Η θετική πλευρά της Ελλάδας

Με αφορμή τη συνεχιζόμενη ύφεση και την επέκταση αυτής σε ολοένα και περισσότερες χώρες, 50 από τους κορυφαίους Έλληνες δημιουργούς οπτικής επικοινωνίας, με περισσότερες από 1.240 διεθνείς και εθνικές διακρίσεις, συμμετέχουν για πρώτη φορά σε μια κοινή έκθεση με μοναδικό στόχο να μεταφέρουν το μήνυμα της δημιουργικότητας σε ολόκληρο τον κόσμο.

Οι Έλληνες σχεδιαστές ισορροπούν μεταξύ τέχνης και χρηστικότητας για να οπτικοποιήσουν μηνύματα και ιδέες ή να σχεδιάσουν χρηστικά αντικείμενα για την καθημερινότητα μας. Αυτή τη φορά καλούνται να επιστρατεύσουν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την τεχνική τους για να οπτικοποιήσουν την πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά και να προσπαθήσουν να αφηγηθούν μέσα από την τέχνη τους την κατάσταση που παγκοσμίως περιγράφεται με την ελληνική λέξη crisis.

Ως φορείς μιας σημαντικής κληρονομιάς από το παρελθόν, οι Έλληνες προσπαθούν να διαμορφώσουν μια νέα πολιτισμική ταυτότητα που θα τους βοηθήσει να ξεπεράσουν τα προβλήματα της ύφεσης. Οι σχεδιαστές αποτελούν έναν σημαντικό κομμάτι της παραγωγικής και πολιτισμικής ανάπτυξης της χώρας και για το λόγο αυτό πρωτοστατούν με δημιουργικές πρωτοβουλίες στη διαμόρφωση της νέας αυτής ταυτότητας.

«Crisis is a greek word» είναι ο τίτλος της παγκόσμιας πρωτοβουλίας των Ελλήνων σχεδιαστών, να αφηγηθούν την κατάσταση στην Ελλάδα της κρίσης.

Πρώτος σταθμός της παγκόσμιας περιοδείας της έκθεσης στις 13 Μαρτίου του 2013 είναι η Σμύρνη της Τουρκίας, σε συνεργασία με το τμήμα Σχεδιασμού Οπτικής Επικοινωνίας, της Σχολής Καλών Τεχνών και Design του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Σμύρνης.

Στο πλαίσιο της έκθεσης θα διεξαχθεί ημερίδα όπου Έλληνες και Τούρκοι σχεδιαστές θα ανταλλάξουν απόψεις για την κρίση. Η έκθεση περιλαμβάνει τυπωμένα σε ύφασμα έργα, βίντεο σχετικά με την ελληνική κρίση από την ομάδα των Nomint και φιλικές συμμετοχές αλγοριθμικού και βιομηχανικού design. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 29 Μαρτίου.
Στην Τουρκία βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός αφίσας με το ίδιο θέμα για Τούρκους σχεδιαστές. Η αφίσα που θα επιλεγεί θα ενσωματωθεί στην κύρια έκθεση και θα ταξιδεύει μαζί μας στις επόμενες πόλεις. Η διαδικασία αυτή θα επαναλαμβάνεται σε κάθε πόλη.

Την πρωτοβουλία Crisis is a Greek word” υλοποιεί η ομάδα Susurrus που δημιουργήθηκε για αυτό το σκοπό και αποτελείται κυρίως από σχεδιαστές.

Πηγή: Newsdesk ΣΚΑΪ