Κλείσιμο

2017 Honda Civic Type R


Το 2017 σηματοδοτεί 25 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου Honda Type R. Πάνω από δύο δεκαετίες, το σήμα Type R υποδηλώνει την έκδοση κορυφαίων επιδόσεων του αντίστοιχου μοντέλου, βασισμένη σε μία φιλοσοφία αγωνιστικών αυτοκινήτων προδιαγραφών δρόμου.

Τα μοντέλα Type R της Honda ανέκαθεν αντιπροσώπευαν την αυθεντικότητα της αρχικής φιλοσοφίας – ελαχιστοποιώντας το βάρος και μεγιστοποιώντας την ισχύ, την απόκριση, τη δυναμική ευστάθεια και την αποτελεσματική πέδηση.


Tο νέο Honda Civic Type R έχει κατασκευαστεί εξ αρχής για να προσφέρει την πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία στην κατηγορία hot hatch– στο δρόμο και στην πίστα.

Βασισμένο σε εντελώς νέες σχεδιαστικές αρχές , το Type R εξελίχθηκε παράλληλα με το νέο, στάνταρ μοντέλο Civic hatchback, με αμοιβαία οφέλη για τη δυναμική συμπεριφορά και την πολιτισμένη λειτουργία και των δύο εκδόσεων. Συνεχίζει την κληρονομιά της οικογένειας μοντέλων hatchback υψηλών επιδόσεων της Honda, συνδυάζοντας τη γνήσια δυναμική της εμπρόσθιας κίνησης (FWD) με εντυπωσιακή σχεδίαση και μελετημένη αεροδυναμική.

Ένα νέο βολάν μονής μάζας σε συνδυασμό με το ‘στρωτό’ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη κατά 25%, και συνδυάζεται με μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης κατά 7% για βελτιωμένη απόκριση κατά την επιτάχυνση. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών κινητήρα-κιβωτίου εξαφανίζει τους κραδασμούς κατά τις αλλαγές λόγω μεγάλης διαφοράς στροφών, ενώ απογειώνει την απόλαυση της οδήγησης ενός σπορ αυτοκινήτου με μηχανικό κιβώτιο.

Ένα ελαφρύ, άκαμπτο αμάξωμα – προϊόν καινοτόμων, νέων τεχνικών σχεδιασμού & κατασκευής – συμπληρώνει το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το νέο, προηγμένο σύστημα ανάρτησης, συμβάλλοντας στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος.

Το προηγμένο σύστημα εμπρός ανάρτησης με γόνατα διπλού άξονα - Dual-Axis Strut μειώνει τη ροπή διεύθυνσης κατά την επιτάχυνση, βελτιώνει το στρίψιμο στο όριο και την αίσθηση του τιμονιού. Η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του Type R βελτιώνει την οδηγική άνεση και την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.

Το σύστημα διεύθυνσης – κρεμαγιέρα με δύο πινιόν, μεταβλητού λόγου και με ηλεκτρική υποβοήθηση (Dual-Pinion Variable-Ratio Electric Power Steering) είναι νέο στο Type R, παρόμοιο με αυτό του στάνταρ Civic, αλλά με βελτιστοποιημένο μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού για να επιτυγχάνεται πιο άμεση απόκριση και αίσθημα ασφάλειας στις υψηλές ταχύτητες.

Η μέγιστη ισχύς από τον βελτιστοποιημένο και πιο πολιτισμένο κινητήρα 2.0-litre VTEC TURBO είναι 320 PS στις 6.500rpm, και η μέγιστη ροπή 400Nm από 2.500rpm έως τις 4.500rpm. Η επιτάχυνση 0-100km/h γίνεται σε 5,7 δεύτερα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 272km/h, που σημαίνει ότι είναι το πιο γρήγορο, και με την καλύτερη επιτάχυνση μοντέλο στην κατηγορία του. Επίσης, είναι το ταχύτερο Type R που έχει περάσει ποτέ από το Nurburgring Nordschleife με χρόνο γύρου 7: 43.8.

Το 2017 Type R διαθέτει μεγαλύτερη σειρά προγραμμάτων οδήγησης, προσθέτοντας μία ρύθμιση ‘Comfort’ στο στάνταρ ‘Sport’ και στο ‘+R’ mode που προορίζεται για την αγωνιστική πίστα. Όλα προσαρμόζουν την ενδοτικότητα της ανάρτησης, τη γεωμετρία διεύθυνσης και την απόκριση του γκαζιού του αυτοκινήτου, ανάλογα με τις απαιτήσεις (on demand). Συγκριτικά με το προηγούμενο Type R, η σημαντικότερη διαφορά μεταξύ των δυνάμεων απόσβεσης κάθε προγράμματος προσφέρει τώρα μεγαλύτερη χρηστικότητα σε μεγαλύτερη ποικιλία οδικών συνθηκών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Comfort mode προσφέρει υψηλό βαθμό ενδοτικότητας, μαζί με πιο ομαλή απόκριση διεύθυνσης.

