Συγκριτικό Τerios – SX4

Τώρα μάλιστα! Μπλέξαμε, ως συνήθως. Είχαμε αυτή την φαεινή ιδέα να ρίξουμε στη μάχη ενός συγκριτικού τεστ δυο διαφορετικά αυτοκίνητα, με κοινό target group όμως, και έπρεπε μετά να πονοκεφαλιάσουμε για τον τελικό νικητή. Business as usual, δηλαδή.

Διότι τα νέα Terios και SX4 είναι δυο μικρομεσαία τετρακίνητα αυτοκίνητα, που κοιτάνε τον όρο αυτοκίνητα ελευθέρου χρόνου (αυτού δηλαδή που δεν έχουμε) από... απέναντι οπτική γωνία.

Είναι όμως και τα δυο εξαιρετικά, όμορφα, γουστόζικα, δηλαδή μας άρεσαν και τα δύο, οπότε ας αρχίσουμε μαζί την ιδιόμορφη αυτή ιεροτελεστία, για να αποφανθούμε ποιος θα λάβει το χρίσμα.

Daihatsu Terios: ένα όνομα γνωστό, γεμάτο υποσχέσεις σε όσους ψάχνουν ένα τετρακίνητο εκτός δρόμου, προσιτό σε τιμή, με λίγα κυβικά κάτω από το καπό. Ένα αυτοκίνητο που έχει τόση σχέση με αυτό που αντικαθιστά, όση ένας 40άρης επιχειρηματίας με τον 20χρονο καταληψία εαυτό του.

Διότι το πρώτο Terios είχε βέβαια εκτός δρόμου ικανότητες, αλλά είχε και μικρούς χώρους για τους επιβάτες και, κυρίως, ήταν πολύ στενό. Το σημερινό μεγάλωσε, ομόρφυνε πολύ και ωρίμασε ώστε να έχει μεγάλη αυτοπεποίθηση.

Δεν έχει κανένα πρόβλημα σε άσφαλτο, ούτε λόγος για τις ικανότητες του στο χώμα, από ποιότητα το όνομα Daihatsu δεν αφήνει περιθώρια ούτε για ψόγους, και κοιτάζει το ...λοφάκι που λέγαμε από την off πλευρά του περισσότερο.

Suzuki SX4: ανήκει σε αυτή τη νέα γενιά SUV, που σε αναγκάζουν να τα αποκαλέσεις έξυπνα, θες δε θες.

Πώς αλλιώς να χαρακτηρίσεις δηλαδή ένα μικρομεσαίου κυβισμού SUV που δείχνει με το καλημέρα ότι δεν διαφέρει σε τίποτα από ένα κλασικό χάτσμπακ ή σεντάν στο δρόμο, αλλά μπορεί να φέρει και το βαρκάκι σας (εντάξει, το 5μετρο σκάφος σας) σε μια ερημική παραλία (τώρα το αν είναι προτιμότερο να πάτε σε μια ερημική παραλία με 5μετρο σκάφος ή με βαρκάκι, το εναποθέτουμε σε εσάς).

Σαφώς όμορφο, στιβαρό, ποιοτικό, ασφαλέστατο, επιλέγει την on πλευρά του λόφου, ατενίζοντας την κόντρα με αισιοδοξία και χαμογελώντας ελαφρά στον πιο macho αντίπαλό του.

Ο οποίος πάντως δεν μένει απλώς ατάραχος, αλλά κάνει την πρώτη κίνηση στο κάτα (κίνηση καράτε). Το Terios δείχνει πιο σκληροτράχηλο, είναι πιο ψηλό, πιο τετράγωνο. Το SX4 είναι πιο επιβατικό, με πιο όμορφα φανάρια (ειδικά πίσω), μοιάζει κάπως με υπερυψωμένο στέισον, είναι πιο κοντό (1.620 mm έναντι 1.740), ενώ το μεγαλύτερο πλάτος (1.755 mm αντί 1.745) και το μεγαλύτερο μήκος του (4.140 mm απέναντι στα 4.075 του Terios), του δίνουν μια πιο αρμονική και συμμετρική εικόνα.

Εμείς πάντως, θα επιλέξουμε σε αυτή την ενότητα το Terios, αφού μας φαίνεται πιο παιχνιδιάρικο και είναι πιο τετράγωνο.

Πίσω από την εικόνα μάλιστα, μπορεί να έχει μικρότερες διαστάσεις από το SX4, αλλά έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.580 mm έναντι 2.500), κάτι που έχει άμεσο αντίκτυπο στους χώρους επιβατών και δίνει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (380 λίτρα έναντι 270).

