SUV: Ήρθαν για να μείνουν!




Θυμα?στε τις κα?πως νωθρε?ς και δυ?στροπες κατασκευε?ς προηγου?μενων δεκαετιω?ν; Ποιος μιλα?ει πλε?ον για «κλει?δωμα» στις πλη?μνες; Για «κοντε?ς» σχε?σεις και «lock» διαφορικω?ν; Ξεχα?στε ο?,τι ξε?ρατε για τα 4x4. Τα συ?γχρονα SUV ει?ναι μο?δα που δεν θα περα?σει!

ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ

Με εξαι?ρεση ορισμε?νους σκληροπυ- ρηνικου?ς που χρεια?ζονται ε?να 4x4 για πρακτικου?ς (μεταφορα? βα?ρκας, κυνη?γι, χιο?νια κ.α?.) η? για α?λλους λο?γους (βο?λτα στην υ?παιθρο, lifestyle α?ποψη, off-road κ.α?.), ελα?χιστοι ει?ναι πλε?ον αυτοι? που επιλε?γουν μοντε?λα με «βαρια?» τετρακι?νηση. Μα?λιστα, οι πωλη?σεις επιβεβαιω?νουν πως το συντριπτικο? ποσοστο? επιλε?γει τα οικονομικο?τερα μοντε?λα, εκει?να με μετα?δοση της κι?νησης αποκλειστικα? στον ε?να α?ξονα. Για ποιο λο?γο; Εκτο?ς απο? το ο?τι ει?ναι πιο φτηνα?, ισχυ?ει και ο?τι -στην πραγματικο?τητα και πλην ελαχι?στων περιπτω?σεων- δεν ει?ναι απαραι?τητη η κι?νηση στους τε?σσερις τροχου?ς.

Με αυτο? το σκεπτικο? και με την ανα?γκη να δημιουργηθει? μια νε?α τα?ξη πραγμα?των, απο? την εποχη? του πρω?του Jeep Cherokee (λανσαρι?στηκε το 1984 και θεωρει?ται πως ειση?γαγε την ε?ννοια του Sport Utility Vehicle) και του μεταγενε?στερου Toyota RAV4 (ο?ταν κυκλοφο?ρησε το 1994 η?ταν αυτο? που καθιε?ρωσε τα κο?μπακτ SUV), τα SUV ε?πρεπε να γι?νουν πιο αεροδυναμικα?, πιο ελκυστικα? στο μα?τι, λιγο?τερο περι?πλοκα και φτηνο?τερα. Με α?λλα λο?για, τα SUV απε?κτησαν τα χαρακτηριστικα? ενο?ς καλοστημε?νου επιβατικου? αυτοκινη?του, τα σασι? τους η?ταν πιο «δεμε?να» δι?χως να πλε?ουν στις στροφε?ς, το καλυ?τερο? τους στη?σιμο δεν χρειαζο?ταν την τετρακι?νηση και χα?ρη στο απλου?στερο συ?στημα μετα?δοσης ε?γιναν και πιο οικονομικα?.

Στην πορει?α οι κατασκευαστε?ς διαπι?στωσαν το εξη?ς: τα MPV ει?χαν πλε?ον κουρα?σει και τα SUV με την υπερυψωμε?νη εμφα?νιση κε?ρδιζαν συνεχω?ς ε?δαφος. Η συνε?χεια η?ταν... καταιγιστικη?, για να φτα?σουμε στο ση?μερα, ο?που σχεδο?ν ο?λοι οι κατασκευαστε?ς διαθε?τουν απο? τουλα?χιστον μι?α προ?ταση στην κατηγορι?α των SUV. Ανα?μεσα στα κι?νητρα αγοράς ενο?ς SUV αρκετοι? προσθε?τουν τη μεγαλυ?τερη παθητικη? ασφα?λεια (κα?τι που δεν ισχυ?ει) και, φυσικα?, την αυξημε?νη απο?σταση απο? το ε?δαφος για ξε?νοιαστες βο?λτες στην υ?παιθρο, αλλα? και ευ?κολα σκαρφαλω?ματα στα... πεζοδρο?μια!

