2ο Low Budget Festival

«Ζούμε ιστορικές στιγμές με πρόσωπα που δεν έχουν καμιά ιστορική σημασία» υποστήριξε ο Λάκης Λαζόπουλος παρουσιάζοντας την Τετάρτη το 2ο Low Budget Festival που διοργανώνει η πολιτιστική ιστοσελίδα ToSpirto και παρουσιάζει 10 νέες θεατρικές ομάδες που κάνουν πρεμιέρα με καινούριες παραγωγές στις 21 Νοεμβρίου στο Ίδρυμα Κακογιάννη. Το ρεπορτάζ είναι της Μάνιας Ζούση.

«Τελικά να που είμαστε ένα με την εποχή! Όταν πέρυσιανακοινώναμε το 1ο Low Budget Festival, απλώς θέλαμε να υπογραμμίσουμε πως η τέχνη δεν χρειάζεται πολλά για να πει την αλήθεια. Μόνο τόλμη. Φέτος, το 2ο Low Budget Festival εξακολουθεί να αναζητά την τόλμη και το πάθος στην τέχνη, και καθόλου δεν πτοείται από το γενικότερο low που μας περιβάλλει. Δέκα νέες παραγωγές, 30 δυναμικές παραστάσεις. Καινούργια παρέα, καινούργιες δυνάμεις θα απελευθερωθούν στο υπόγειο γκαράζ του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης και μετά, όπως και πέρυσι, θα πάρουν τον δρόμο τους για μακριά. Ακολουθείστε τους νέους του θεάτρου γιατί αυτοί είναι το μέλλον του» δήλωσε ο Λάκης Λαζόπουλος.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Σταμάτης Κραουνάκης [21, 22, 23/11/2011]
ΜάξιμοςΜουμούρης [24, 25, 26/11/2011]
Cheek-Bones [27, 28, 29/11/2011]
So 7 [30/11 & 1, 2/12/2011]
Θέατρο Τέχνης « ΑκτίςΑελίου» [3, 4, 5/12/2011]
Τζένη Αργυρίου [6, 7, 8/12/2011]
Nova Melancholia [9, 10, 11/12/2011]
ΣύλβιαΛιούλιου [12, 13, 14/12/2011]
Mag [15, 16, 17/12/2011]
Στάθης Γραφανάκης [18, 19, 20/12/2011]?


ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ)

21, 22, 23 Νοεμβρίου 2011, 21.00
Σταμάτης Κραουνάκης
«Η Σάντρα στο φως»

Η «Σάντρα στο φως», που κάνει την παρθενική της εμφάνιση στη σκηνή του LowΒudgetFestival, ολοκληρώθηκε μόλις λίγο πριν το τέλος του φετινού καλοκαιριού, με αφορμή τη συνάντηση του Άκη Δήμου με την Μαρία Κοσκινά και τον Σταμάτη Κραουνάκη.

Είναι η τρυφερή, σκοτεινή και σαρκαστική ιστορία μιας νεαρής γυναίκας - που, αν δεν ήταν ηρωίδα αυτού του μονολόγου, θα μπορούσε να είναι μια οποιαδήποτε μπαλάντα τήςP.J.Harvey - πιασμένης στην παγίδα του έρωτά της για έναν καλλιτέχνη ερωτευμένο περισσότερο με την κάμερά του. Είναι, επίσης, η ιστορία ενός εγκλήματος - για την ακρίβεια: το υστερόγραφό του - καθώς και η ανατομία της απόγνωσης της ηρωίδας που, άλλοτε αστεία κι άλλοτε μελαγχολικά, αφηγείται την αισθηματική της διαδρομή από μια παραλία της Σάμου μέχρι το ανακριτικό γραφείο, όπου τη συναντάμε απολογούμενη. Μια ιστορία μυστηρίου εν τέλει, όπως οι ιστορίες όλων των ερώτων μας, αιματηρές ή αναίμακτες.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Κείμενο: Άκης Δήμου
Σκηνοθεσία: Σταμάτης Κραουνάκης
Παίζει: Μαρία Κοσκινά

-----------------------------

24, 25, 26 Νοεμβρίου 2011, 21.00
Μάξιμος Μουμούρης
«Dig!»