Το Terios υπερέχει σε χώρους, αλλά το SX4 υπερέχει σε αισθητική, έχουν και τα δυο σκληρά πλαστικά, αλλά έχουν και πολύ καλή εργονομία

Στη σχεδίαση του εσωτερικού τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Είναι αλήθεια ότι το Terios έχει σκληρά πλαστικά, πιο σκληρά από τα (...επίσης σκληρά) του SX4. Η κονσόλα όμως είναι λειτουργικότατη και η εργονομία πολύ καλή, με καλούς χώρους για μικροπράγματα.

Θυμίζει σε μερικά σημεία και διακόπτες το RAV (η σχέση Toyota και Daihatsu δεν είναι απλώς συγγενική, αλλά αυτή της οικογένειας), ενώ θα θέλαμε πιο χοντρή στεφάνη για το τιμόνι. Η τελική αίσθηση αφορά αυτή ενός χρηστικού και λιτού εσωτερικού, που όμως φαίνεται ότι καθαρίζεται και πολύ εύκολα, αν π.χ. το παρακάνετε στις λάσπες.

Μέσα στο SX4, τα πράγματα διαφοροποιούνται. Η σχεδίαση έρχεται απευθείας από το Swift, η εργονομία κι εδώ δεν παρουσιάζει προβλήματα, οι χώροι για μικροπράγματα είναι κι εδώ ικανοποιητικοί (στο επίπεδο του Terios πάντως), ενώ μας άρεσε η σχεδίαση του επιλογέα. Ήρθε λοιπόν η ώρα το SX4 να ισοφαρίσει.
Στην επόμενη φάση, όμως, το Terios ήταν γραφτό να πάρει ξανά το προβάδισμα.

Η ασίστ ήρθε από το ...μεταξόνιο, και την εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Στο Terios οι επιβάτες θα καθίσουν καλύτερα, πιο άνετα σε γόνατα και κεφάλι, αλλά έχουν περισσότερο χώρο και για τους ώμους τους.

Στο SX4 πάλι τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν και στο πίσω κάθισμα το χαρακτηριστικό είναι ότι οι θέσεις έχουν ψηλότερο έδρανο από τα εμπρός καθίσματα. Αλλά αυτό φέρνει τα κεφάλια των πίσω επιβατών πιο κοντά στο αμάξωμα, σε σχέση με το Terios, γιατί σε απόλυτα νούμερα πρόβλημα ουδέν.

Στο μεταξύ, οι δυο προπονητές κοιτάζουν το ματς με ψυχραιμία. Επιμένουν στην τακτική που έχουν χαράξει. Αυτός του Τerios για παράδειγμα, έχει τοποθετήσει τη θέση οδήγησης ψηλά, για καλύτερη ορατότητα και off αίσθηση. Αντίθετα, αυτός του SX4 επιμένει στην επιβατική λογική και η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη χαμηλότερα. Ξέρουν και οι δυο καλά, πως κάθε σχολή έχει τα δικά της πλεονεκτήματα και φυσικά τους δικούς της φαν.

Ξαφνικά, μια κάθετη μπαλιά πίσω από τις πλάτες των αμυντικών του Τerios διαταράσσει την ισορροπία. Τιμή: ένας στράικερ ικανός να φέρει τα πάνω κάτω σε κάθε δύσκολη κατάσταση. SX4: η ομάδα που τον διαθέτει. Με τιμή στη βασική έκδοση τα 17.500 ευρώ, το μικρό SUV της Suzuki είναι πολύ φτηνότερο του Terios, που απαιτεί τουλάχιστον 20.890 ευρώ, δηλαδή περίπου 3.000 ευρώ περισσότερα. Ο καταναλωτής έλκεται από την καλή σχέση τιμής/αξίας, αλλά αυτή την αξία πρέπει να την υπολογίσεις με προσοχή.

Το μπλοκέ πίσω διαφορικό στον στάνταρ εξοπλισμό του Terios και η δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού (επιλογή που δεν προσφέρεται στάνταρ στην υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά μόνο στην Ελλάδα κατόπιν αιτήματος της αντιπροσωπείας) είναι λύσεις που κοστίζουν κι ενισχύουν τις off δυνατότητες που λέγαμε παραπάνω.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα, στο βασικό εξοπλισμό του SX4 περιλαμβάνονται ABS, κλιματισμός, 2 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες και ράδιοCD με χειριστήρια στο τιμόνι.

Το Terios αντιπαραθέτει στη βασική του έκδοση ABS, 2 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού και ραδιοCD.