Απο? την α?λλη, η αλη?θεια ει?ναι πως τα SUV ευνοη?θηκαν απο? τους νε?ας γενια?ς του?ρμπο κινητη?ρες, αφου? παλιο?τερα θα η?ταν α?βολο για ε?ναν ατμοσφαιρικο? μικρου? κυβισμου? να κουβαλη?σει ε?να SUVοειδε?ς. Ε?τσι, υπα?ρχουν μοντε?λα με μικρα? μοτε?ρ με τον τρικυ?λινδρο 1.0 TSI, ο?πως ει?ναι το Seat Ateca, το Audi Q2 και συ?ντομα το Seat Arona (τε?λη του χρο?νου), το Skoda Karoq (ο αντικαταστα?της του Yeti απο? τις αρχε?ς 2018), το VW T-Roc (φθινο?πωρο) κ.α?., δι?χως να ξεχνα?με τα Nissan Qashqai και Renault Kadjar που «φορου?ν» τον αξιο?λογο του?ρμπο 1.200α?ρη βενζινοκινητη?ρα και, φυσικα?, το Renault Captur με τον του?ρμπο των 900 κ.εκ. η? το Ford Ecosport με τον πολυβραβευμε?νο 1.0 Ecoboost. Με τη σειρα? τους στο παιχνι?δι θα μπουν και οι Hyundai και KIA, που θα λανσα?ρουν απο? τα τε?λη του χρο?νου τα Kona και Stonic αντι?στοιχα, με μικρου?ς του?ρμπο κινητη?ρες. Ο?σο για τους ντι?ζελ κινητη?ρες, ε?χουν αρκετα? χρο?νια ακο?μη κυκλοφορι?ας στην πια?τσα, προτου? εκτοπιστου?ν ελε?ω εκπόμπω?ν ρυ?πων.

Ε?τσι, οι ντι?ζελ κινητη?ρες συνεχι?ζουν να υπα?ρχουν κα?τω απο? το καπο? των αυτοκινη?των και ο?λων των κο?μπακτ SUV (Nissan Qashqai, Ford Kuga, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Opel Mokka, VW Tiguan, Mitsubishi ASX, Honda CR-V, Suzuki Vitara κ.α?.). Μα?λιστα, τα κο?μπακτ SUV μαζι? με τα μικρο?τερα B-SUV (Peugeot 2008, Fiat 500X, Citroen C4 Cactus, Jeep Renegade κ.α?.) ε?χουν αποσπα?σει ε?να μεγα?λο μερι?διο αγορα?ς απο? τη μικρομεσαι?α κατηγορι?α (εκει?νη των Ford Focus, VW Golf, Opel Astra κ.α?.) και ε?χουν εξαλει?ψει σχεδο?ν εντελω?ς την κατηγορι?α της «κου?ρσας» (ξε?ρετε, τα γνωστα? οικογενειακα? σεντα?ν). Και γιατι? ο?χι, αφου? ε?να συ?γχρονο SUV, ο?πως π.χ. το high-tech Peugeot 3008, το ευρυ?χωρο Skoda Kodiaq η? το στιλα?το Toyota CH-R, ταξιδευ?ει εξι?σου α?νετα και περνα? ξε?νοιαστα πα?νω απο? τις κακοτοπιε?ς των δρο?μων ταιρια?ζοντας περισσο?τερο στο ελληνικο? ανα?γλυφο.

Εννοει?ται πως στο πεδι?ο των SUV συναντα?με σε πιο upper class σαλο?νια και τα ακριβο?τερα, πολυτελη? μοντε?λα (Volvo XC90 & XC60, Mercedes-Benz GLE & GLC,AudiQ5 & Q7,BMW X4 & X5, Alfa Romeo Stelvio κ.α?.). Και αν ανη?κετε στους ελα?χιστους θνητου?ς που διαθε?τουν το κα?τι παραπα?νω, το?τε μπορει?τε να κοιτα?τε α?νετα με?χρι και για hyper-SUV, απο? την πιο ταπεινη? Jaguar F-Pace ε?ως τη σου?περ Bentley Bentayga. Απο? την α?λλη, αν θε?λετε να συνδυα?σετε τα επαγγελματικα? σας καθη?κοντα με αναψυχη?, πλε?ον υπα?ρχουν pick-up προτα?σεις (πε?ρα απο? τους κλασικου?ς παι?κτες, ο?πως τα Nissan Navara, Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Ford Ranger κ.α?.) σχεδο?ν απο? κα?θε κατασκευαστη?, απο? το Renault Alaskan και το VW Amarok ε?ως την επερχο?μενη X-Class, το πρω?το «αγροτικο?» με τα ση?ματα της Mercedes-Benz!

Πηγή: Πηγή Καθημερινή