Κλείσιμο

Συγκριτικό τέστ σούπερ μίνι

Το φαινόμενο είναι περισσότερο ελληνικό και όχι ευρωπαϊκό. Κάποιες χιλιάδες οικογένειες αναγκάζονται λόγω οικονομικών συνθηκών να περιορίζουν τις τροχοφόρες απαιτήσεις τους στο πλαίσιο που καθορίζει η κατηγορία των λεγομένων σούπερ μίνι. Δεν είναι λίγοι αυτοί που θα ήθελαν (και θα έπρεπε) να ανέβουν στα μικρομεσαία τύπου Astra και Mazda 3 ή ακόμα και στα μεσαία τύπου Vectra και Mazda 6, αλλά δεν μπορούν.

Από την άλλη, δεν είναι λίγοι οι νέοι, οι εργένηδες, αλλά και αυτοί που θέλουν ένα δεύτερο, οικονομικό μεταφορικό μέσο, που να μην τους περιορίζει όμως σώνει και καλά στο ασφυκτικό περιβάλλον της πόλης, οι οποίοι λογικά επιλέγουν Corsa ή Swift ή Mazda 2.

Να λοιπόν το μεγάλο δίλημμα για τις εταιρίες: να τα μεγαλώσουν τα σούπερ μίνι μοντέλα τους ή όχι; Την απάντηση την ξέρετε, την έχει ήδη δώσει η αγορά, τα αυτοκίνητα μεγαλώνουν, καθώς τους χώρους ουδείς εμίσησε.

Κοιτάξτε λοιπόν το Corsa, που το μήκος του φλερτάρει επικίνδυνα με τα 4 μέτρα (3999 mm) κι έχετε ένα χαρακτηριστικότατο παράδειγμα της τάσης αυτής. Από την άλλη υπάρχουν και κάποιοι που αντιστέκονται, που πηγαίνουν ενάντια στο ρεύμα, για τους δικούς τους λόγους.

Δείτε λοιπόν το Mazda 2 των 3900 mm, αλλά και πολύ περισσότερο το Suzuki Swift των 3695 mm, που τολμούν να μη θέλουν να μεγαλώσουν. Έτσι συμπληρώνεται η τριάδα που μετρά τις δυνάμεις της στη συγκριτική μας δοκιμή.

Πριν προχωρήσουμε οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι τόσο το Corsa, όσο και το Swift προσφέρονται και σε τρίθυρες και σε πεντάθυρες εκδόσεις.

Πρωτότυπο το εσωτερικό του Μazda 2
Κάτι που δεν ισχύει μέχρι στιγμής για το Mazda 2, η τρίθυρη έκδοση του οποίου παρουσιάζεται σε μερικές εβδομάδες στην έκθεση της Γενεύης.

Ωστόσο, επειδή δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές μεταξύ 3θυρων και 5θυρων μοντέλων ως προς τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά, εμείς οδηγήσαμε 3θυρο Corsa, καθώς το 5θυρο δεν ήταν διαθέσιμο.

Η εικόνα μιλά από μόνη της και ιδιαίτερη ικανότητα για να εντοπίσετε τη σειρά μεγέθους δεν χρειάζεται. Ακόμα και αν δεν συγκρατήσατε τα χιλιοστά που παραθέσαμε αντιλαμβάνεστε τη σειρά μεγέθους: πρώτο το Corsa, 10 εκατοστά πίσω του το Mazda 2 και ακόμα 20 εκατοστά πίσω από το 2 έρχεται το Swift.

Και αναφερόμαστε στο μήκος, γιατί οι διαφορές ως προς το πλάτος (αλλά και το ύψος) είναι κατ' αναλογία πολύ μικρότερες και επηρεάζουν πολύ λιγότερο τους προσφερόμενους χώρους. Απόλυτος κυρίαρχος εδώ το Corsa, που αναπόφευκτα έχει όχι μόνο τους μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες αλλά και το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ (285 λίτρα).

