Εξοικονόμηση €380 εκατ. από την ψηφιακή διακίνηση εγγράφων στο Δημόσιο

Το βηματισμό της σε θέματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, επιχειρεί να επιταχύνει η ελληνική δημόσια διοίκηση. Με το στόχο της ψηφιοποίησης του Δημοσίου ευθυγραμμίζεται η λειτουργία του συστήματος ηλεκτρονικής ανταλλαγής εγγράφων με τη χρήση της ψηφιακής υπογραφής. Η ετήσια εξοικονόμηση - ήδη από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του Συστήματος - θα φτάσει για το Δημόσιο στα €380 εκατ.
Το Κεντρικό Σύστημα για την ηλεκτρονική ανταλλαγή εγγράφων μεταξύ των φορέων του Δημοσίου, με προηγμένες ψηφιακές υπογραφές παρουσίασαν χθες οι Υπουργοί Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκος Παππάς και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Όλγα Γεροβασίλη. Το συγκεκριμένο Σύστημα θα εγκατασταθεί σε υποδομή εθνικού cloud και προβλέπει την παροχή 150.000 ψηφιακών υπογραφών με στόχο τη σταδιακή κάλυψη όλων των δικαιούχων υπαλλήλων. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε €22,5 εκατ. και θα καλυφθεί από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Το Σύστημα βρίσκεται, ήδη, σε πλήρη λειτουργία στο Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και χρησιμοποιείται από τους 600 υπαλλήλους του. Στην πλήρη λειτουργία του, θα αξιοποιεί τις ψηφιακές τεχνολογίες, με στόχο τη βελτιστοποίηση, την αυτοματοποίηση και τη σημαντική επιτάχυνση της διεκπεραίωσης των εργασιών.

“Τα έγγραφα θα διακινούνται με αξιοπιστία, διαφάνεια και ασφάλεια, ενώ ο εντοπισμός τους θα γίνεται με ταχύτητα, αποκλείοντας κάθε περίπτωση απώλειας τους. Την ίδια στιγμή, οι πολίτες θα εξυπηρετούνται ταχύτερα και ευκολότερα, κάτι που θα βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών του Δημοσίου”, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής.

Το έργο
Στα δομικά στοιχεία του έργου περιλαμβάνεται ένας κεντρικός κόμβος διακίνησης εγγράφων με παροχή αποδεικτικών παράδοσης, πρωτόκολλα επικοινωνίας για τη διασύνδεση τοπικών Συστημάτων Ηλεκτρονικής Ανταλλαγής Εγγράφων, τήρηση ιστορικού των εγγράφων σε κρυπτογραφημένη μορφή, δυνατότητα ιχνηλασιμότητας και λειτουργική αρχειοθέτηση όλων των εγγράφων του Δημοσίου και εκπαίδευση χρηστών, διαχειριστών και χειριστών του συστήματος.

Διακίνηση εγγράφων
Κατά τη χθεσινή του ομιλία κατά την παρουσίαση του Συστήματος, ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης τόνισε ότι όλοι οι δημόσιοι φορείς θα πρέπει να εγκαταστήσουν το νέο Σύστημα, ώστε τα έγγραφα να διακινούνται ηλεκτρονικά. Κάτι που - όπως είπε - ήδη γίνεται στο Υπουργείο, το οποίο έχει πλήρη εικόνα για το που ακριβώς βρίσκονται τα έγγραφα, από ποιον υπογράφονται και πότε διεκπεραιώνονται. “Πολύ σύντομα θα έχουμε εικόνα για τις συνολικές διαδικασίες και στη συνέχεια, σε συνεργασία με το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, θα μπορούμε να τις αξιολογήσουμε, να τις βελτιώσουμε, να τις αναβαθμίσουμε”, σημείωσε ο κ. Παππάς.

Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης της, η Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης υπογράμμισε από την πλευρά της: “Το Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων του Δημοσίου είναι ένα εμβληματικό έργο, γιατί θα αλλάξει πλήρως την καθημερινή επαφή των πολιτών και των επιχειρήσεων με το Δημόσιο. Αναβαθμίζοντας και τη θέση της χώρας στο παγκόσμιο και ψηφιακό, πλέον, περιβάλλον, καθώς αποτελεί το κατεξοχήν βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης”. Η ίδια υπενθύμισε ότι, μέχρι σήμερα, έχουν εκδοθεί και είναι σε ισχύ 54.913 ψηφιακά πιστοποιητικά για δημοσίους υπαλλήλους, επιχειρήσεις και επαγγελματικές ομάδες.

Αναδημοσίευση : sepe.gr







 
Πηγή: skai.gr