Η αφετηρία.
Ένας Οιδίποδας μόνος, άχρονος, που σκάβει στα θεμέλια του κόσμου, του ανθρώπου, για να ανακαλύψει ό,τι θαμμένο δεν έχει ακόμα πεθάνει. Η αλήθεια για το ποιος πραγματικά είναι, χωρίς την παρηγοριά των ανθρώπων που τον περιβάλουν. Μια μοναχική πορεία προς τη γνώση, μια απειροελάχιστη κουκίδα στο σύμπαν που φέρει το ανυπόφορο βάρος της ύπαρξής της. Στο «Dig»!, ο Οιδίποδας γνωρίζει, αυτοχλευάζεται, μιλάει με τραγική ειρωνεία, ενώ την ίδια στιγμή την ακυρώνει. Ούτε βασιλιάς, ούτε τύραννος, απλώς, άνθρωπος.

Μέσα στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, δίνεται η ευκαιρία να ξεκινήσει η σπουδή επάνω στη μορφή του Οιδίποδα. Το «Dig!» αποτελεί την προεργασία και τον πρώτο σταθμό στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Γκαράζ. Επόμενος σταθμός, λίγο αργότερα, θα αποτελέσει η Υποδοχή-Φουαγιέ του Ιδρύματος. Εκεί, ο Οιδίπους, εκτεθειμένος σε έναν λάκκο λεόντων, μια αρένα, έναν γύρο θανάτου, θα αναμετρηθεί με τα λαίμαργα μάτια του κοινού, των θεατών που θα τον αφήσουν στο έλεος της μοίρας του παρακολουθώντας τον αφ’ υψηλού. Αντίστοιχα με την πορεία του από τον Τύραννο στον «Επί Κολωνώ», θα προσπαθήσουμε να τον ανελκύσουμε από το Γκαράζ στην Υποδοχή του Ιδρύματος Κακογιάννη, από το σκοτάδι στο φως, από το υπόγειο στο επίγειο. Συνεχίζεται…

ΣΥΝΤΕΛΕΣTΕΣ:
Κείμενο: Δανεισμένο από τις τραγωδίες του Σοφοκλή «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους Επί Κολωνώ»
Σκηνοθεσία-Ερμηνεία-Δραματουργική Επεξεργασία: Μάξιμος Μουμούρης
Βοηθός Σκηνοθέτης –Επιμέλεια κίνησης - Δραματουργική Επεξεργασία: Αγγελική Στελλάτου
Εικαστικός: Γκάυ Στεφάνου
Μετάφραση- Δραματουργική Επεξεργασία: Πέτρος Πετράκης

----------------

27, 28, 29 Νοεμβρίου 2011, 21.00
Cheek-Βones
«Ένας κόμης στον Άδη»

Ένα γοτθικό παραμύθι που ταξιδεύει ώς τα βόρεια της Σκωτίας και συναντά ένα μακρινό χωριό, ονόματι Στονάδι. Η ιδιαιτερότητα αυτού του χωριού είναι οι ίδιοι οι κάτοικοί του. Απομονωμένοι με τους δικούς τους νόμους και κανόνες ζουν αρμονικά, ανυποψίαστοι για το τι πρόκειται να συμβεί. Ο ερχομός ενός ξένου θα είναι η αιτία για τη διατάραξη της συμβατικότητας της καθημερινής ζωής τους. Πρόκειται για την αδυναμία των κατοίκων μπροστά στον παραλογισμό του διαφορετικού που κανένας δεν μπορεί να πολεμήσει. Το χωριό κατηγορεί τον ξένο για τη διαφορετικότητά του μέχρι αυτός να τη μετατρέψει σε ευλογία.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθέτης: ομάδα Cheek-Βones (Εύη Δόβελου, Ελένη Ευταξοπούλου, Αγγέλικα Σταυροπούλου)
Σκηνογράφος/ Ενδυματολόγος: ΖαΐραΦαληρέα
Συνθέτης πρωτότυπης μουσικής (ειδικά για την παράσταση): Νίκος Καραδοσίδης
Μουσική επιμέλεια: Νίκος Καραδοσίδης
Χορογράφος: Τάσος Καραχάλιος
Φωτιστής: Βαγγέλης Μούντριχας
Μακιγιέζ: Μαρία Ηλιάδου

------------------

30 Νοεμβρίου & 1, 2 Δεκεμβρίου 2011, 21.00
So7
«Η πολιτική ανυπακοή του Χένρυ ΝτέιβιντΘορώ το 2011»


