Αποστολή Βαρκελώνη: Νέο Kia Picanto

Την επιτυχημένη πορεία στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων έχει σκοπό η Kia να συνεχίσει με τη 3η γενιά του Picanto. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στους ισπανικούς δρόμους το νέο μοντέλο, το οποίο έχει αναβαθμιστεί αισθητικά και μηχανολογικά.

TOY ΑΡΗ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

Εμφανισιακά, στο εμπρός μέρος συναντάμε τη “μύτη της τίγρης”, κάτι που συναντάμε στα τελευταία μοντέλα της κορεάτικης εταιρείας. Ο νέος προφυλακτήρας φιλοξενεί τα νέα φώτα και τους κάθετους αεραγωγούς από τη μία και την άλλη πλευρά, ενώ στο πίσω μέρος συναντάμε τα φώτα σχεδίασης C. Το μήκος έχει παραμείνει ίδιο (3,6 μέτρα), αλλά το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει φτάνοντας τα 2,4 μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι η καμπίνα έχει μεγαλύτερη άνεση σε σχέση με την απερχόμενη γενιά. Τα πλαστικά είναι σκληρά και η σχεδίαση μοντέρνα με λιτές γραμμές. Η ποιότητα είναι παρούσα σε όλο το κόκπιτ, ενώ σε ακριβότερες εκδόσεις συναντάμε και δέρμα σε σημεία του ταμπλό. Στην κονσόλα υπάρχει μια οθόνη αφής 7 ιντσών, την οποία προσφέρει η κορεάτικη εταιρεία μόλις από το δεύτερο εξοπλιστικό πακέτο. Επίσης, υπάρχουν αρκετά συστήματα άνεσης, ψυχαγωγίας και ασφάλειας, όπως είναι ο αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα πολυμέσων με θύρα USB. Η ιδανική θέση οδήγησης είναι σχετικά εύκολη να βρεθεί με το μόνο μελανό σημείο να είναι η μη δυνατότητα ρύθμισης του τιμονιού ως προς το βάθος. Οι επιβάτες μπορούν να βολευτούν και στα πίσω καθίσματα, χωρίς γκρίνιες. Στην κορυφή για την κατηγορία του βρίσκεται για τον μεγάλο χώρο αποσκευών που διαθέτει, μιας και φτάνει τα 255 λίτρα.

Στη Βαρκελώνη υπήρχαν διαθέσιμοι δύο από τους τρεις βενζινοκινητήρες που αναμένεται να διαθέτει συνολικά η Kia για το νέο Picanto. O 3κύλινδρος 1.0 ατμοσφαιρικός κινητήρας των 67 ίππων είναι η βασική επιλογή των υποψήφιων αγοραστών, ενώ διατίθεται και ο 4κύλινδρος 1.25 των 84 ίππων. Στην κορυφή της μηχανολογικής γκάμας θα βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος 1.0 T-GDI που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού και αποδίδει 100 ίππους. Τα παραπάνω μοτέρ συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ενώ το αυτόματο 5άρι προσφέρεται αποκλειστικά με τον 1.25. Ο 1.000άρης φάνηκε πολύ πρόθυμος και ζωηρός, ειδικά από τις χαμηλές στροφές. Ωστόσο, λόγω των τριών κυλίνδρων, αρκετοί κραδασμοί έκαναν την εμφάνισή τους, χωρίς όμως να ενοχλούν ιδιαίτερα. Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέση κατανάλωση είναι 4,4 λτ./100 χλμ., αλλά στην πράξη η τιμή ανέβαινε κατά 1 με 1,5 λίτρο.

Το νέο Picanto πατάει επάνω σε ένα νέο πάτωμα, ενώ το μόνο που μοιράζονται κοινό με το νέο Hyundai i10 είναι η πίσω ανάρτηση. Το βάρος της πλατφόρμας είναι 22 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη γενιά και στον δρόμο δείχνει πολύ ώριμη συμπεριφορά. Έχει πάρα πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ακολουθεί πιστά όλες τις εντολές του οδηγού. Το τιμόνι μεταφέρει όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται ο χρήστης από την άσφαλτο και είναι ξεκούραστο τόσο στην εντός πόλη όσο και εκτός. Είναι ευέλικτο, χάρη στις μικρές του διαστάσεις και ταυτόχρονα στο ταξίδι είναι άνετο χωρίς να ζηλεύει κάτι από ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Η βασική έκδοση του νέου Picanto με τον 1.0 ατμοσφαιρικό κινητήρα ξεκινάει από τα 10.300 ευρώ με ικανοποιητικό εξοπλιστικό πακέτο. Από την άλλη, η βασική έκδοση του 1.25 ξεκινάει από τα 10.700 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση GT-Line με πλούσιο εξοπλισμό κοστίζει 12.700 ευρώ με τον 1.000άρη κινητήρα, ενώ με τον τούρμπο η τιμή ανεβαίνει κατά 300 ευρώ. Ολοκληρώνοντας, πρέπει να σημειωθεί ότι η Kia προσφέρει σε κάθε αυτοκίνητό της 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση για να έχετε το κεφάλι σας... ήσυχο.
Πηγή: Πηγή Καθημερινή