Κλείσιμο

Η Εθνική Λυρική Σκηνή γυρίζει σελίδα

Με την όπερα «Ρέα» του Σπύρου Σαμάρα, με την οποία, η νεοσύστατη Εθνική Λυρική Σκηνή εγκαινίασε τη δραστηριότητά της στο Θέατρο Ολύμπια, τον Απρίλιο του 1944, η ΕΛΣ αποχαιρετά το ιστορικό θέατρο της οδού Ακαδημίας, στις 19 Μαϊου 2017, λίγο πριν μεταφερθεί στις νέες εγκαταστάσεις στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Η σεζόν θα ξεκινήσει στο θέατρο Ολύμπια στις 21 Οκτωβρίου, με την πολύ επιτυχημένη παραγωγή του «Βαφτιστικού» του Σακελλαρίδη, που σκηνοθέτησε ο Σίμος Κακάλας.

Πέρα από την πρώτη όπερα που ανέβηκε στο Ολύμπια και τον «Βαφτιστικό», μια νέα φιλόδοξη βαγκνερική παραγωγή, δημοφιλείς τίτλοι όπερας και οπερέτας, νέος αέρας στο μπαλέτο, η έναρξη του προγράμματος «Η Λυρική στη μεγάλη οθόνη», σπουδαίοι Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες, καθώς και ευρείας κλίμακας εκπαιδευτικά και κοινωνικά προγράμματα, σκιαγραφούν το καλλιτεχνικό στίγμα για αυτή τη μεταβατική, για την Εθνική Λυρική Σκηνή, περίοδο, το πρόγραμμα της οποίας παρουσιάστηκε σήμερα στους εκπροσώπους του Τύπου.

Παρών στη συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Πολιτισμού Αριστείδης Μπαλτάς, ο οποίος επισήμανε ότι με την παρουσία του θέλει να δηλώσει τη συμπαράσταση του υπουργείου στις προσπάθειες της Λυρικής. «Είμαστε σχεδόν σε μόνιμη επαφή με τον καλλιτεχνικό διευθυντή και το Διοικητικό Συμβούλιο, που αποτελούν ένα πολύ “αρμονικό ζευγάρι”, κάτι που δεν συμβαίνει σε όλους τους καλλιτεχνικούς οργανισμούς» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός. Τα προβλήματα είναι πολλά: οικονομικά, διοικητικά, ζητήματα τα οποία θα έπρεπε με μια σωστή νομοθεσία να είχαν λυθεί από χρόνια, σημείωσε ο κ. Μπαλτάς, τονίζοντας ότι έχουν ενταθεί οι προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση. Όπως σχολίασε ο υπουργός, η Λυρική, τα τελευταία χρόνια έχει κατορθώσει να κάνει την όπερα οικεία, όχι μόνο στους φανατικούς του λυρικού τραγουδιού, αποκτά κοινό ανάμεσα στους νέους, έχει «ανοιχτεί» με δράσεις εντός και εκτός των τειχών, ενώ έντονη είναι η παρουσία της στα θέματα που απασχολούν την κοινωνία στις μέρες μας, όπως το προσφυγικό.

Για τον καλλιτεχνικό διευθυντή της ΕΛΣ, Μύρωνα Μιχαηλίδη, μέσα από τις τεράστιες δυνατότητες των νέων εγκαταστάσεων «όχι μόνο το κοινό της όπερας και του μπαλέτου θα μπορέσει να ανακαλύψει εκ νέου τη λυρική τέχνη, αλλά και η σχέση της Λυρικής με τη νεολαία και την κοινωνία, ένα στοίχημα κερδισμένο κατά τα τελευταία χρόνια, θα περάσει σε άλλη εποχή». Επιπλέον, όπως δήλωσε ο κ. Μιχαηλίδης, η συγκατοίκηση με την Εθνική Βιβλιοθήκη, εντός του ΚΠΣΙΝ, καθώς και η διαρκώς αναπτυσσόμενη συνεργασία μεταξύ τους, θα έχουν σύντομα απτά αποτελέσματα.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ, πριν κάνει τον απολογισμό της χρονιάς που πέρασε, εξέφρασε τη χαρά της Λυρικής που μέσα σε μια τόσο δύσκολη μεταβατική χρονιά, με τεράστιες προκλήσεις και δυσκολίες, όχι μόνο δεν θα αναστείλει και δεν θα περιορίσει τις δραστηριότητές της, όπως έκαναν πολλά θέατρα στον κόσμο σε αντίστοιχες περιπτώσεις, αλλά προσφέρει στο κοινό ένα πλούσιο πρόγραμμα που στοχεύει στη διάδοση και διάχυση της τέχνης.