2 G.T.P. Ένα κείμενο – μανιφέστο. Μια πολιτική θέση που δεν χαρακτηρίζεται από την άρνηση, αλλά από την πρόταση. Μια εικαστική παρέμβαση με εξαιρετική εκφραστική δύναμη. Αυτά είναι τα συστατικά στοιχεία της παράστασης που παρουσιάζει η So7 εισάγοντας τα θέματα της κοινωνικής ελευθερίας και του δικαιώματος στη σκέψη, της «αποδιοπομπαίας» εξουσίας και του ενεργού πολίτη όπως αυτά επιβιώνουν διαχρονικά.
Η So7 επιμένει να ανακαλύπτει τη θεατρικότητα τόσο της πολιτείας όσο και του ανθρώπου που έχει επιλέξει να την κατοικεί.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Διασκευή – Σκηνοθεσία: So7
Κίνηση ηθοποιών: Φρόσω Κορρού
Εικαστική παρέμβαση: Γιάννης Πέτσας
Παίζουν: Κώστας Φιλίππογλου, Δημήτρης Κουρούμπαλης
Περισσότερες πληροφορίες στο so7.gr

* Το κείμενο του Χ. Ν. Θορώ «Πολιτική ανυπακοή» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΕΡΑΤΩ σε μετάφραση Κωνσταντίνας Παπαπετροπούλου.

-----------------

3, 4, 5 Δεκεμβρίου 2011, 21.00
Θέατρο Τέχνης «ΑκτίςΑελίου»
«Το Πάρκο»

Ένας αυτοσχεδιασμός για τις Τέσσερις Εποχές, - ένα σκηνικό αφήγημα χωρίς λόγια με θέμα το ανεκπλήρωτο του έρωτα, τη μοναξιά και τη συντροφικότητα, το θέατρο και την πραγματικότητα.
Ένα πάρκο, τέσσερις εποχές, ένα παγκάκι και ένας μοναχικός περιπλανώμενος, που είναι ικανός να ζωντανέψει στη σκηνή όλη τη φαντασία του κόσμου. Με μοναδικά του εργαλεία το σώμα, την εκφραστικότητα, το χιούμορ, το παιχνίδι, τη μουσική και την ευρηματικότητα, το πάρκο μεταμορφώνεται και μεταμορφώνει τα εσωτερικά τοπία του ήρωα και οδηγεί το θεατή όλο και πιο μακριά απ’ την πραγματικότητα, όλο και πιο κοντά στην αλήθεια.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθετική Επιμέλεια: Νίκος Σακαλίδης
Σενάριο: Θωμάς Βελισσάρης
Ενδυματολογική Επιμέλεια: Μένη Τριανταφυλλίδου
Επιμέλεια Μουσικής: Θωμάς Βελισσάρης
Οργάνωση Παραγωγής: Θεανώ Αμοιρίδου, Δέσποινα Καλπενίδου

Αυτοσχεδιάζει ο Θωμάς Βελισσάρης

------------

6, 7, 8 Δεκεμβρίου 2011, 21.00
ΤζένηΑργυρίου
«Dr. Maybe Darling Version 11.0.5 in process»

Διαφορετικός χρόνος, διαφορετικός χώρος, νέες συνθήκες, παλιά και νέα δεδομένα.
H Dr. Maybe Darling επιστρέφει.Η Version 11.0.5 είναι μία νέα εκδοχή της παράστασης, ένας επόμενος πειραματισμός. Το θέμα της δυσκολίας να πάρουμε μία απόφαση και της ακόμα μεγαλύτερης να την εκτελέσουμε συνεχίζει να είναι το επίκεντρο της έρευνάς της.

H Dr. Darling για άλλη μία φορά δεν μπορεί να αποφασίσει. Θα είναι παράσταση, παρουσίαση, πείραμα, διάλεξη ή όλα μαζί; Θα κάνει στατιστικές αναγωγές στα ερωτηματολόγια που συλλέγει εδώ και χρόνια ή θα συνθέσει νέες ερωτήσεις για το κοινό; Όλα θα εξαρτηθούν από τα νέα δεδομένα, τις πραγματικές συνθήκες και τους πλασματικούς περιορισμούς που θα θέσει. Μέσα από τα ψηφιακά μέσα συνομιλεί με το κοινό, προκαλεί τον αυθορμητισμό, τις σκέψεις και τον ψυχισμό του.
Η αναποφασιστικότητα είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει εδώ και αρκετό καιρό την καλλιτέχνη Τζένη Αργυρίου. Η διαδικασία δημιουργίας ακολουθεί τους χρόνους της επιστημονικής έρευνας. Μέσα από τη συλλογή και επεξεργασία ενός πλούσιου υλικού, θέτει κάθε φορά διαφορετικές συνθήκες στους πειραματισμούς της. Αποτέλεσμα αποτελούν οι workinprocess παρουσιάσεις «makeupyou®mind 6.0.1 και 7.0.2» και «Dr. MaybeDarling 9.0.3 και 10.0.4».

