Οξύνεται ο ανταγωνισμός στην παγκόσμια αγορά smartphone

Οξύνεται ο ανταγωνισμός στην παγκόσμια αγορά smartphone, η οποία σταδιακά συγκεντρώνεται όλο και περισσότερο στα χέρια των κορυφαίων κατασκευαστών. Ειδικά ενόψει της έλευσης της τεχνολογίας 5G, οι προκλήσεις στην αγορά των smartphones πολλαπλασιάζονται, καθώς το σύνολο των παικτών επιδίδεται σε έναν αγώνα δρόμου, προκειμένου να χτίσει ένα πραγματικά ολοκληρωμένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο. Το 2ο τρίμηνο του 2019, οι πέντε μεγαλύτεροι κατασκευαστές, παγκοσμίως, συγκέντρωσαν μερίδιο 67% της αγοράς, ενώ η πρώτη δεκάδα των πιο ισχυρών παικτών ήλεγχε συνολικά το 89%.
Συνολικά, ο αριθμός των συσκευών, που διατέθηκαν στη διεθνή αγορά κατά το 2ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ήταν μειωμένος κατά 2,3%, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της International Data Corporation (IDC). Συνολικά, το εξεταζόμενο διάστημα, πωλήθηκαν παγκοσμίως 333,2 εκατ. συσκευές.

“Παρά το γεγονός ότι η συνολική αγορά παραμένει σε πτώση, η απόδοση του 2ου τριμήνου δείχνει ότι η ζήτηση αρχίζει να αυξάνεται, καθώς η αγορά αρχίζει να σταθεροποιείται και πάλι”, αναφέρουν οι αναλυτές. Οι αγορές, που είδαν μεγάλες αναταράξεις στην αγορά των smartphone, ήταν πολλές, με την Κίνα και τις ΗΠΑ να καταγράφουν τις πιο απότομες τριμηνιαίες μειώσεις. Ωστόσο, οι μειώσεις στην Κίνα κατά το 1ο εξάμηνο του 2019 ήταν λιγότερο σοβαρές από το 2ο εξάμηνο του 2018, γεγονός που υποδηλώνει ότι έχει ξεκινήσει κάποια ανάκαμψη στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου.

Οι κατασκευαστές
Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Samsung διατήρησε την κορυφαία θέση στην αγορά για το 2ο τρίμηνο, πετυχαίνοντας ετήσια αύξηση 5,5% των πωλήσεων της, καθώς διέθεσε στην παγκόσμια αγορά 75,5 εκατ. smartphones και μερίδιο 22,7%.

H Huawei, από την πλευρά της, παρά το γεγονός ότι βρέθηκε στο επίκεντρο του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας, είδε τον όγκο των αποστολών της να μειώνεται μόλις κατά 0,6% σε σχέση με ένα τρίμηνο νωρίτερα, ενώ οι πωλήσεις της ήταν αυξημένες κατά 8,3% έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Η εταιρεία διατήρησε τη δεύτερη θέση της διεθνούς αγοράς “έξυπνων” κινητών με μερίδιο 17,6%.

Η Apple, που κατέλαβε την τρίτη θέση, διέθεσε παγκοσμίως 33,8 εκατ. iPhones, κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου, αριθμός κατά πολύ χαμηλότερος από το αντίστοιχο τρίμηνο ένα χρόνο νωρίτερα. Συγκεκριμένα, η αμερικανική εταιρεία είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 18,2%, ενώ το μερίδιο αγοράς της διαμορφώθηκε σε 10,1%.

Η Xiaomi παρουσίασε μια οριακή πτώση των πωλήσεων της κατά τη διάρκεια του τριμήνου (0,2%) με συνολικά 32,3 εκατ. τεμάχια, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση της αγοράς και μερίδιο 9,7%. Τέλος, η OPPO είχε καλές επιδόσεις σε Κίνα και Ινδία, κατακτώντας την πέμπτη θέση της παγκόσμιας αγοράς των smartphones και μερίδιο 8,9%, ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν οριακά κατά 0,3%.

Αναδημοσίευση : sepe.gr