O Σύνδεσμος Υποτρόφων Ιδρύματος Ωνάση φέρνει το θέατρο σε πρώτο πλάνο

Ο Σύνδεσμος Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση, διοργανώνει μια ξεχωριστή θεατρική εκδήλωση, ανοιχτή για το κοινό, παρουσιάζοντας δύο πρωτοποριακές θεατρικές παραστάσεις, τη Δευτέρα 16 Ιουνίου στη Μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.

Στο πλαίσιο αυτής της διοργάνωσης το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει δωρεάν τα έργα «Ιθάκη» του Δημήτρη Δημητριάδη (ώρα έναρξης 20:00 μ.μ.) και «Edit» της Δάφνης Γιαννουλάτου (ώρα έναρξης: 21:20) και να ακολουθήσει τη μοναχική διαδρομή των ηρώων τους σε ένα ταξίδι απόλυτης εσωτερικής αναζήτησης.

Στην «Ιθάκη», σε σκηνοθεσία Έλενας Τιμπλαλέξη, η ηθοποιός Μαρία Κεχαγιόγλου μετουσιώνει τον πόνο της Ιθάκης σε θεατρική πράξη και μας μεταφέρει στον Άλλο Κόσμο, ξαναζώντας τις στιγμές της οδυνηρής επιστροφής και καλώντας τους θεατές σε μια μυσταγωγία λύτρωσης.

Το «Edit», μια σκηνική σύνθεση από την ομάδα Atomic No 6, με την ερμηνεία του Γιώργου Τσούρμα, αποτελεί έναν θυμωμένο και παραληρηματικό μονόλογο απέναντι στον εαυτό μας, για ό,τι μπορεί να έχει μείνει αληθινό.

Η διανομή των δελτίων εισόδου και για τις δύο παραστάσεις θα ξεκινήσει στις 19:00 και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ο Σύνδεσμος Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση δραστηριοποιείται τα τελευταία 25 χρόνια στην Ελλάδα και στα μέλη του συμπεριλαμβάνονται σημαντικές προσωπικότητες από τον χώρο των γραμμάτων, των επιστημών και των τεχνών. Η δράση του Συνδέσμου είναι επιστημονική, πολιτιστική, πνευματική και καλλιτεχνική. Έως τώρα έχει αναπτύξει έντονη δραστηριότητα, διοργανώνοντας συνέδρια, διαλέξεις, επιστημονικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και ομιλίες διακεκριμένων προσωπικοτήτων από το εξωτερικό.

Λίγα λόγια για τα έργα:

ΙΘΑΚΗ του Δημήτρη Δημητριάδη
  • Σκηνοθεσία: Έλενα Τιμπλαλέξη 
  • Παίζει η Μαρία Κεχαγιόγλου 
  • Διάρκεια: 50΄ 
  • Ηχητικός και φωτιστικός σχεδιασμός, video art: Δημήτρης Καρνάβας 
  • Εικαστική σύλληψη: Κατερίνα Σωτηρίου
Το κείμενο του Δημητριάδη ακολουθεί την πλοκή του Ομηρικού έπους ως προς το ότι ο Οδυσσέας επιστρέφει στην Ιθάκη. Διαφοροποιείται όμως ουσιαστικά καθώς ο ήρωας δεν επιστρέφει με αγάπη για αυτή. Αλλοτριωμένος από τον Τρωικό πόλεμο, επιστρέφει επιθετικός, καταστροφικός και μανιασμένος. Σπέρνει παντού τον τρόμο και τον θάνατο. Σκοτώνει, εκτός από τους μνηστήρες, την οικογένειά του και τους ανθρώπους της Ιθάκης. Αφανίζει τα ζώα της, τα δέντρα, το παλάτι του. Σκοτώνει τον ίδιον του τον τόπο. Η Ιθάκη, η “μητρίδα” του Οδυσσέα, όπως την αποκαλεί ο συγγραφέας, συνοψίζει όλα τα πρόσωπα που τον πρόσμεναν να γυρίσει, να αγαπήσει και να αγαπηθεί, αλλά και τα έμβια και μη όντα που αναμένουν την επιστροφή του. Πηνελόπη, Τηλέμαχος, Λαέρτης, Ευρύκλεια, Εύμαιος, ακόμη και ο Άργος, όλοι πέφτουν νεκροί και βυθίζονται μαζί με το νησί της Ιθάκης. Ο Οδυσσέας μένει μόνος, μετέωρος, μια σκιά δίχως σκιά, ένας “Κανείς”, καταδικασμένος σε χώρο ενδιάμεσο, δίχως προορισμό και δίχως αφετηρία. 

EDIT
  • Δάφνη Γιαννουλάτου: σύλληψη/σκηνοθεσία 
  • Τέτα Αποστολάκη: οργάνωση παραγωγής 
  • Έρση Γιαννουλάτου: video design/ γραφιστικά 
  • Κωσταντίνος Παπαδόπουλος: ηχητικά περιβάλλοντα 
  • Γιώργος Τσούρμας: ερμηνεία 
  • Μίρκα Στρατικοπούλου: συγγραφή πρωτότυπου κειμένου 
  • The Filmians: video 
Ο Χρήστος είναι ένας άνθρωπος του καιρού μας. Έχει αφεθεί πολύ και έχει προχωρήσει έως τα 33 του χρόνια, χωρίς να διερωτηθεί ή να αμφισβητήσει. Δίχως να σκεφτεί αν πραγματικά οι επιλογές του τoν ευχαριστούν ή –ακόμα- αν είναι πραγματικά επιλογές του. Κάποιο απρόσμενο βράδυ, στο τέλος μιας άσχημης αλλά συνηθισμένης μέρας, κάτι τον προβληματίζει στη συμπεριφορά του. Μια σκέψη τον ανησυχεί, τον αμφισβητεί και τον θέτει τελικά σε τροχιά αναζήτησης.
Πηγή: skai.gr