Εντυπωσιακή παγκόσμια πρώτη για την οπερατική Φόνισσα του Παπαδιάμαντη

Βραδιά- σταθμός για την Εθνική Λυρική Σκηνή, υπήρξε η εντυπωσιακή πρεμιέρα της όπερας «Φόνισσα» του Γιώργου Κουμεντάκη, η οποία ολοκληρώθηκε με τρόπο αντάξιο των μεγάλων προσδοκιών που είχε δημιουργήσει. Όρθιοι και συγκινημένοι οι θεατές χειροκροτούσαν με πάθος, στην κατάμεστη αίθουσα Α. Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής.

Ο συνθέτης Γιώργος Κουμεντάκης πήγε ένα βήμα πιο πέρα το προσωπικό του στίγμα και συνέθεσε μια σύγχρονη όπερα με αναφορές και επιρροές από την ελληνική μουσική παράδοση, επιχειρώντας μια «καταγραφή» του ψυχικού κόσμου της Φόνισσας και υπηρετώντας απόλυτα το πνεύμα του παπαδιαμαντικού λόγου.

Ο λιμπρετίστας Γιάννης Σβώλος συμπύκνωσε την ιστορία της Φόνισσας στα ουσιώδη, κρατώντας ατόφιο τον λόγο του Παπαδιαμάντη και διανθίζοντάς τον με παραδοσιακά μοιρολόγια από την Ήπειρο και την Κρήτη. Το τιτάνιο έργο του συντονισμού της Ορχήστρας με τα τέσσερα Χορωδιακά Σύνολα, τα μουσικά όργανα επί σκηνής και τους σολίστες, έφερε εις πέρας ο μαέστρος Βασίλης Χριστόπουλος, που ανέδειξε τη σύνθεση του Κουμεντάκη προβάλλοντας κάθε πτυχή της μουσικής του.

Η σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Ευκλείδη καθοδηγήθηκε από τις «αόρατες υποδείξεις» του παπαδιαμαντικού λόγου ενώ το σκηνικό και τα κοστούμια του Πέτρου Τουλούδη συνέθεσαν έναν σκοτεινό, υπόγειο, ενοχικό και γήινο κόσμο, όπου τα «πάθια» της Φραγκογιαννούς συνομίλησαν με τη φύση της Σκιάθου.

Τον ρόλο της Φόνισσας ερμήνευσε σπαρακτικά, η μέτζο σορπάνο Ειρήνη Τσιρακίδου, ενώ την πλαισίωσαν μονωδοί της Εθνικής Λυρικής Σκηνής καθώς και η ανδρική, η γυναικεία και η παιδική χορωδία της ΕΛΣ.
Πηγή: Πηγή: ΑΜΠΕ