Οι επιθετικές γραμμές του Civic Type R δείχνουν απερίφραστα τα δυναμικό χαρακτήρα του. Φαρδύτερο, μακρύτερο και χαμηλότερο από όλους τους προκατόχους του, το νέο Civic έχει μικρότερους προβόλους και μυώδεις, στιβαρές γραμμές. Μία ζωηρή και επιθετική φυσιογνωμία, προτεταμένοι θόλοι των τροχών και ανάγλυφες εμπρός και πίσω εισαγωγές αέρα προδίδουν το σπορ χαρακτήρα του.

Το ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει ένα λείο κάτω τμήμα αμαξώματος, εμπρός ‘air curtain’, λεπτή πίσω πτέρυγα και γεννήτριες στροβιλισμών, τα λεγόμενα vortex generators στο πίσω άκρο της γραμμής οροφής. Αυτά τα χαρακτηριστικά πετυχαίνουν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ άνωσης και αντίστασης στην κατηγορία, προσφέροντας ανώτερα επίπεδα ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες.

Τα επίπεδα ποιότητας, άνεσης και θορύβων έχουν βελτιωθεί αισθητά στο εσωτερικό. Όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν αναβαθμισμένη ορατότητα και κορυφαία ευρυχωρία για να βιώνουν τις συναρπαστικές επιδόσεις του Type R, ενώ ο πλούσιος χώρος αποσκευών και το συρόμενο από το πλάι πρωτοποριακό κάλυμμα διασφαλίζουν την πρωτοκαθεδρία του σε επίπεδο πρακτικότητας και ευελιξίας στην κατηγορία σπορ hatchback.

Το νέο Civic Type R δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του ιδίου προγράμματος εξέλιξης με τα υπόλοιπα μέλη της δέκατης γενιάς της οικογένειας Civic– του παγκοσμίως μεγαλύτερου project για ένα μοντέλο στην ιστορία της Honda.

Η παραγωγή του νέου Type R αναμένεται να ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2017 στη Honda of the UK Manufacturing (HUM) στο Swindon – παγκόσμιο κόμβο παραγωγής της δέκατης γενιάς του Civic hatchback.

Το Type R θα εξάγεται σε όλη την Ευρώπη και σε άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας και των ΗΠΑ. Η άφιξή του στη Β. Αμερική θα σηματοδοτήσει την πρώτη φορά που ένα Type R με το σήμα Honda θα πωλείται επίσημα εκεί.

Κινητήρας 2.0-litre VTEC TURBO και μηχανικό κιβώτιο -βελτιστοποιημένα για ευελιξία και συναρπαστικές επιδόσεις

Ο κινητήρας VTEC TURBO της πολυβραβευμένης προηγούμενης γενιάς Type R βελτιστοποιείται και αναβαθμίζεται

Μέγιστη ισχύς 320 PS, μέγιστη ροπή 400 Nm
Μηχανικό κιβώτιο συντελεί στην απολαυστική, οδηγική εμπειρία
Νέο βολάν μονής μάζας βελτιώνει την απόκριση του κινητήρα και μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη
Ειδική εξαγωγή με τρεις απολήξεις ρυθμίζει τον ήχο του κινητήρα

Η ‘καρδιά’ του δίλιτρου VTEC TURBO της πολυβραβευμένης προηγούμενης γενιάς Type R έχει βελτιστοποιηθεί και αναβαθμιστεί ώστε να προσφέρει ισχύ, ροπή και επιδόσεις σε επίπεδα απαράμιλλα στην κατηγορία προσθιοκίνητων hot hatch.

Η απόκριση του γκαζιού και η ελαστικότητα έχουν βελτιωθεί με τις νέες ρυθμίσεις ελέγχου του κινητήρα, ενώ το ‘στρωτό’ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει αναβαθμιστεί με ένα σύστημα συγχρονισμού στροφών, που δεν κάνει κανένα συμβιβασμό στην ιδιαίτερα απολαυστική σχέση του Type R με τον οδηγό.

