Δοκιμή: Nissan Pulsar 1.2 DIG Turbo 115 ίππων 6 manual Acenta

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επανεξετάζουν τα προγράμματα που έχουν σχέση με την εξέλιξη των μοντέλων της μικρομεσαίας κατηγορίας. Αυτή η κατηγορία μέχρι πριν μερικά χρόνια ήταν από τις πιο δημοφιλείς στην ευρωπαϊκή αγορά. Το μερίδιο της περιορίσθηκε λόγω της στροφής των υποψήφιων αγοραστών στα μικρότερα μοντέλα της κατηγορίας των super mini. Επίσης, υπέστησαν ένα ακόμη πλήγμα με την είσοδο στην αγορά των καινούργιων SUV / Crossover, που καταγράφουν πρωτοφανή αύξηση των πωλήσεων.

Ωστόσο επειδή η μικρομεσαία κατηγορία αποτελεί έναν βασικό πυλώνα της ευρωπαϊκής αγοράς οι εταιρείες ετοιμάζουν νέα μοντέλα με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά και οικονομικούς κινητήρες. Η άφιξη του νέου Ford Focus στα μέσα Ιουνίου, η παρουσία του νέου Hyundai i30 Fastback καθώς και η νέα γενιά του VW Golf που θα κυκλοφορήσει την επόμενη χρόνια, υποδηλώνουν τις προθέσεις των κατασκευαστών για την μικρομεσαία κατηγορία αυτοκινήτων.

Η Nissan εδώ και αρκετά χρόνια εκπροσωπείται στη μικρομεσαία κατηγορία με το Pulsar. Ένα μοντέλο το οποίο εκφράζει την εποχή της ιαπωνικής μάρκας για το αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιεί κάθε ημέρα ο κάτοχος του για να κινείται στην πόλη. Επίσης, λόγω των διαστάσεων και των χαρακτηριστικών του είναι κατάλληλο και για ταξίδια. Η δοκιμή μεγάλης διάρκειας έγινε με το Nissan Pulsar 1.2 DIG Turbo 115 ίππων 6 manual Acenta. Το ιαπωνικό αυτοκίνητο σε αυτή την έκδοση εξοπλίζεται με τον μικρότερο βενζινοκινητήρα που διαθέτει η γκάμα του. Πρόκειται για ένα τετρακύλινδρο σύνολο χωρητικότητας 1.200 κ.εκ. με υπερτροφοδότηση απόδοσης 115 ίππων. Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 4.500 σ.α.λ. Η ροπή στρέψης καθορίστηκε στα 19,2 χλγμ. και παρέχεται από τις 2.000 σ.α.λ.

Στη δοκιμή διαπιστώθηκε ότι ο βενζινοκινητήρας αποδίδει ικανοποιητικά σε όλο το εύρος λειτουργίας του. Από χαμηλά προσδίδει την απαραίτητη ενέργεια για να κινηθεί το αυτοκίνητο βάρους 1304 κιλών. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές για τις δυνατότητες του μικρού κινητήρα. Όταν είναι φορτωμένο με τέσσερις ενήλικες και τις αποσκευές τους απαιτούνται οι κατάλληλοι χειρισμοί από τον οδηγό στη διαχείριση της παρεχόμενης ισχύος για να διατηρήσει υψηλές ταχύτητες. Σύμμαχος του οδηγού είναι το εύχρηστο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων καθώς και η καλή επιλογή των σχέσεων που σε μεγάλο βαθμό αξιοποιούν την ενέργεια του κινητήρα.

Για όσους κάνουν συχνά ταξίδια, υπάρχουν δυο επιλογές που εξασφαλίζουν καλύτερες επιδόσεις. Η μια είναι η βενζινοκίνητη εκδοχή με τον ισχυρό κινητήρα 1.600 κ.εκ. απόδοσης 190 ίππων και η δεύτερη η ντίζελ 1.5 με ισχύ 110 ίππους και ροπή 26,4 χλγμ. Το τυπικό τεστ 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,7’’ και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση στη δοκιμή 6,9 λίτρα/100χλμ. Επίσημη εργοστασιακή τιμή 5 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 117 γραμ./χλμ. Τέλη κυκλοφορίας 115 ευρώ. Η οδική συμπεριφορά είναι καλή και ασφαλής. Ωστόσο, θα έπαιρνε υψηλότερη βαθμολογία αν οι αναρτήσεις είχαν σκληρότερη ρύθμιση και το σύστημα διεύθυνσης παρείχε αμεσότερη πληροφόρηση στον οδηγό. Οι διαθέσιμοι εσωτερικοί χώροι είναι ικανοποιητικοί. Τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν άνετα. Η αποθηκευτική ικανότητα είναι 385 λίτρα. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται εύκολα, απελευθερώνοντας 1.395 λίτρα ωφέλιμου χώρου.

