Κλείσιμο

To νέο Compass έχει σύγχρονη σχεδίαση, τεχνολογία... και είναι Jeep

ΛΙΣΣΑΒΩΝΑ - ΑΠΟΣΤΟΛΗ. Ταξιδεύοντας στη Λισσαβώνα για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Jeep Compass και οδηγώντας το, τόσο εντός πόλης όσο και σε σκληρές χωμάτινες διαδρομές αλλά και στην άμμο, διαπιστώνεις ότι δικαιωματικά η Jeep εδώ και 70 χρόνια σε πάει... παντού. Το νέο Compass είναι ένα αυθεντικό Jeep άμεσα αναγνωρίσιμο, το οποίο ενσωματώνει δυναμικά όλα τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της εμβληματικής φίρμας.

TOY ΑΡΗ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

Τα τραπεζοειδή ανοίγματα στους θόλους εντείνουν τον δυναμικό χαρακτήρα του, οι λεπτομέρειες από γυαλιστερό μαύρο στα εμπρός φωτιστικά σώματα, τη μάσκα της Jeep, τις κολόνες του παρμπρίζ και την οροφή, τονίζουν την premium πλευρά του, ενώ η επικλινής οροφή δίνει τον σπορ τόνο χωρίς να μειώνει τον διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες. Μιας και αναφέραμε τον χώρο, στο σαλόνι του νέου Jeep Compass φαίνονται άμεσα τα ποιοτικά υλικά, η εργονομία και η καλή συναρμογή, που εκτιμάται σε καθημερινή βάση.

Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν σύγχρονο πίνακα οργάνων που ενσωματώνει μία έγχρωμη οθόνη LED διάστασης έως 7 ιντσών, στην οποία θα μπορεί να απεικονίζει ανά πάσα στιγμή τις πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν. Στο κέντρο της κονσόλας, το χαρακτηριστικά-Jeep τραπεζοειδές πλαίσιο, φιλοξενεί τη μέχρι και 8,4 ιντσών οθόνη αφής του συστήματος infotainment U Connect νέας γενιάς συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto για απόλυτη συνεργασία με κινητά τηλέφωνα.

Το νέο Jeep Compass είναι το πιο ικανό εκτός δρόμου όχημα της κατηγορίας του και το ανακαλύψαμε από πρώτο χέρι αφού ολοκληρώσαμε τόσο την κίτρινη όσο και την κόκκινη διαδρομή απροβλημάτιστα. Εξοπλίζεται με δύο συστήματα μόνιμης τετρακίνησης, το Jeep Active Drive και το Jeep Active Drive Low (με 20:1 crawl ratio), τα οποία μπορούν ανά πάσα στιγμή να διαθέσουν το 100% της διαθέσιμης ροπής στον τροχό που τη χρειάζεται. Και τα δύο ενσωματώνουν το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain, που προσφέρει 5 διαφορετικές ρυθμίσεις λειτουργίας του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Επιλέγοντας Auto, Snow, Sand, Mad ή Rock (η τελευταία μόνο στο Trailhawk), ο οδηγός θα μπορεί να αντιμετωπίσει κάθε έδαφος και να κινηθεί με άνεση σε όλες τις καιρικές συνθήκες.

H ασφάλεια οδηγού και επιβατών είναι σημαντικό κομμάτι για την εταιρεία, κάτι που μας επισήμαναν οι σχεδιαστές της Jeep οι οποίοι εξόπλισαν το Compass με έναν κλωβό ασφαλείας από ατσάλι υψηλής αντοχής σε ποσοστό άνω του 65% και με περισσότερα από 70 συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Σε αυτά, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται: Ειδοποίηση επερχόμενης εμπρόσθιας σύγκρουσης, σύστημα διατήρησης πορείας στη λωρίδα, ειδοποίηση τυφλών σημείων και παρακολούθηση κάθετης κίνησης κατά το ξεπαρκάρισμα, κάμερα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα υποβοήθησης παράλληλης και κάθετης στάθμευσης, ενεργό cruise control και σύστημα ευστάθειας ESC με σύστημα αποφυγής ανατροπής.

Οι κινητήρες με τους οποίους μπορεί το νέο Compass να εφοδιαστεί είναι οι εξής:

Βενζίνη
• 1.4L MultiAir2 με Stop&Start, 140 ίππων, FWD με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.
• 1.4L MultiAir2 με Stop&Start, 170 ίππων, 4WD με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων.

Diesel
• 1.6L MultiJetII με Stop&Start, 120 ίππων, FWD με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.
• 2.0L MultiJetII με Stop&Start, 140 ίππων, 4WD με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.
• 2.0L MultiJetII με Stop&Start, 140 ίππων, 4WD με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων.
• 2.0L MultiJetII με Stop&Start 170 ίππων, 4WD/Low με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων.

Η έκδοση Trailhawk

Στη Λισσαβώνα είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την τελευταία και ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση, η οποία μας άφησε μια πολύ θετική εικόνα, ειδικά εκτός δρόμου. Η έκδοση Trailhawk βοηθάει στο να ξεπεράσει οποιοδήποτε εμπόδιο, μιας και προσφέρει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και μεγάλες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις.

Τα προτερήματά του δεν έμειναν όμως εκεί. Μέσα στην πόλη νιώθεις την ευχάριστη κύλιση και την άνεση που μπορεί να σου προσφέρει όταν περνάς από κακοτράχαλους δρόμους. Η ανάρτηση (McPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι άνετη για τους επιβάτες, ωστόσο το αμάξωμα δεν πλαγιάζει στις στροφές.

Το νέο Jeep Compass θα είναι διαθέσιμο τον Ιούλιο στην ελληνική αγορά και οι επίσημες τιμές θα ανακοινωθούν.


Πηγή: Πηγή Καθημερινή