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Τζένη Αργυρίου
Dr. MaybeDarling: Τζένη Αργυρίου
Ερμηνευτικό AlterEgo: Σταυρούλα Σιάμου
Εικόνα - Βίντεο: Λίλα Σωτηρίου
Πρωτότυπη Μουσική, liveprocessing: Γιώργος Πούλιος
Ενδυματολογία: Δέσποινα Μακαρούνη
Φωτισμός: Θόδωρος Μιχόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Αργυρίου

----------------

9, 10, 11 Δεκεμβρίου 2011, 21.00
NovaMelancholia
«PrimaMateria»

Στην έννοια της primamateria, της πρώτης ύλης την οποία οι Αλχημιστές επιχειρούσαν να «μετατρέψουν» σε χρυσό, ο CarlJung αναγνώρισε το Ασυνείδητο. Για εκείνον, ολόκληρη η αλχημιστική παράδοση δεν ήταν παρά μια μεταφορά της προσωπικής διαδικασίας κάθε Αλχημιστή προς την πνευματική και φιλοσοφική του μεταμόρφωση.

Η περφόρμανς «PrimaMateria» εμπνέεται από την αλχημιστική παράδοση και επιχειρεί να εξερευνήσει το σκοτεινό τοπίο της (προσωπικής) Δύναμης, αναζητώντας –πάλι, στην Ελλάδα τού σήμερα– έναν καινούργιο δρόμο προς τον χρυσό. Με οδηγό μας την παλλόμενη ομορφιά της αισθητικής του μπαρόκ, οδηγούμαστε σε ένα χορογραφημένο παιχνίδι μεταμορφώσεων και δημιουργούμε ένα queer τοπίο, έναν χώρο αλλόκοτων όντων και συνάντησης με τις ιδιαίτερες primaemateriae καθενός από το κοινό.
Η περφόρμανς παρουσιάστηκε σε πρώτη εργαστηριακή μορφή τον Ιούνιο 2011 στο DasArts / MasterofTheatre, του ερευνητικού μεταπτυχιακού προγράμματος για την περφόρμανς, της Σχολής Καλών Τεχνών του Άμστερνταμ.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σύλληψη / σκηνοθεσία: Μανώλης Τσίπος
Παίζουν: Μανώλης Τσίπος, Βασίλης Νούλας
Σκηνογραφική επιμέλεια: Σοφία Σιμάκη
Φωτισμοί: Θοδωρής Μιχόπουλος

-----------------

12, 13, 14 Δεκεμβρίου 2011, 21.00
Σύλβια Λιούλιου
«Μια μετέωρη κυρία»

Μια σκηνική προσέγγιση των ποιημάτων της Κικής Δημουλά. Η Ρούλα Πατεράκη συναντάται με τη σπουδαία ποίηση της Κικής Δημουλά σε μια αναμέτρηση που καταθέτει το ποιητικό και το προσωπικό.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Δραματουργία – σκηνοθεσία: Σύλβια Λιούλιου
Διαμόρφωση σκηνικού χώρου- κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Επιμέλεια κίνησης: Έλενα Τοπαλίδου
Ηχητική εικόνα: Δημοσθένης Γρίβας
Φωτισμοί: Εβίνα Βασιλακοπούλου

Παίζει η Ρούλα Πατεράκη

---------------

15, 16, 17 Δεκεμβρίου 2011, 21.00
MAG
«Ένας»

