικαστική της γραφή.




Το φως στη νέα της δουλειά γίνεται σταδιακά «Απολλώνιο», εκτυφλωτικό, αναδεικνύοντας την ομορφιά του τοπίου. Από τις σκιές των φυλλωμάτων, βγαίνει στον καυτό καλοκαιρινό ήλιο του Αιγαίου, ενώ το «Ποτάμι της Ζωής» συνεχίζει την πορεία του προς την θάλασσα, διασχίζοντας υπόγειες διαδρομές και μυστικά μονοπάτια.

Ένα νέο θεματικό στοιχείο- έκπληξη- εμφανίζεται στο έργο της, που μας προκαλεί να το ανακαλύψουμε, υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα της σταθερότητας, της στιβαρότητας και της αντίστασης σε έναν ρέοντα κόσμο. Μια θεματική κορύφωση, που εντείνει την αντίθεση ανάμεσα στη ρευστότητα και την ύλη, ερμηνεύοντας αυτό το ισχυρό δίπολο της ζωής. Ακόμη, όμως, και υπό αυτές τις συνθήκες, το νερό ενυπάρχει. Μέσα από υπόγειες διαδρομές, διαβρώνει, σμιλεύει το φυσικό τοπίο και καταλήγει στη θάλασσα για να ξαναρχίσει ο κύκλος της αέναης ζωής του.

Η δύναμη του ελληνικού τοπίου ενώνεται με την εκφραστική δεινότητα της καλλιτέχνιδας, οδηγώντας σε έργα με βάθος και ενάργεια, που χαρακτηρίζονται από την ενσυνείδητη επιλογή της «να κοιτά πάντα προς το φως», το οποίο ξέρει να μετουσιώνει, με δεξιοτεχνικό τρόπο, σε ζωγραφική πράξη.

Αναφερόμενη στα νέα έργα της Χρύσας Βέργη, η Δρ.Ιστορικός της Τέχνης –Τεχνοκριτικός, Οfficier des Arts et Lettres, Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν, υπογραμμίζει στον κατάλογο της έκθεσης:
  
«Πιστή στο εικαστικό της ιδανικό, η Χρύσα κατορθώνει, πάντοτε, να ανανεώνει εκ των ένδον την έμπνευση της, δίχως ποτέ να προδίδει τις αρχές της ή και να παρασύρεται από τις απατηλές σειρήνες των, εκάστοτε, πρόσκαιρων συρμών. Η υπέρμετρη ευαισθησία της στο χρώμα και στο φως–κατεξοχήν συμπρωταγωνιστές στην εικαστική της πορεία –αποτελεί την υπέρτατη εγγυήτρια δύναμη για την ιδιαίτερα έντονη και απόλυτα προσωπική σε ύφος εικαστική της γραφή. Γραφή αλώβητη από κάθε επιτηδευμένο και, γι’ αυτό, παρασιτικό στοιχείο».

Από την πλευρά της η δημοσιογράφος και Ιστορικός Τέχνης Στέλλα Σεβαστοπούλου αναφέρει για τη νέα έκθεση της Χρύσας Βέργη: «Το υδάτινο στοιχείο ερμηνεύεται μέσω μιας πιο εσωτερικής και εξπρεσιονιστικής διαδικασίας, λιγότερο επικεντρωμένης στη σχεδίαση κάθε φύλλου, κλαδιού, βότσαλου ή υδάτινου κυματισμού. Αντί αυτού, δίνει έμφαση στην αυτονομία της σύνθεσης, προσθέτοντας και αφαιρώντας στοιχεία για να εστιάσει στη φύση της τέχνης, αντί για την τέχνη της φύσης. Υπολείμματα και αναμνήσεις από παλαιότερα θέματα μπορεί να έχουν επανέλθει στην καινούργια δουλειά της Βέργη, αλλά έχουν επαναπροσδιοριστεί. Επιπλέον, ένα καινούργιο θέμα κάνει το ντεμπούτο του… ».

Evripides Art Gallery

Ηρακλείτου 10 & Σκουφά Κολωνάκι, Αθήνα, 106 73

τηλ: 210 36 15 249, 210 36 15 909, www.evripides-art.gr, info@evripides-art.gr

Ημέρες & Ώρες Λειτουργίας: Τρίτη - Πέμπτη- Παρασκευή: 11.00 - 20.30

Τετάρτη: 11.00 -17.00 & Σάββατο: 11.00 -16.00, Κυριακή και Δευτέρα: κλειστά

Ο χώρος πληροί τις προϋποθέσεις για την πρόσβαση ΑμεΑ.

 
Αυξήθηκαν οι επισκέπτες μουσείων που κάνουν χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου
«Η αποτελεσματικότητα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε 11 αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία της χώρας...
24.04.2019, 22:31
Αποκαταστάθηκε το αλεξικέραυνο στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης
«Η λειτουργία του αλεξικέραυνου αποκαταστάθηκε τάχιστα. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε και ολοκληρώνεται...
24.04.2019, 18:50
Βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου στην ταινία ο «Οίκτος»
Ο «Οίκτος» του Μπάμπη Μακρίδη αναδείχθηκε καλύτερη ταινία μυθοπλασίας μεγάλου μήκους στην 10η τελετή...
24.04.2019, 13:59
Αποκαλυπτήρια για το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Αθήνα (video)
Αποκαλυπτήρια για το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου που φιλοτέχνησε το 1993 ο γλύπτης Γιάννης Παππάς και...
19.04.2019, 10:25
20 Απριλίου: Περίπατος Βιβλίου στο κέντρο της Αθήνας και στο Παλαιό Φάληρο
Στις 23 Απριλίου η Βουλή των Ελλήνων φωταγωγεί το κτίριό της με το λογότυπο της Ημέρας Βιβλίου και...
18.04.2019, 19:22
Έλληνες επιστήμονες ψηφιοποιούν χριστιανικά χειρόγραφα στο Σινά
Ο σκοπός είναι να δημιουργηθεί το πρώτο ψηφιακό αρχείο όλων των 4.500 χειρογράφων της βιβλιοθήκης...
17.04.2019, 22:06
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Νέες δωρεές ύψους άνω των 70 εκατομμυρίων ευρώ
Οι νέες δωρεές αντανακλούν τη δέσμευση του Ιδρύματος για την υποστήριξη οργανισμών που συμμετέχουν σε ένα...
17.04.2019, 18:54
Παναγία των Παρισίων: Πως οραματίζονται οι ειδικοί την αναστήλωση του ναού
Μετά την καταστροφική πυρκαγιά στην Παναγία των Παρισίων και τις αποφασιστικές υποσχέσεις της γαλλικής...
17.04.2019, 09:47
κοσμήματα της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς καταστράφηκαν από φωτιά— Πέντε μνημεία πολιτισμικής κληρονομιάς που παραδόθηκαν στις φλόγες(pic+vid)
Δεν είναι η πρώτη φορά, στη σύγχρονη ιστορία, που μνημεία πολιτισμού, κτίρια ή κειμήλια, καταστράφηκαν ή...
16.04.2019, 17:50
Μητσοτάκης: Νέος μη κρατικός οργανισμός πνευματικών δικαιωμάτων αντί ΑΕΠΙ
Στο γεύμα που έγινε με πρωτοβουλία του προέδρου της ΝΔ το παρών έδωσαν οι Διονύσης Σαββόπουλος, Νίκος...
16.04.2019, 17:48

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ... | 25  Επόμενη

Σχόλια Αναγνωστών
Αποστολή Παραπόνων
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα απαντήσουμε στο αίτημα σας το συντομότερο δυνατόν.