Η πρόταση της Opel λοιπόν φλερτάρει με την έννοια του οικογενειακού αυτοκινήτου και μάλιστα όχι μόνο με το μέγεθός της, αλλά και με την ποιότητά της. Το Corsa έχει την καλύτερη απτή ποιότητα κατασκευής και σας βεβαιώνουμε ότι ο χαρακτηρισμός κορυφαία δεν είναι υπερβολικός.

Το εισπράττεις αυτό είτε σαν οδηγός είτε σαν επιβάτης, με τη γενικότερη δεμένη αίσθηση που αποπνέει το σούπερ μίνι της Opel, ενώ οι όποιες αριθμητικές συγκρίσεις προηγήθηκαν μεταφράζονται σε άνετη μεταφορά 45 επιβατών, ακόμα και ψηλών, που θα έχουν πάντα χώρο για γόνατα και κεφάλι, ακόμα και στο πίσω κάθισμα.

Η Mazda πηγαίνει φαινομενικά κόντρα στις επιταγές του μάρκετινγκ, με ένα αυτοκίνητο μικρότερο σε διαστάσεις από το μοντέλο που ήρθε να αντικαταστήσει. Κράτησε λοιπόν τους χώρους στο περίπου ίδιους, δίνοντας έμφαση στις επιδόσεις και μειώνοντας ταυτόχρονα και το βάρος.

Τα 250 λίτρα του πορτμπαγκάζ πάντως δεν είναι λίγα, ενώ 4 μεγαλόσωμοι ενήλικες δεν θα δυσκολευτούν να βολευτούν στο εσωτερικό, αφού το εσωτερικό μήκος και ύψος είναι υπεραρκετά.

Το σκληρό πλαστικό στο ταμπλό και στις πόρτες δεν μπορεί να συναγωνιστεί το μαλακό πλαστικό του Corsa, αλλά σε επίπεδο συναρμολόγησης και γενικότερου δεσίματος δύσκολα θα ασκήσει κανείς κριτική. Είναι βλέπετε και το γεγονός ότι το Mazda 2 κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στην Ιαπωνία...

Στην τρίτη θέση αναγκαστικά καταλήγει το Swift. Πάλι καλά τα καταφέρνει αν σκεφτεί κανείς το πόσο πιο κοντό από τ' άλλα είναι, αλλά το γεγονός παραμένει: οι χώροι για ψηλούς στο πίσω κάθισμα οριακοί, ενώ και το πορτμπαγκάζ περιορίζεται στα 213 λίτρα.

Υστέρηση υπάρχει και στον τομέα της ποιότητας των υλικών, που είναι και αυτά σκληρά, όπως του 2 αλλά δείχνουν πιο φθηνά. Χωρίς αυτό από την άλλη να μας δίνει το δικαίωμα να πούμε ότι είναι και λιγότερο ανθεκτικά.

Πάντως σίγουρα το εσωτερικό του Swift δείχνει γενικά πιο φθηνό και πιο παλιομοδίτικο σε σχέση με αυτό των ανταγωνιστών του. Όμως, διακρίνεται για την εργονομία του και είναι σίγουρα πιο πρακτικό, τουλάχιστον όσον αφορά το ταμπλό, που έχει συνολικά την καλύτερη διαρρύθμιση και τις μεγαλύτερες θέσεις για μικροπράγματα.

Ευχάριστο οπτικά το Mazda 2 έχει το πιο πρωτότυπο εσωτερικό, το Corsa έχει αέρα αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας και είναι το μοναδικό με μαλακό πλαστικό στο

Θυμίζει μεγαλύτερη κατηγορία το εσωτερικό του Corsa
ταμπλό, ενώ μάλλον συμβατικό σχεδιαστικά είναι το ταμπλό του Suzuki, αλλά σε πρακτικότητα υπερέχει