Σίγουρα, ασφαλή, προοδευτικά και πολύ φιλικά είναι και τα δυο αυτοκίνητα στο δρόμο, με το Terios να υπερέχει ελαφρά του SX4, το οποίο πάντως διαθέτει καλύτερη άνεση

Το παιχνίδι συνεχίζεται, όμως, και η αναμέτρηση των κινητήρων δίνει ένα ακόμα πλεονέκτημα στο SX4. Με απόλυτα νούμερα και στα πλαίσια της κατηγορίας, ο κινητήρας του Terios δεν κάνει κακό παιχνίδι, αλλά υστερεί σε σχέση με τον... απέναντι: 1.5 με 105 ίππους από τη μια, 1.6 με 106 ίππους για το SX4.

Σχεδόν ισοδύναμα φαίνονται, αλλά το προβάδισμα πάει στο SX4. Ο κινητήρας του Terios είναι πιο τραχύς ψηλά (όχι βέβαια πως του Suzuki δεν είναι καθόλου), ενώ το ιαπωνικό εξ Ουγγαρίας SUV φαίνεται να πετυχαίνει και καλύτερες επιδόσεις, έστω και στα σημεία.

Ένας μεγάλος παίκτης όμως, ξέρει να συνέρχεται γρήγορα. Έτσι, ο επιθετικός του Terios με ένα όμορφο σουτ κερδίζει πάλι την αυτοπεποίθησή του και το σεβασμό του αντιπάλου. Βλέπε κατανάλωση.

Το ιαπωνικό τζιπ  χρειάζεται λιγότερους ανεφοδιασμούς από το SX4 και πετυχαίνει πολύ καλά επίπεδα οικονομίας καυσίμου και σε απόλυτα νούμερα.

Τα δυο κινητήρια σύνολα είναι οριακά, αν θέλουμε την αλήθεια σε απόλυτα νούμερα. Σύμφωνοι, τα αυτοκίνητα είναι μικρομεσαία, τα βάρη τους είναι μεγαλύτερα από αυτά ενός χάτσμπακ, ενώ ο ρόλος τους είναι διττός. Πρέπει να κινούνται άνετα και οικονομικά και στην καθημερινή κίνηση στην πόλη, καθώς δεν ανήκουν στο κλαμπ των μεγάλων τετρακίνητων (πραγματικών εκτός δρόμου ή SUV) που προϋποθέτουν ότι η οικογένεια θα διαθέτει και αυτοκίνητο πόλης.

Τα Terios και SX4 έπρεπε να μπορούν να παίζουν το ρόλο και του μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας. Έτσι, έγινε και ο συμβιβασμός του περιορισμένου κυβισμού, που έχει επίδραση και στις επιδόσεις.

Και τα δυο έχουν πολύ καλή απόδοση σε σχέση με τη χωρητικότητα των κινητήρων τους, και τα δυο είναι γραμμικά σε απόδοση και ελαστικά χαμηλά, και τα δυο είναι αρκετά ζωηρά. Αλλά στο ταξίδι, θα αποζητήσετε έναν μεγαλύτερο κινητήρα. Τέλος πάντων, όλα δεν μπορούμε να τα έχουμε. Κι αν η επιλογή μας είναι ένα τζιποειδές, αυτά τα δύο είναι από τα πιο προσιτά, χωρίς να είναι πολύ μικρά.
Ας περάσουμε, όμως, στο πιο κρίσιμο δεκάλεπτο του αγώνα. Αυτό της οδικής συμπεριφοράς. Κι εδώ, έτσι για να ξέρετε, σας λέμε πως αυτό δεν είναι συγκριτικό, αλλά σπαζοκεφαλιά.

Με το SX4 ταξιδεύεις πιο ήσυχα. Όχι με μεγάλη διαφορά, αλλά με υπαρκτή. Αυτό οφείλεται, όμως, και στον πιο τραχύ κινητήρα του Terios. Αυτό που είναι εντυπωσιακό, είναι η φιλική αίσθηση που έχεις και στα δυο αυτοκίνητα. Θα περίμενε κανείς πως με το Terios δεν θα ήταν ακριβώς έτσι, αφού είναι ψηλότερο και θα έπρεπε να έχει μεγαλύτερες κλίσεις. Αλλά δεν είναι καθόλου έτσι. Τη διαφορά την αντιλαμβάνεσαι μόνο αν βγεις από το SX4 και καθίσεις στο Daihatsu. Τότε θα αντιληφθείς ότι είναι πραγματικά ψηλότερο από ένα επιβατικό (όπως το Suzuki). Αλλά μετά από λίγο, η δουλειά των μηχανικών της Daihatsu θα σε κάνει να τα ξεχάσεις όλα αυτά.

Οι άνθρωποι πραγματικά έχουν κάνει εξαίρετη δουλειά. Το Terios είναι εξαιρετικά φιλικό, δεν παρουσιάζει μεγάλες κλίσεις, έχει πολύ μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, αντιδρά ...αδιάφορα στην αρχική πίεση και πιο πάνω θα φύγει με τα τέσσερα (όπως άλλωστε όλα τα Daihatsu). Εξαιρετική ενεργητική ασφάλεια.

