Κλείσιμο

Το 50% των πωλήσεων στην Ευρώπη θα εξαρτάται από Διαδίκτυο έως το 2020

Πέραν από τις αμιγώς ηλεκτρονικές πωλήσεις, η ευρωπαϊκή οικονομία δείχνει να εισέρχεται πιο βαθιά σε ψηφιακά μονοπάτια. Τα ηλεκτρονικά κανάλια αγορών, ακόμη κι όταν δεν χρησιμοποιούνται για την απευθείας απόκτηση προϊόντων, δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον για το εμπόριο, το οποίο - εντός της προσεχούς πενταετίας - αναμένεται να ενδυναμωθεί περαιτέρω. Σύμφωνα με έρευνα της Forrester, έως το 2020 τα ψηφιακά κανάλια θα επηρεάζουν το 53% του συνόλου των πωλήσεων στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, που αντιστοιχεί σε €947 δις, συμπεριλαμβανομένου του συνδυασμού online και offline πωλήσεων, που επηρεάζονται από την έρευνα αγοράς μέσω του Διαδικτύου.

Η έρευνα της Forrester, με τίτλο “European Cross-Channel Retail Sales Forecast, 2015 to 2020 report”, διαπιστώνει ότι οι επαγγελματίες του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη ενισχύουν, διαρκώς, την ψηφιακή τους παρουσία. Όπως, μάλιστα, σχολιάζουν οι αναλυτές της εταιρείας, έχουν κάθε λόγο να το κάνουν, καθώς τα ψηφιακά “σημεία επαφής”, όπως είναι οι ηλεκτρονικές σελίδες των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου, έχουν πλέον δυναμική παρουσία σε όλο τον κύκλο των πωλήσεων, ακόμη και εάν αυτός δεν καταλήγει σε online, αλλά σε offline αγορές. Χαρακτηριστικό είναι το εύρημα της έρευνας, σύμφωνα με το οποίο για κάθε €1, που οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δαπανούν online, θα ξοδεύουν - με ορίζοντα το 2020 - άλλα €4 σε φυσικά καταστήματα, ως αποτέλεσμα της έρευνας αγοράς, την οποία πραγματοποίησαν στο Ίντερνετ.

“Με αυτά τα δεδομένα, οι ηγέτες του ηλεκτρονικού επιχειρείν στην Ευρώπη οφείλουν να αντιμετωπίσουν τα ψηφιακά περιουσιακά τους στοιχεία ως δομικό μέρος του συνολικού κύκλου των πωλήσεων και όχι απλά ως ένα εναλλακτικό κανάλι αγορών”, αναφέρει η μελέτη.

Πέντε τομείς
Η μελέτη προβλέπει ότι, με χρονικό ορίζοντα το 2020, πέντε τομείς του λιανεμπορίου θα εξαρτούν τουλάχιστον το ήμισυ των πωλήσεων τους από τα ψηφιακά κανάλια. Πρόκειται για τους τομείς της διακόσμησης σπιτιού - κήπου, των καλλυντικών και των προϊόντων ομορφιάς, των κοσμημάτων και των ρολογιών, της ένδυσης και της υπόδησης.

Να θυμίσουμε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του τελευταίου Ευρωβαρόμετρου για το 2014, οι επιχειρήσεις στη Βόρεια και την Κεντρική Ευρώπη είναι εκείνες που πρωτοστατούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς συγκεντρώνουν την υψηλότερη αναλογία μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρονικών πωλήσεων.

Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, σήμερα η πλειοψηφία - και συγκεκριμένα το 80% των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων - πραγματοποιεί ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσα από τα εταιρικά sites και τις αντίστοιχες εφαρμογές (applications). Την ίδια στιγμή, το 35% χρησιμοποιεί μικρές και το 33% μεγάλες εμπορικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες για την online προώθηση των προϊόντων τους.

Για την πλειονότητα των ευρωπαϊκών εταιρειών, που επιχειρούν online, το 85,4% των πωλήσεων προέρχονται από την χώρα στην οποία δραστηριοποιούνται, ενώ μόλις το 10,3% από άλλα κράτη - μέλη της Ε.Ε., με μόλις ένα μικρό ποσοστό 4,3% να καταφέρνει να προωθεί τα προϊόντα του σε χώρες εκτός Ε.Ε. Από τις ευρωπαϊκές εταιρείες, που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πωλήσεις εκτός Ε.Ε., το 20% προωθεί τα προϊόντα του στις ΗΠΑ και το 18% σε Ελβετία, Νορβηγία και Ισλανδία.

Αναδημοσίευση :sepe.gr / Νατάσα Φραγκούλη
Πηγή: skai.gr