Η μέγιστη ισχύς του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα άμεσου ψεκασμού είναι 320 PS στις 6.500rpm, και η μέγιστη ροπή 400 Nm από 2.500rpm – 4.500rpm. Η επιτάχυνση 0-100km/h ολοκληρώνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 272km/h. Αυτές οι επιδόσεις το καθιστούν κορυφαίο στην κατηγορία του.

Οι τεχνολογίες Μεταβλητού Χρονισμού & Ηλεκτρονικού Ελέγχου Βύθισης Βαλβίδων - Variable Timing & Lift Electronic Control (VTEC) και Διπλού Μεταβλητού Ελέγχου Χρονισμού Dual-Variable Timing Control (VTC) της Honda προσφέρουν ειδικά πλεονεκτήματα στον υπερτροφοδότη μονής εισαγωγής (mono-scroll) του κινητήρα. Το VTEC μεταβάλλει τη βύθιση των βαλβίδων εξαγωγής για να μειώσει την υστέρηση turbo (turbo lag) μέσω αυξημένης πίεσης στην εξαγωγή στις χαμηλότερες στροφές, ενώ προσφέρει αυξημένη ισχύ στις υψηλότερες στροφές. Το Dual-VTC επιτρέπει ένα βαθμό επικάλυψης στο χρονισμό των βαλβίδων που μεταβάλλεται σε μεγάλο εύρος στροφών για βελτίωση της απόκρισης και της απόδοσης του καυσίμου. Η ηλεκτρική ενεργοποίηση της βαλβίδας ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate) επιτρέπει πιο ακριβή έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης σε σχέση με ένα συμβατικό turbo.

Προηγμένη τεχνολογία θερμικής διαχείρισης απαντά στις προκλήσεις που δημιουργεί η υψηλή αναλογία 9.8:1 και η υπερσυμπίεση. Ο αέρα υπερπλήρωσης ψύχεται μέσω ενός εναλλάκτη αέρα-αέρα υψηλής χωρητικότητας, ενώ η κυλινδροκεφαλή έχει μία υγρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής δύο τμημάτων για τη μείωση των θερμοκρασιών των καυσαερίων και των θαλάμων καύσης. Κάθε έμβολο περιλαμβάνει ένα κανάλι ψύξης για αυξημένη ροή λαδιού, κάτι που αυξάνει σημαντικά τα όρια αυτανάφλεξης.

Ομαλή και ακριβής λειτουργία μηχανικού κιβωτίου
Ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με στρωτή και ακριβή λειτουργία, εξασφαλίζει μία ιδιαίτερη, απολαυστική ‘σχέση’ με τον οδηγό.

Ένα νέο βολάν μονής μάζας βελτιώνει την απόκριση του κινητήρα και μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη κατά 25%. Οι σχέσεις μετάδοσης έχουν βελτιστοποιηθεί με κριτήριο τις επιδόσεις, με μικρότερο λόγο τελικής μετάδοσης κατά 7% για βελτιωμένη απόκριση κατά την επιτάχυνση. Η τελική ταχύτητα του Type R είναι 272km/h.

Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών κινητήρα-πρωτεύοντα άξονα κιβωτίου στα ανεβάσματα και κατεβάσματα, ελαχιστοποιεί τους ανεπιθύμητους κραδασμούς από τη μετάδοση που σχετίζονται με την υπερβολικές διαφορές στροφών. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών μπορεί να ενεργοποιείται ή να απενεργοποιείται μέσω των ρυθμίσεων χρήστη, ανεξάρτητα από το mode που έχει επιλεγεί.

Η τελική μετάδοση περιλαμβάνει ένα ταχύτατης απόκρισης ελικοειδές, μπλοκέ διαφορικό (LSD). Το LSD αυξάνει το κράτημα στις στροφές, ακόμα και σε δυναμική οδήγηση. Αυτό μπορεί συμβάλλει στη βελτίωση του χρόνου γύρου στο Nurburgring, συγκρινόμενο με τον ίδιο κινητήρα με παραδοσιακό διαφορικό.

Ένα υγρόψυκτο ψυγείο λαδιού ειδικό για το κιβώτιο βοηθά στη διαχείριση θερμοκρασιών κατά τη διάρκεια παρατεταμένης οδήγησης στο όριο (π.χ. σε ένα σιρκουί). Επίσης, το κέλυφος του κιβωτίου περιλαμβάνει πτερύγια ευθυγραμμισμένα με τη ροή του αέρα στο κάλυμμα κάτω από τον κινητήρα, για πρόσθετη ψύξη του κιβωτίου στις υψηλές ταχύτητες.

