Πώς τα customer analytics επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες

Ο μέσος Έλληνας έχει στην κατοχή του προγράμματα επιβράβευσης από πέντε διαφορετικούς κλάδους, με τον κλάδο των Super Market να παρουσιάζει την υψηλότερη διείσδυση σε ποσοστό 92%. Ακολουθεί αυτός των Τραπεζών με ποσοστό 77% και ο κλάδος των Μεταφορών με ποσοστό διείσδυσης 73%. Επιπλέον, το 80% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι κάνει συστηματική χρήση των προγραμμάτων που έχουν στην κατοχή τους, ενώ το 60% επιλέγει συχνότερα για τις αγορές τους εταιρείες οι οποίες τους προσφέρουν επιβράβευση.

Την παραπάνω εικόνα περιγράφει έρευνα, που πραγματοποίησε η ClientIQ, σε συνεργασία με την εταιρεία Focus Bari με θέμα “Πόσο τα προγράμματα επιβράβευσης επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών”. Σύμφωνα με την έρευνα, μόνο 6% των καταναλωτών φαίνεται να μένει ανεπηρέαστο από την ύπαρξη προγραμμάτων επιβράβευσης και από την άλλη μεριά, ένα 10% των πελατών να δηλώνει ότι αγοράζουν αποκλειστικά από εταιρείες που τους προσφέρουν επιβράβευση. Στο μεταξύ, πάνω από του μισούς ερωτηθέντες (55%) δήλωσαν ότι έχουν αυξήσει το ποσό που ξοδεύουν σε εταιρείες, οι οποίες τους προσφέρουν κάποια επιβράβευση.

Συμπεριφορές
Η έρευνα της ClientIQ ανέδειξε ενδιαφέροντα στοιχεία αναφορικά με τις απαιτήσεις που εμφανίζονται να έχουν οι καταναλωτές από τις εταιρείες με τις οποίες συναλλάσσονται. Οι Έλληνες καταναλωτές, εκτός από την επιβράβευση, ζητούν, πλέον, από τις εταιρίες να “διαβάζουν” τις ανάγκες τους, όπως αυτές προκύπτουν από την καταναλωτική τους συμπεριφορά και να τους επικοινωνούν προσφορές που ταιριάζουν με αυτές. Ενδεικτικά, οκτώ στους δέκα ερωτηθέντες δηλώνουν ότι θα χρησιμοποιούσαν περισσότερο τα προγράμματα, που έχουν στην κατοχή τους, εφόσον λαμβάνουν προσωποποιημένες προσφορές σύμφωνα με τις δικές τους προσωπικές ανάγκες. 

Όπως σχολιάζουν τα στελέχη της εταιρείας, η ύπαρξη ενός προγράμματος επιβράβευσης είναι ένα ισχυρό χαρτί στα χέρια μιας επιχείρησης,  αλλά δεν μπορεί να αποτελέσει από μόνη της ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας, καθώς οι καταναλωτές ζητούν πλέον περισσότερα. “Η χρήση εργαλείων customer analytics είναι αυτή που θα βοηθήσει τις εταιρείες να αξιοποιήσουν σωστά τις πληροφορίες της καταναλωτικής συμπεριφοράς, που συγκεντρώνουν από τα προγράμματα επιβράβευσης και θα τους οδηγήσει στην υιοθέτηση μιας πελατοκεντρικής στρατηγικής marketing και πωλήσεων που θα αυξήσει την προστιθέμενή αξία τόσο για τον πελάτη, όσο και για την ίδια την εταιρεία”, αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας. 

Η έρευνα
Χρησιμοποιώντας τη μεθοδολογία CAWI (Computer Assisted Online Interviews) η συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποιήθηκε από τη Focus Bari σε δείγμα 600 ατόμων, ηλικίας 18-54, αστικών περιοχών της Ελλάδας, οι οποίοι είναι οικείοι με τη χρήση του Internet.

Αναδημοσίευση : sepe.gr
Πηγή: skai.gr