Αυτό όμως που θα σου λείψει από το SX4 όταν οδηγείς το Terios, δεν είναι ο όμορφος επιλογέας, αλλά το πιο χοντρό τιμόνι. Πάντως, και το μικρομεσαίο SUV της Suzuki είναι πολύ φιλικό, προβλέψιμο και ομοιογενές.

Με τον πίσω άξονα να εμπλέκεται γρήγορα κι εδώ η ενεργητική ασφάλεια είναι πολύ ψηλά, αλλά η ποιότητα της οδικής συμπεριφοράς βρίσκεται ένα κλικ κάτω από αυτή του Terios. Στην φωτογράφηση, όταν με το SX4 πλαγιολισθαίναμε, με το Terios (ίδια στροφή, ίδια χιλιόμετρα, ίδια εισαγωγή) απλώς νιώθαμε πως σε λίγο θα υποστρέψουμε αρχικά (σαν προειδοποίηση ότι μετά θα κινηθούμε με τα τέσσερα).

Και γνωρίζουμε ότι τέτοιοι ρυθμοί δεν είναι αυτοί που θ' ακολουθήσει το 99% των οδηγών αυτών των δύο αυτοκινήτων (διότι τότε μπορεί να επέλεγαν κάτι άλλο), ωστόσο είναι ενδεικτικοί για τα όρια των ικανοτήτων τους. Γιατί όταν δυο αυτοκίνητα είναι τόσο ικανά, οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά (τώρα πόσο χρειάζεται αυτό, είναι δικό σας θέμα...)
Εκτός δρόμου, θέμα δεν τίθεται.


Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, το σύστημα τετρακίνησης του Terios είναι με κεντρικό διαφορικό, το οποίο προσφέρει και τη δυνατότητα κλειδώματος, ώστε να μοιράζει τη ροπή 50%50% στους δυο άξονες, ενώ πίσω υπάρχει μπλοκέ διαφορικό.

Ο διακόπτης επιλογής βρίσκεται στο ταμπλό, όπως και στο SX4. Στο τελευταίο την κίνηση στον πίσω άξονα μεταδίδει ένας ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης, ο οποίος λειτουργεί με τρία προγράμματα: Είτε για επιλογή μπροστινής κίνησης, είτε στη θέση auto (σ' αυτή την περίπτωση το SX4 είναι και πάλι προσθιοκίνητο ουσιαστικά, αλλά στην περίπτωση που ο εμπρός άξονας ολισθήσει, ο συμπλέκτης μεταφέρει αυτόματα μέχρι και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα), είτε με μόνιμο κλείδωμα του συμπλέκτη (θέση Lock), έτσι ώστε η ροπή να μοιράζεται στους δυο άξονες σε σταθερό ποσοστό 50%50%.

Στην πράξη το Terios με ένα καλό σετ ελαστικών θα σταματήσει μόνο εμπρός σε εξαιρετικά δύσκολο κομμάτι, αφού το βοηθά πολύ το μικρό μήκος και το περιορισμένο βάρος του, ενώ το SX4 δεν θα σας αρνηθεί μια περιπέτεια, αλλά δεν του ταιριάζει κάτι πολύ σκληρό.

Το SX4 όμως δεν θα το βάλει εύκολα κάτω. Προτάσσει την καλύτερη άνεση που προσφέρει στους επιβάτες του και οι λίγο καλύτερες επιδόσεις του καραδοκούν στην μεγάλη περιοχή του αντιπάλου και περιμένουν το λάθος του αμυντικού.
Ελάχιστες στιγμές πριν το τέλος του (κουραστικού) αυτού αγώνα, ας δούμε σε ένα ριπλέι τις σημαντικότερες φάσεις. Το Terios έχει καλύτερους χώρους, είναι σχεδόν πραγματικό off road, χρειάζεται λιγότερο καύσιμο, αλλά κάνει περισσότερο θόρυβο ψηλά και προσφέρει λιγότερο καλή άνεση από το SX4 (αν και παραμένει κι αυτό ικανοποιητικό).

Το SX4 έχει πιο επιβατικό προσανατολισμό, κάτι που φαίνεται και από την εμφάνισή του. Είναι πιο άνετο, είναι λίγο πιο γρήγορο, ενώ είναι σε πολύ σημαντικό και αρκετά πιο φτηνό, κατά περίπου 3.000 ευρώ στις βασικές τους εκδόσεις (με ελλείψεις όμως στον εκτός δρόμου εξοπλισμό, που τονίζουν ακόμα περισσότερο την υστέρησή του σ' αυτόν τον τομέα).

Πηγή: Πηγή: auto-internet