Η ομάδα MAG με την έκτη της περφόρμανς συνεχίζει να ερευνά τα όρια του θεατρικού γεγονότος. Η παράσταση «Ένας», δεν αφηγείται καμία ιστορία. Άλλωστε, όλες οι ιστορίες έχουν ειπωθεί. Αυτό που επιχειρεί να κάνει είναι να αγγίξει τον πραγματικό πυρήνα του θεάτρου: ένας άνθρωπος (ηθοποιός), εμφανίζεται μπροστά στα μάτια άλλων ανθρώπων (κοινό). Για να το καταφέρει αυτό, αφαιρεί από τη θεατρική σύμβαση όλα της τα συνήθη όπλα: ένα κείμενο, μια ιστορία, την υποκριτική ερμηνεία, φώτα, σκηνικά, κοστούμια. Τι είναι αυτό που θα απομείνει; Είναι άξιο θέασης; Ονομάζεται ακόμα θέατρο; Και τι είδους σχέση δημιουργεί με το κοινό του;
Η παράσταση αντλεί υλικό, τόσο σε περιεχόμενο όσο και στην ίδια τη μορφή της, από δύο βασικά χαρακτηριστικά της ανθρώπινης φύσης: την εμμονή και την επανάληψη.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Ιδέα – δημιουργία – ερμηνεία: ΡάνιαΚελαΐδίτη, Κώστας Κουτσολέλος
Φωτισμοί: Βασίλης Κλωτσοτήρας

--------------

18, 19, 20 Δεκεμβρίου 2011, 21.00
Στάθης Γραφανάκης
«-Ο- Εχθρός του Λαού – Μια Εθνική Ενδοσκόπηση»,
βασισμένο στο έργο του Ερρίκου Ίψεν «Ένας Εχθρός του Λαού» (1882)

Ο γιατρός Stockmann είναι ένας πετυχημένος ειδήμονας της κοινωνίας, κατασκεύασμα των ίδιων δομών της εξουσίας. Όταν ανακαλύπτει ότι ο μοναδικός οικονομικός πνεύμονας της πόλης, τα δημόσια λουτρά, δεν είναι παρά μια εστία μόλυνσης για τη δημόσια υγεία, αρνείται να «πειθαρχήσει».
Παλεύει ενάντια στις παράλογες τάσεις της φιλελεύθερης συμπαγούς πλειοψηφίας, στην υποκριτική και διεφθαρμένη φύση του πολιτικού συστήματος, με το οποίο η ίδια η μαζική δημοκρατία «συναινεί» στη συγκάλυψη της αλήθειας και στον τελικό εξοστρακισμό του από την πόλη.
Παραφράζοντας τον πρωτότυπο τίτλο, «Ο» εχθρός του λαού είναι μια Τομή-«Διαφώτιση» της διαδικασίας με την οποία η μετά-μοντέρνα εξουσία της βίο-πολιτικής ρυθμίζει τον κοινωνικό βίο εκ των έσω ώστε το άτομο να εγκολπώνεται και να επαναθέτει σε εφαρμογή τις εντολές της, όπως ακόμα και με υπολανθάνων τρόπο να επαναστατεί...

Ένα διακειμενικό, «λογοκλοπημένο», concerto της γλώσσας από τα κλοπιμαία της εξουσίας: τον αποσιωπημένο δημόσιο λόγο.

* Με τη σκηνοθεσία «Ο εχθρός του λαού» εγκαινιάζεται η τριλογία παραστάσεων πάνω στα έργα του Ίψεν: Ένας εχθρός του λαού, Τα στηρίγματα της κοινωνίας, Όταν εμείς οι νεκροί ξυπνήσουμε/ ForTheyKnowNotWhatTheyDo (Ίψεν/ S. Zizek) με θέμα την οικονομική και μετά-ιδεολογική κρίση στην Ελλάδα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία: Στάθης Γραφανάκης
Χώρος-Κοστούμια: BenjaminSchoneker
Δραματουργική ομάδα: Μαρία Κουβίδη, Αντριάνα Αλεξίου, Στάθης Γραφανάκης
Παίζουν: Βασίλης Κουκαλάνι, Δημήτρης Πουλικάκος, ΓεωργήςΤσαμπουράκης, Δημήτρης Λιόλιος, Σίμος Πατιερίδης, Σύρμω Κεκέ, Καλλιόπη Σίμου, MarlonTarnow, ΝicoEhrenteit και Συμπολίτες Αθηναίοι.

21/11 έως 20/12/2011
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης –Γκαράζ (Πειραιώς 206)
Γενική είσοδος: 10 ευρώ
Όλες οι παραστάσεις ξεκινούν στις 21.00
Ενιαίο εκπτωτικό εισιτήριο 80€ για το σύνολο των παραστάσεων (ένα για κάθε παράσταση).
Η προπώληση των εισιτηρίων ξεκινάει 3 Νοεμβρίου
Προπώληση: Ταμεία Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206, Ταύρος), 210 3418579 (Δευ-Παρ 11:00 - 14:00), www.mcf.gr και στα καταστήματα Public




Πηγή: skai.gr