Εξατομικευμένη εξαγωγή με τρεις απολήξεις
Τρεις πλήρως λειτουργικές απολήξεις είναι τοποθετημένες στο κέντρο του πίσω διαχύτη. Οι κεντρικές απολήξεις σε κάθε πλευρά απελευθερώνουν τα καυσαέρια, ενώ μία μοναδική κεντρική απόληξη ελέγχει τον ήχο του κινητήρα. Η ροή των καυσαερίων έχει αυξηθεί μέσω της εξαγωγής κατά 10% συγκριτικά με του προηγούμενου Type R, πράγμα που μειώνει την πίεση επιστροφής μέσα στο σύστημα. Για να παράγεται πιο δυναμικός ήχος κατά την επιτάχυνση, η κεντρική απόληξη λειτουργεί σαν μία ακόμα ροή εξαγωγής, με αποτέλεσμα αύξηση 2dB συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο με τις ίδιες ταχύτητες.

Ωστόσο, στα μεσαία φορτία κινητήρα η πίεση στην κεντρική απόληξη εξαγωγής γίνεται αρνητική, αντλώντας ατμοσφαιρικό αέρα. Αυτό βελτιώνει τα χαρακτηριστικά NVH εξαλείφοντας το βουητό που σε άλλη περίπτωση θα γινόταν αντιληπτό στην καμπίνα επιβατών.

Ηλεκτρονικό γκάζι
Ένα σύστημα ηλεκτρονικού γκαζιού αντικαθιστά το συμβατικό που συνδέει το πεντάλ του γκαζιού με την πεταλούδα μέσω ντίζας. Το αποτέλεσμα είναι μικρότερο βάρος εξαρτήματος, και ταχύτερη και πιο ακριβής ενεργοποίηση του γκαζιού. Μία ειδικά προγραμματισμένη, μη γραμμική σχέση μεταξύ του πεντάλ του γκαζιού και του κινητήρα προσφέρει βελτιωμένη ελαστικότητα και βελτιστοποιημένη απόκριση του κινητήρα κατάλληλη για τις συνθήκες οδήγησης.

5. Νέα και αναβαθμισμένα προγράμματα οδήγησης (driving modes) προσφέρουν στο Civic Type R απαράμιλλη χρηστικότητα

Αναβαθμισμένοι, προσαρμοζόμενοι αποσβεστήρες επιτρέπουν μεγαλύτερη εξατομίκευση των ρυθμίσεων των προγραμμάτων οδήγησης
Νέο ‘Comfort’ mode προσφέρει μεγαλύτερη ενδοτικότητα και καθημερινή χρηστικότητα
1. Νέες ρυθμίσεις του ‘Sport’ mode προσδίδουν μεγαλύτερη αμεσότητα στην οδηγική εμπειρία
Αποκλειστικό +R mode παραμένει η επιλογή για οδήγηση στην πίστα

Μία μεγαλύτερη ποικιλία προγραμμάτων οδήγησης προσφέρει στο νέο Civic Type R μεγαλύτερη χρηστικότητα συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Το ‘Comfort’ mode προστίθεται στο στάνταρ ‘Sport’ και στο ‘+R’ mode που προορίζεται για αγωνιστική οδήγηση. Το καθένα προσαρμόζει τους αποσβεστήρες, την υποβοήθηση διεύθυνσης, την αίσθηση αλλαγών σχέσεων και την απόκριση του γκαζιού, ανάλογα με τις απαιτήσεις (on demand)

Το Comfort mode προσφέρει μεγαλύτερη ενδοτικότητα και καθημερινή χρηστικότητα συγκριτικά με το προηγούμενο Type R, με μία πιο μαλακή ρύθμιση και πιο ομαλή αίσθηση διεύθυνση. Το λανσάρισμά του στο νέο Type R κατέστη εφικτό λόγω των αναβαθμισμένων, προσαρμοζόμενων αποσβεστήρων τριών θαλάμων, που προσφέρουν μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς.

Το νέο Comfort mode είναι ιδανικό για δρόμους με ανωμαλίες αλλά και πιο ασφαλές για οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο με φθαρμένο οδόστρωμα σε υψηλότερες ταχύτητες. Παρά τις πολύ μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ των δυνάμεων απόσβεσης κάθε προγράμματος, με τις βελτιώσεις στη χαρτογράφηση και των τριών ρυθμίσεων το νέοType R δίνει την αίσθηση ότι πατά στο δρόμο ακόμα καλύτερα και υπ’ όλες τις συνθήκες, προσφέροντας μία πιο ασφαλή και ευχάριστη οδηγική εμπειρία.