Με 11.700 ευρώ βασική τιμή για την τρίθυρη έκδοση και 12.100 για την πεντάθυρη, το Swift αναδεικνύεται το φθηνότερο αυτοκίνητο του συγκριτικού, με αξιοπρεπή εξοπλισμό. Η καλή του όμως έκδοση είναι η GLA των 12.900 (3θ)/13.300 (5θ) ευρώ, που προσφέρει ένα υπερπλήρες πακέτο με 6 αερόσακους, ABS, κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, φώτα ομίχλης, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με έξυπνο κλειδί κ.ά. Αν από αυτό το πακέτο αφαιρέσετε τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, το έξυπνο κλειδί και τους προβολείς ομίχλης, έχετε το πακέτο του Mazda 2 (έκδοση Touring Alloy), που κοστίζει 13.990 ευρώ. Ενώ αν κάνετε ένα σκόντο στις απαιτήσεις σας, το δυάρι διατίθεται και χωρίς ζάντες αλουμινίου (Touring) στην τιμή των 13.290 ευρώ.

To Corsa από τη μεριά του έρχεται (στην έκδοση Enjoy) με τιμή εκκίνησης τα 13.220 ευρώ για το τρίθυρο μοντέλο και τα 13.620 για το πεντάθυρο να προσφέρει επίσης 6 αερόσακους, ABS, κλιματισμό, ατσάλινες ζάντες 15'', φώτα ομίχλης, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρ. παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα κ.ά. Η έκδοση που οδηγήσαμε εμείς διέθετε όμως τη σπορ χαμηλωμένη ανάρτηση που σε συνδυασμό με 17άρες ζάντες και τα φαρδιά λάστιχα 215/45 R17, κοστίζει 900 ευρώ επιπλέον. Για τον αυτόματο κλιματισμό θα πρέπει είτε να πληρώσετε άλλα 450 ευρώ για το λεγόμενο καλοκαιρινό πακέτο, είτε να καταφύγετε στην έκδοση Cosmo, που τον έχει στάνταρ, αλλά διατίθεται μόνο στην πεντάθυρη έκδοση αντί 15.120 ευρώ.

Σημειώνουμε ότι το Mazda 2 διατίθεται και ως Exclusive, με ηλεκτρονικό κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα έναντι 14.690 ευρώ, ενώ και το Suzuki έχει τη δική του ακριβή έκδοση (Deluxe) που διαθέτει blue tooth και δυνατότητα σύνδεσης με ipod και κοστίζει 14.000 ευρώ. Οπότε εδώ, στον τομέα που στα ελληνικά αποκαλούμε value for money, έχουμε συνολικά ένα σαφές προβάδισμα του μικρού Suzuki, που με τα ίδια χρήματα σου δίνει περισσότερα αξεσουάρ.

Με τον κυβισμό τους να κυμαίνεται μεταξύ 1328 κ.εκ. (Swift) και 1364 κ.εκ. (Corsa) οι τρεις αντίπαλοι έχουν να επιδείξουν παρεμφερή ισχύ. Τυπικά ισχυρότερο το Swift, με 92 ίππους, είναι αυτό που δείχνει συνολικά πιο νευρικό και σε προδιαθέτει να οδηγήσεις πιο γρήγορα, αξιοποιώντας και τον εύχρηστο επιλογέα. Παρά τις μακριές σχέσεις μετάδοσης δείχνει ζωντανό (0100 χλμ./ώρα σε 11,0'' & τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα σύμφωνα με τον κατασκευαστή). Το κράτημα είναι πολύ καλό, εμπνέει εμπιστοσύνη τόσο στις στροφές των ορεινών δρόμων, στον τομέα της άνεσης όμως τα νέα είναι λιγότερο καλά, κατά κύριο λόγο επειδή ο θόρυβος είναι αυξημένος και κατά δεύτερο, επειδή η ανάρτηση δεν είναι ότι πιο άνετο θα βρείτε στην κατηγορία.

Το Mazda 2 των 1349 κ.εκ. με τους 86 ίππους μπορεί να μην είναι τόσο νευρικό όσο το Suzuki είναι όμως επίσης ζωηρό (0100 χλμ./ώρα σε 12,9'' & τελική ταχύτητα 172 χλμ./ώρα ανακοινώνει ο κατασκευαστής), είναι από τα αυτοκίνητα εκείνα που ακούνε στο πρώτο πάτημα του γκαζιού και που ταυτόχρονα στρίβουν, δηλαδή έχουν πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Τόσο στις στροφές των επαρχιακών δρόμων, όσο και στις ευθείες της εθνικής οδού, το νέο Mazda 2 αποδεικνύεται σταθερότατο και εμπνέει εμπιστοσύνη. Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτά τα χαρακτηριστικά συνδυάζονται και με περιορισμένο θόρυβο, αλλά και με υψηλό επίπεδο άνεσης από την ανάρτηση.


