Ο βραβευμένος Βρετανός χορευτής Αακάς Οντέντρα στο Παλλάς

Στο ξεκίνημά του υπήρξε ο πιο περιζήτητος νέος σολίστας και τα τελευταία χρόνια έχει καταξιωθεί σε έναν από τους πιο ώριμους και σημαντικούς χορευτές διεθνώς. Ο λόγος για τον Βρετανό χορευτή και χορογράφο Αακάς Οντέντρα, ο οποίος έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας για να παρουσιάσει στο Θέατρο Παλλάς, το τετράπτυχο σόλο του «Rising», το Σάββατο, 5 και την Κυριακή, 6 Νοεμβρίου.

Επηρεασμένος από τον μέντορά του Άκραμ Καν, ο Αακάς Οντέντρα δημιουργεί στις παραστάσεις του ένα αισθησιακό χορευτικό τελετουργικό, το οποίο ισορροπεί ανάμεσα στον ινδικό χορό κατάκ και τον πειραματικό σύγχρονο χορό.

Το «Rising», με το οποίο έρχεται στην Αθήνα, είναι μία σπονδυλωτή παράσταση αποτελούμενη από τέσσερα μέρη, τη χορογραφία των οποίων υπογράφουν -εκτός από τον ίδιο- τα τρία μεγάλα αστέρια της Μέκκας του σύγχρονου χορού, του περίφημου Σάντλερς Γουέλς: ο Άκραμ Καν, ο Ράσελ Μάλιφαντ και ο Σιντί Λαρμπί Τσερκάουι. Να σημειώσουμε ότι είναι η πρώτη φορά που οι τρεις κορυφαίοι χορογράφοι «συνυπάρχουν» σε μία ενιαία παράσταση, τους φωτισμούς της οποίας επιμελείται ο πολυβραβευμένος Μίκαελ Χολς.

Ειδικότερα, το «In the shadow of man», σε χορογραφία του Άκραμ Καν, είναι μία χορευτική προσέγγιση της εξέλιξης των ανθρώπων, μέσω της έρευνας του σώματος. Μία καλλιτεχνική απόπειρα να δοθεί απάντηση στο ερώτημα, εάν με την πάροδο του χρόνου γινόμαστε περισσότερο ανθρώπινοι ή τουναντίον, μεταλλασσόμαστε σε ζώα.

Στο «Cut» ο Ράσελ Μάλιφαντ εκμεταλλευόμενος τη γνώση και την εμπειρία του Οντέντρα στον σύγχρονο δυτικό χορό, αλλά και την οικειότητά του με την ανατολίτικη παράδοση, όπως με τους ινδικούς χορούς Kathak και Bharat Natyam, μελετά τις έννοιες της ροής και της μορφής.

Το «Constellation» του Σιντί Λαρμπί Τσερκάουι είναι ένα χορευτικό παιχνίδι με το φως και τον ήχο, στο οποίο ο Βέλγος δημιουργός επιδιώκει να αναδείξει την φωτεινότητα και την λαμπρότητα του ανθρώπινου σώματος.

Τέλος, το «Nritta» είναι μία χορογραφία του ίδιου του Αακάς Οντέντρα, που σημαίνει «καθαρός χορός» και επιχειρεί να ενώσει «δύο αντιθετικά στοιχεία, την τραχιά αρρενωπότητα και την αισθησιακή θηλυκότητα, στο κοσμικό, συμπαντικό διάβα τους». Συμβολίζει τους κοσμικούς κύκλους της Δημιουργίας και της Καταστροφής, καθώς και τον καθημερινό ρυθμό της γέννησης και του θανάτου, μέσω του έντονου δυναμικού χορού Tandav και παράλληλα του Lasya, ενός χορού με απαλές, κυκλικές, σαγηνευτικές κινήσεις.
Πηγή: skai.gr