Το Sport mode παραμένει η στάνταρ ρύθμιση (default) κατά την εκκίνηση. Προσφέρει ένα μίγμα άνεσης και δυναμικής απόκρισης και βρίσκεται μεταξύ του στάνταρ και του R mode του προηγούμενου Type R.

Το Comfort mode επιλέγεται μέσω ενός διθέσιου διακόπτη πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων. Οι φωτισμοί του ταμπλό οργάνων μεταβάλλονται όταν επιλέγεται αυτό το πρόγραμμα, μειώνοντας την ένταση και τον αριθμό των κόκκινων στοιχείων γύρω από τα ‘εικονικά’ όργανα.

Το +R mode παραμένει η επιλογή για οδήγηση στην πίστα. Η απόκριση του κινητήρα αυξάνεται, με την καμπύλη ροπής να αλλάζει σε πιο επιθετική και σπορ διάταξη, επιτρέποντας περισσότερη διαθέσιμη ροπή στις χαμηλές στροφές. Ο συγχρονισμός στροφών μέσω ‘ξερογκαζιών’ αυξάνεται επίσης.

Η δύναμη απόσβεσης από το νέο Adaptive Damper System 4 σημείων στο +R mode αυξάνεται κατά 15% σε σχέση με το Sport mode. Η πιο σφικτή, μειωμένων κλίσεων και μεγαλύτερης ευελιξίας ρυθμίσεις αναβαθμίζουν τη συμπεριφορά στη γρήγορη οδήγηση. Επιπλέον, το EPS με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού γίνεται βαρύτερο, με μειωμένη υποβοήθηση που προσφέρει πιο άμεση και γραμμική αίσθηση στο τιμόνι.

Το σύστημα Vehicle Stability Assist (VSA®) προσαρμόζεται ανάλογα στο +R mode με έμφαση στην επιτάχυνση και τις επιδόσεις, επιτρέποντας μεγαλύτερο ποσοστό περιστροφής του αμαξώματος πριν την παρέμβαση. Επιπλέον, τόσο το Traction Control System όσο και η λειτουργία VSA μπορούν να απενεργοποιούνται πλήρως πιέζοντας το μπουτόν VSA για πέντε δευτερόλεπτα, ενώ το Type R είναι στο +R mode. Ο φωτισμός των οργάνων αλλάζει σε πιο έντονο κόκκινο θέμα, με την επιλογή του +R από το διθέσιο διακόπτη.

6. Το ταχύτερο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο που έχει περάσει από την πίστα του Nurburgring Nordschleife

Η μάχη με το χρόνο στο Nurburgring απέφερε ρεκόρ γύρου στα 7:43.8
Προηγμένη αεροδυναμική και αναβαθμισμένος κινητήρας 2.0-L VTEC TURBO είναι οι κύριοι παράγοντες της σημαντικής βελτίωσης έναντι του προηγούμενου Type R
Το ρεκόρ επιτεύχθηκε με ένα πρωτότυπο βασισμένο σε τεχνικές προδιαγραφές μοντέλου παραγωγής

Λίγο μετά την παρουσίαση του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2017, το νέο Honda Civic Type R πέτυχε νέο ρεκόρ γύρου για τα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα στην πίστα Nurburgring Nordschleife. Στις 3 Απριλίου 2017, ένα πρωτότυπο μοντέλο ολοκλήρωσε το γύρο της θρυλικής πίστας σε χρόνο 7:43.8.

Ο χρόνος αυτός επιτεύχθηκε στην τελική φάση του προγράμματος εξέλιξης του μοντέλου, σε στεγνή πίστα με βέλτιστη θερμοκρασία περιβάλλοντος για άριστες επιδόσεις των ελαστικών και του κινητήρα. Ο νέος χρόνος είναι βελτιωμένος κατά 7 δεύτερα περίπου συγκριτικά με τον προηγούμενο.

Αρκετοί παράγοντες συνέβαλαν στο νέο ρεκόρ. Στην καρδιά του βρίσκεται ο βελτιστοποιημένος και αναβαθμισμένος δίλιτρος κινητήρας VTEC TURBO που αποδίδει 320 PS και ροπή 400Nm. Νέες πιο κοντές σχέσεις στο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο βελτιώνουν την επιτάχυνση, ενώ το ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο του νέου Type R προσφέρει εξαιρετική ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες, με την καλύτερη στην κατηγορία ισορροπία μεταξύ άνωσης και αντίστασης

Πηγή: skai.gr