Συμβατικό σχεδιαστικά, αλλά πρακτικό το εσωτερικό του Swift
Με σπορ ανάρτηση και φαρδιά ζαντολάστιχα, η συγκεκριμένη έκδοση του Corsa δεν αφήνει περιθώρια στους αντιπάλους του ως προς το κράτημα, το Mazda προσφέρει τον καλύτερο συνδυασμό άνεσηςκρατήματος, ενώ πολύ καλό είναι και το στήσιμο του Suzuki

Ο μεγάλος της παρέας τέλος είναι και ο πιο βαρύς. Όχι τόσο λόγω των κιλών του (1130, έναντι 1030 του Mazda 2 και 970 του Suzuki Swift), αλλά λόγω της γενικότερης αίσθησης που αποπνέει. Οι 90 ίπποι του κινητήρα Εcotec δεν είναι λίγοι ενώ και οι επιδόσεις που υπόσχονται οι Γερμανοί είναι απολύτως ικανοποιητικές (0100 χλμ./ώρα σε 12,4'' & τελική ταχύτητα 173 χλμ./ώρα). Απλά εδώ χρειάζεται πολύ πίεση στο πεντάλ του γκαζιού και υπομονή για να δεις αποτέλεσμα, καθώς στις χαμηλές στροφές και στις εκκινήσεις ο κινητήρας δεν δείχνει πρόθυμος. Στον τομέα του κρατήματος βέβαια το συγκεκριμένο αυτοκίνητο με έξτρα σπορ ανάρτηση και φαρδιά λάστιχα είναι ένα κλικ πάνω από Suzuki και Mazda. Σημειώστε ότι και οι νορμάλ εκδόσεις του Opel τα καταφέρνουν καλά, αλλά όχι καλύτερα από τα δύο ιαπωνικά αυτοκίνητα.

Συμπερασματικά: Το Mazda 2 είναι κάτι σαν χρυσή τομή. Δεν είναι πολύ μεγάλο, άρα είναι σχετικά ευέλικτο, αλλά δεν είναι και πολύ μικρό, άρα είναι και σχετικά ευρύχωρο. Δεν είναι επίσης ούτε το πιο γρήγορο, είναι όμως σβέλτο και μπορεί να μην έχει το καλύτερο κράτημα στην κατηγορία, διεκδικεί όμως άξια μια θέση κοντά στην κορυφή. Δεν έχει ούτε το καλύτερο value for money, αλλά προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο σε λογική τιμή. Είναι τελικά ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της αγοράς, ανεξαρτήτως κατηγορίας και για το λόγο αυτό αναδείχτηκε πρόσφατα και σε Αυτοκίνητο του 2008 για την Ελλάδα. Θα ικανοποιήσει και το νέο, ελεύθερο και ωραίο ιδιοκτήτη του, αλλά και μια μικρή οικογένεια στα πρώτα βήματά της. Να λοιπόν ο νικητής.

Το Corsa απευθύνεται είτε σε αυτούς που θέλουν περισσότερους χώρους, είτε σε αυτούς που θέλουν να νιώθουν ότι οδηγούν ένα πραγματικά ποιοτικό αυτοκίνητο. Και για το σκοπό αυτό είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν τη διαφορά. Το Swift από τη μεριά του έχει το δικό του αγοραστή. Το νέο που θέλει το γρήγορο και εύχρηστο μικρό αυτοκίνητο με το ξεχωριστό ντιζάιν και που θέλει επίσης με λίγα χρήματα να πάρει πολλά αξεσουάρ. Ή τον... μπαμπά που θα το αγοράσει για τη μαμά ή για την κόρη...

Πηγή: Auto-internet