Το προηγμένο σύστημα ασφαλείας Safety Shield της Nissan, αποτελείται από μια παλέτα συστημάτων και τεχνολογιών. Μεταξύ των συστημάτων που προσφέρονται είναι το Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης (Forward Emergency Braking), το Σύστημα Ανίχνευσης Κινούμενων Εμποδίων (Moving Object Detection), η Προειδοποίηση Απότομης Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning) και η Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου (Blind Spot Warning).

- Σύστημα Ανίχνευσης Κινούμενων Εμποδίων (Moving Object Detection). Εφοδιάζεται με εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος που παρέχουν ηχητικές προειδοποιήσεις στον οδηγό κατά τους ελιγμούς για στάθμευση, καθώς και μια οπτική απεικόνιση στον πίνακα των οργάνων. Εκτός αυτής της λειτουργίας, το Pulsar επωφελείται και του συστήματος πανοραμικής θέασης (Around View Monitor). Συγκεκριμένα, όταν το αυτοκίνητο είναι στάσιμο και αν κάποιος ή κάτι κινείται στην πίσω πλευρά του, για παράδειγμα ένα μικρό παιδί, τότε αφενός ο οδηγός θα έχει πλήρη εικόνα από την κάμερα στην 5,8΄΄ οθόνη του Nissan Connect, αφετέρου θα υπάρξει και σχετική ηχητική προειδοποίηση (βομβητής).

- Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου (Blind Spot Warning). Το συγκεκριμένο σύστημα ανιχνεύει με την πίσω κάμερα, αν ένα όχημα βρίσκεται σε "τυφλό" σημείο, εκατέρωθεν των δύο πλευρών του αυτοκινήτου. Εφόσον αυτό συμβεί, μια ενδεικτική λυχνία ανάβει στην κολόνα από την πλευρά του οδηγού, προκειμένου να τον προειδοποιήσει. Επιπλέον, αν ο οδηγός επιχειρήσει να αλλάξει λωρίδα κυκλοφορίας και το σύστημα ανιχνεύσει ένα όχημα στην περιοχή κινδύνου, τότε αναβοσβήνει η ενδεικτική λυχνία σε συνδυασμό και με ηχητική ειδοποίηση.

Image result for Nissan Pulsar 1.2 DIG Turbo 115 I?I?I?I?I½ 6 manual Acenta

- Προειδοποίηση Απότομης Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning). Ένα προηγμένο υπολογιστικό σύστημα, αναλαμβάνει να ενημερώσει τον οδηγό, ότι το αυτοκίνητο παρεκκλίνει της πορείας του σε περίπτωση που έχει αποσπαστεί η προσοχή του, ακόμα και στην περίπτωση της αχνής οδικής σήμανσης στο οδόστρωμα.

- Αυτοκαθαριζόμενη κάμερα. Μια κάμερα με ευρυγώνιο φακό, τοποθετημένη στην πίσω πόρτα. Χρησιμοποιώντας προηγμένο λογισμικό επεξεργασίας εικόνας με πάνω από 15 εκατομμύρια pixels ανά δευτερόλεπτο, το σύστημα αυτό αντιλαμβάνεται πότε ο φακός είναι βρώμικος και εκτοξεύει νερό για να απομακρύνει τους ρύπους. Στη συνέχεια ένα σύστημα στεγνώματος του φακού με πεπιεσμένο αέρα, εξασφαλίζει την παροχή καθαρής εικόνας στην 5,8’’ οθόνη του συστήματος Nissan Connect. Ακόμα μια καινοτομία που συνοδεύει το συγκεκριμένο σύστημα, έγκειται στο γεγονός ότι μπορεί και αντιλαμβάνεται αυτόματα το είδος των ρύπων για να καθορίσει τον τρόπο καθαρισμού. Για παράδειγμα, αν ο φακός έχει λίγους κόκκους σκόνης τότε εκτοξεύει απλώς πεπιεσμένο αέρα, ενώ αν ο φακός είναι λερωμένος από σταγόνες βροχής τότε εκτοξεύει νερό.

- Σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (Forward Emergency Braking). Χρησιμοποιώντας ένα σύστημα ραντάρ που ανιχνεύει το δρόμο, προσφέρει τρία επίπεδα υποστήριξης στον οδηγό του. Πρώτα δίνει ένα ηχητικό σήμα που προειδοποιεί τον οδηγό εάν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μικραίνει. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει με τις ηχητικές προειδοποιήσεις, τότε εφαρμόζεται αυτόματα μερική πέδηση. Τέλος, αν η απόσταση συνεχίζει να μικραίνει, τότε το σύστημα δύναται να εφαρμόσει μεγαλύτερη ισχύ στην πέδηση, εφόσον αυτό κρίνεται απαραίτητο.

- Προβολείς LED. Στάνταρ προβολείς LED στην έκδοση Techna και προαιρετικά στην Acenta, τα φώτα αυτά λειτουργούν πλήρως στη μεσαία σκάλα, ενώ για τη μεγάλη σκάλα μπαίνουν σε λειτουργία και προβολείς αλογόνου, προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή ορατότητα. Οι προβολείς LED παράγουν αφενός πιο άσπρο, πιο ευκρινές φως, με 50% λιγότερη ενέργεια συγκριτικά με τις λάμπες Xenon. Το φως που αποδίδουν είναι πιο κοντά στο χρώμα με το φωτός του ήλιου με αποτέλεσμα να υπάρχει καλύτερη ορατότητα τη νύχτα.

- Active Trace Control. Ελέγχει τη συμπεριφορά και την τροχιά του αυτοκινήτου μέσω της πέδησης, δίνοντας την αίσθηση του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Με τον τρόπο αυτό, το σύστημα συντελεί στην διατήρηση της πορείας στις στροφές, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις τάσεις υποστροφής.

Επίσης, διαθέτει το δεύτερης γενιάς σύστημα NissanConnect, συνοδευόμενο από μια σειρά νέων χαρακτηριστικών, όπως συνδεσιμότητα με smartphones, αλλά και πρόσβαση σε μια μεγάλη ποικιλία από χρήσιμες και ενημερωτικές εφαρμογές, μέσω μιας μεγάλης 5,8 ιντσών έγχρωμης οθόνης αφής. Επιπλέον, μέσω του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης, δίνεται η δυνατότητα για αναζήτηση πληροφοριών, πλησίον της γεωγραφικής θέσης, όπως πρατήρια υγρών καυσίμων, ξενοδοχεία, εστιατόρια και πολλά άλλα σημεία ενδιαφέροντος. Όλα αυτά τα σημεία ενδιαφέροντος μπορεί να αναζητηθούν και μέσω φωνητικής εντολής του Google hands-free και να κατηγοριοποιηθούν ανάλογα με την απόσταση και τις αξιολογήσεις άλλων χρηστών. Εκτός των προαναφερομένων, το σύστημα περιλαμβάνει Bluetooth audio streaming, καθώς και υποδοχές Aux –in, USB αλλά και ραδιόφωνο DAB.

Εξοπλισμός στην έκδοση Acenta: διζωνικό κλιματισμός, σύστημα Start & Stop, έξι αερόσακοι, Bluetooth, ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες φώτων/ υαλοκαθαριστήρων, αυτόματο αντιθαμβωτικό κεντρικό καθρέπτη, έξυπνο κλειδί με μπουτόν εκκίνησης κινητήρα, δερμάτινο τιμόνι και δερμάτινη επένδυση του επιλογέα ταχυτήτων.

Έξτρα στην έκδοση Acenta: οθόνη αφής του συστήματος ψυχαγωγίας, επικοινωνίας και πλοήγησης Nissan Connect, Around View Monitor, Nissan Safety Shield, προβολείς LED, ζάντες αλουμινίου 17-ιντσών και φιμέ κρύσταλλα πίσω.

Η τιμή του Nissan Pulsar 1.2 DIG Turbo 115 ίππων 6 manual με το βασικό πακέτο εξοπλισμού Acenta καθορίστηκε στα 16.140 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις εστιάζονται στην απουσία μοντέρνων στοιχείων στην εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση, στην χρήση μικρής ποσότητας μαλακών πλαστικών και στην περιορισμένη ισχύ του κινητήρα.

Πηγή: skai.gr