Φέτος εγκαινιάζουμε τη συνεργασία μας με το Εθνικό Θέατρο, ανακοίνωσε ο κ. Μιχαηλίδης, μη παραλείποντας να ευχαριστήσει τον Στάθη Λιβαθηνό, που ήταν παρών στην συνέντευξη. Πρόκειται για μια νέα πειραματική δημιουργία, με τίτλο «Γαλαξίας», την οποία θα παρουσιάσει ο νέος διευθυντής του Μπαλέτου της Λυρικής, Αντώνης Φωνιαδάκης, στη σκηνή Ρεξ-Μαρίκα Κοτοπούλη, στις 3 Νοεμβρίου. Στοίχημα της χρονιάς «η νέα φιλόδοξη βαγκνερική παραγωγή του Λόενγκριν του Ρίχαρντ Βάγκνερ, που έχει να παρουσιαστεί στη Λυρική από το 1965, ενώ οι αναβιώσεις δημοφιλών έργων του ρεπερτορίου (Τραβιάτα, Ο κουρέας της Σεβίλλης, Ο βαφτιστικός) μαζί με τις παραγωγές του Μπαλέτου (Γαλαξίας, Ζιζέλ, Τοπία), τα νέα εκπαιδευτικά και κοινωνικά προγράμματα και το πρόγραμμα «H Λυρική στη μεγάλη οθόνη», συνθέτουν ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα υψηλής αισθητικής. Μαζί με σπουδαίους Έλληνες καλλιτέχνες, στο φετινό πρόγραμμα συναντούμε συνεργασίες με ξένους, κορυφαίους καλλιτέχνες του λυρικού θεάτρου και του χορού, όπως τους Μπενζαμέν Μιλπιέ, Άντονυ Μακ Ντόναλντ, Έλενα Μόζουκ, Πήτερ Ουέντ, Γιολάνα Φογκάσοβα, Ντάγκλας Λή κ.ά.»

Ο κ. Μιχαηλίδης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο πρόγραμμα των εκπαιδευτικών και κοινωνικών προγραμμάτων 2016-17, μέσα στο οποίο ξεχωρίζουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για Δημοτικά Σχολεία «3ο κουδούνι, Όπερα», η όπερα σκιών «Η επιστροφή του Καραγκιόζη στην πατρίδα», σε μια παράσταση όπου ο Καραγκιόζης συναντά τον Αρλεκίνο και ο μπερντές τις απαρχές της όπερας, αλλά και η διαπολιτισμική χορωδία, ένα εργαστήρι που απευθύνεται σε μόνιμους ή προσωρινούς κατοίκους της Αθήνας: πρόσφυγες, μετανάστες, αλλά και ημεδαπούς και επιτρέπει την ισότιμη ανταλλαγή μουσικού ρεπερτορίου μεταξύ των μελών του, ενώ παράλληλα αποτελεί ένα περιβάλλον δημιουργικής εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας. Συναυλίες και παραστάσεις σε χώρους φιλοξενίας και παροχής υπηρεσιών υγείας, εκπαιδευτικά εργαστήρια γνωριμίας με το κόσμο της όπερας και του μπαλέτου, το «πάρκο των οπεροφόρων», ένα κύκλος διακαλλιτεχνικών εργαστηρίων για τη σύνδεση των τεχνών του λυρικού θεάτρου με το φυσικό περιβάλλον, συμπληρώνουν τη λίστα των προγραμμάτων της ΕΛΣ, μαζί με δημιουργικά εργαστήρια σε σωφρονιστικά καταστήματα, εργαστήρια μουσικής και αφήγησης, για άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω κ.α.

Επισυνάπτονται το πρόγραμμα της 74ης Καλλιτεχνικής Περιόδου (Οκτώβριος 2016 - Μάιος 2017) και τα Εκπαιδευτικά και κοινωνικά προγράμματα της ΕΛΣ
Πηγή: skai.gr