Εταιρείες Τεχνολογίας στην κορυφή της λίστας με τους ηγέτες των καταναλωτικών προϊόντων

Συγκεκριμένα, η νοτιοκορεατική Samsung Electronics Co., Ltd. καταλαμβάνει την πρώτη θέση της σχετικής λίστας, με την αμερικανική Apple Inc. να βρίσκεται στη δεύτερη θέση.




Σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση της Deloitte στην 8η ετήσια έκθεση για τις “Παγκόσμιες Δυνάμεις του κλάδου Καταναλωτικών Προϊόντων”, στο top ten των ισχυρών (σσ τα στοιχεία αφορούν το 2013), εκτός από τη Samsung και την Apple, περιλαμβάνονται - από τον κλάδο της Τεχνολογίας - η ιαπωνική Sony Corporation και η νότιο-κορεάτικη LG Electronics Inc.
Σύμφωνα με την έκθεση, παρά την οικονομική αβεβαιότητα, οι 250 μεγαλύτερες εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων στον κόσμο σημείωσαν πωλήσεις, που πλησιάζουν τα $3,1 τρις το έτος 2013 (το οποίο περιλαμβάνει τα λογιστικά έτη, που έληξαν στο τέλος του Ιουνίου 2014). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το μέσο μέγεθος εταιρίας να ανέρχεται σε $12,3 δις.

Όπως διαπιστώνουν οι συντάκτες της έκθεσης, δυναμική ήταν η παρουσία των εταιρειών του κλάδου και όσον αφορά τον αριθμό των συμφωνιών εξαγορών και συγχωνεύσεων, που – συνολικά - αυξάνεται συνεχώς από το 2009, με 1.421 συμφωνίες να ολοκληρώνονται από εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων το 2013. Βάσει των έως τώρα μετρήσεων, το 2014 αναμένεται να πλησιάσει ή και να ξεπεράσει τον αριθμό των συμφωνιών του 2013. Σε αντίθεση με τον αριθμό των “deals”, οι αξίες αυτών υποχωρούσαν συνεχώς από το 2009 έως και το 2013, οπότε η μέση αξία επανήλθε απότομα

“Connected consumer”
Σύμφωνα με την έρευνα, ενώ οι καταναλωτές έχουν πρωτοφανή πρόσβαση σε πληροφορίες για προϊόντα και ολοένα μεγαλύτερη εξειδίκευση στη χρήση του Διαδικτύου - εργαλεία που θα μπορούσαν να καθοδηγήσουν την αγοραστική τους συμπεριφορά - το 60% των ερωτηθέντων είπε ότι είτε εμπιστεύεται την οικογένεια και τους φίλους τους ή τις κριτικές. Περαιτέρω, το 43% εμπιστεύεται ανεξάρτητους ειδικούς προϊόντων/υπηρεσιών, το 16% το προσωπικό του καταστήματος ή και την ιστοσελίδα του και τέλος, το 12% τους κατασκευαστές προϊόντων.
“Οι καταναλωτές ολοένα και περισσότερο στρέφονται σε αυτούς, που αισθάνονται ότι μπορούν να εμπιστευτούν και όπως αποδεικνύουν τα στατιστικά στοιχεία, η εμπιστοσύνη κινητοποιεί την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών”, διαπιστώνει η έρευνα. Και προσθέτει: “είναι απαραίτητο, συνεπώς, ως αντάλλαγμα της διάθεσης των προσωπικών δεδομένων τους, οι καταναλωτές να διαβεβαιώνονται ότι τα δεδομένα τους θα είναι προστατευμένα και ότι θα λάβουν πίσω κάτι πολύτιμο ως ανταμοιβή. Αυτή είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις, που αντιμετωπίζουν οι εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων”.

Παγκόσμια εικόνα
Η έρευνα, περιγράφοντας τις οικονομικές συνθήκες της περιόδου 2013 – 2014, σχολιάζει ότι η Ευρώπη παρέμεινε σε ύφεση κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2013, αν και ξεκίνησε να ανακάμπτει προς το τέλος του χρόνου και την αρχή του 2014 - η ανάπτυξη, όμως, παρέμεινε σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Η αμερικανική οικονομία αναπτύχθηκε αργά το 2013, κυρίως εξαιτίας μιας αυστηρής δημοσιονομικής πολιτικής. Ενώ η οικονομία δυνάμωνε στην Ιαπωνία, υποστηριζόμενη από τις βελτιωμένες εξαγωγές και τα εκτενή μέτρα της κυβέρνησης, η κινεζική οικονομία επιβραδύνθηκε το 2013 και συνεχίστηκε το 2014 με αργή ανάπτυξη. Επιπλέον, η οικονομική ανάπτυξη υποχώρησε σε αρκετές λατινοαμερικανικές χώρες, καθώς αντιμετώπισαν το τέλος της εμπορικής άνθησης της Κίνας, την ασθενή εγχώρια ζήτηση, την κοινωνική ανησυχία και άλλες υφεσιακές πιέσεις. Συνολικά, η ανάκαμψη από πολλές οικονομίες του κόσμου συνέχισε να είναι ασταθής και αδύναμη.

Πηγή: sepe.gr
Πηγή: skai.gr