Η «μπίζνα» με τη διευκόλυνση

Το διαδίκτυο ως ανατρεπτική καινοτομία δημιούργησε διάφορες ποσοτικές και ποιοτικές αξίες, μέσω των οποίων ικανοποιούνται ή λύνονται διάφορα προβλήματα των πελατών. Μία από αυτές είναι η ευκολία-άνεση, καθώς κάτι περισσότερο βολικό, ή ευκολότερο στη χρήση μπορεί να παράγει αξιοσημείωτη αξία.

  Άλλωστε η αυξανομένη ευκολία-άνεση των καταναλωτών είναι ένα μία τις ουσιαστικές αλλαγές συμπεριφοράς στις καταναλωτικές συνήθειές τους. Πράγματι, τα προτερήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου έναντι του παραδοσιακού εμπορίου από τη σκοπιά των καταναλωτών πηγάζουν μεταξύ άλλων στις γρήγορες, χωρίς κόπο αγορές και τη συνεπαγόμενη μείωση της σπατάλης χρόνου. Ο βαθμός εκπλήρωσης αυτής της απαίτησης καθορίζει την «ηλεκτρονική» ικανοποίηση.

“Η «ηλεκτρονική» ικανοποίηση αυξάνεται τόσο όσο υψηλότερα αξιολογείται η ευκολία-άνεση κατά την αγοραστική διαδικασία”.

Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, το γεγονός ότι ολοένα και περισσότερο βλέπουμε νέα επιχειρηματικά μοντέλα διαφόρων Start-Ups, που «πλασάρουν» υπηρεσίες αντί να πωλούν προϊόντα, ενώ στις «προτάσεις αξίας» τους προς τους πελάτες αναφέρουν την εξοικονόμηση χρόνου και τη διευκόλυνση.

Τέτοια είναι οι υπηρεσίες Online Food Delivery όπως της e-Food.gr, της Delivery Hero, της Foodpanda και της JustEat, οι υπηρεσίες μαγειρικής – επιλογής γευμάτων όπως της Hello Fresh, της Middagsfrid και της Soylent, οι υπηρεσίες παράδοσης ειδών σούπερ μάρκετ της Instacart και Shopwings, οι υπηρεσίες μίσθωσης ιδιωτικών οχημάτων – ταξί αλλά και υπηρεσιών Delivery όπως της Uber και της Taxibeat, οι υπηρεσίες στεγνοκαθαριστηρίων της Sfwash και της ZipeJet, αλλά και υπηρεσίες καθαρισμού σπιτιών της Homejoy και της Helpling.

Η παραπάνω «μπίζνα» με τη διευκόλυνση, είναι η αγορά του μέλλοντος. Και αυτό, όχι μονάχα διότι με τον καιρό θα αυξάνεται συνεχώς η «ηλεκτρονική» ικανοποίηση και ως τούτου οι ευτυχισμένοι πελάτες. Αλλά και λόγω του ότι ο χρόνος θα γίνεται ένα ολοένα και πολυτιμότερο αγαθό, καθώς αναμένεται και περαιτέρω αύξηση του φόρτου εργασίας.

 Ενώ στα επόμενα πέντε χρόνια αναμένεται σύμφωνα με αναλυτές των τάσεων να εδραιωθεί ένα νέο είδος εργαζομένων, αυτών των «Νομάδων Εργαζομένων», με συμβάσεις ορισμένου χρόνου οι οποίοι θα μεταπηδούν από εταιρεία σε εταιρεία και από έργο σε έργο. Είναι κατανοητό ότι υπό αυτές τις συνθήκες κρίνεται απαραίτητη η βελτιστοποίηση διαχείρισης του χρόνου της καθημερινής ζωής των εργαζομένων.

Επιπλέον, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι το προσδόκιμο ζωής των Ευρωπαίων αλλά και ειδικότερα των Ελλήνων την περίοδο 2013 – 2060, αναμένεται να αυξηθεί κατά 6,9 χρόνια για τους άνδρες, ζώντας έως τα 84,9 χρόνια και κατά 5,7 χρόνια στις γυναίκες φτάνοντας τα 89 έτη, ενώ ο πληθυσμός των Ευρωπαίων και ειδικότερα των Ελλήνων άνω των 65 ετών μέχρι το 2060 θα αυξηθεί κατά 12,7%.

Οι επόμενες γενιές, κατά τη συνταξιοδότησή τους και καθώς θα έχουν εσωτερικεύσει τη βελτιστοποίηση διαχείρισης του χρόνου αλλά και τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, θα απαιτούν λύσεις, οι οποίες κατά την εμφάνιση των πρώτων ελαφρών πόνων θα τους χαρίζουν χρόνο και ευκολία για την αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους και για την κατανάλωση.

Το ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσο η ευκολία και η άνεση οδηγούν σε ένα είδος «πλύσης εγκεφάλου» των καταναλωτών καθώς ένα από τα κορυφαία αποφθέγματα του Άλμπερτ Αϊνστάιν αναφέρει ότι «Όλα πρέπει να γίνονται όσο πιο απλά είναι δυνατόν, αλλά όχι απλούστερα»!

Πηγή: neocommerce
 

Πηγή: skai.gr