Προηγμένη τεχνολογία, οδηγική απόλαυση

Οδηγήσαμε μέχρι το Ναύπλιο με το νέο Megane, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα CMF C/D (Common Module Family) με τον κινητήρα πετρελαίου που αποδίδει 110 ίππους και πήραμε μια πρώτη γεύση από το νέο γαλλικό μικρομεσαίο μοντέλο. Εκτός από το αυτοκίνητο της δοκιμής, θα υπάρχουν μία ακόμη έκδοση με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων με κινητήρα diesel, που αποδίδει 90 ίππους, και μία έκδοση με κινητήρα βενζίνης, που αποδίδει 100 ίππους.

Αυτό το μοντέλο όμως που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στη δική μας αγορά, είναι αυτό της δοκιμής μας στην έκδοση Dynamic, που είναι εξοπλισμένο με ένα ραντάρ το οποίο βρίσκεται μπροστά στη μάσκα. Και τι κάνει αυτό; Κάνει πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού. Πρώτον, γιατί σε προειδοποιεί όταν η απόσταση ασφαλείας από το μπροστινό όχημα γίνει απαγορευτική. Δεύτερον, με το cruise control ρυθμίζει την προγραμματισμένη ταχύτητα, άρα την αυξάνει ή τη μειώνει ανάλογα με το αν έχει ελεύθερο πεδίο. Τρίτον, λειτουργεί το σύστημα πέδησης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

To νέο Megane χρησιμοποιεί κάρτα κλειδί, έχει διαμορφωμένο πίνακα οργάνων με TFT οθόνη αφής 8,7 ιντσών, με πάρα πολλές λειτουργίες. Με την τεχνολογία Multi-Sense, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου – ακόμη και τον θόρυβο που θέλει να κάνει ο κινητήρας. ΄Η ακόμη τον τρόπο που θέλει να κινηθεί. Γι’ αυτό από το χειριστήριο του Multi-Sense στην κεντρική κονσόλα μπορεί να επιλέξει τα προγράμματα: Neutral, Sport, Comfort, Perso and Eco.

Το αυτοκίνητο κάθεται σωστά στον δρόμο, δεν σε προβληματίζει, το τιμόνι είναι «υπάκουο» και αντιδρά ακόμη και στην πιο μικρή κίνηση που κάνει ο οδηγός. Ο 1.5 dCi αποδίδει τους 110 PS στις 4.000 σ.α.λ, ενώ τα 250 Nm στις 1.750 σ.α.λ.

Το νέο Megane έχει μήκος 4.359 mm δηλαδή είναι κατά 64 mm μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Το ύψος είναι 1.447 mm (+25 mm). Εχει φαρδύτερα μετατρόχια εμπρός και πίσω - εμπρός: 1.591 mm (+47 mm) / πίσω: 1.586 mm (+39 mm), ενώ μεγαλύτερο 2.669 (+28 mm) είναι και το μεταξόνιο. Οι τροχοί στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν 17 ίντσες.

Η τιμή του Megane που οδηγήσαμε ξεκινάει από τις 23.500 ευρώ. Από τις 17.150 ευρώ ξεκινάει η τιμή της έκδοσης με κινητήρα βενζίνης, ενώ 18.890 ευρώ κάνει η έκδοση με τον κινητήρα diesel που αποδίδει 90 ίππους.

Ρεκόρ πωλήσεων για τη Volvo

Το 2016 ήταν μία ακόμα χρονιά επιτυχιών για τη Volvo Cars. Για τρίτο συνεχές έτος η σουηδική μάρκα σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων σε διεθνές επίπεδο. Η Volvo έκλεισε το 2016 με πωλήσεις 534.322 αυτοκινήτων, αυξημένες κατά 6,2% σε σχέση με το 2015. Πρόκειται για τις μεγαλύτερες πωλήσεις που έχει σημειώσει ποτέ η Volvo στη σχεδόν ενενηντάχρονη ιστορία της.

Στην Ελλάδα, η Volvo κατέγραψε τη χρονιά που πέρασε 1.458 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, τη στιγμή που σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), η αγορά έκλεισε στις 78.873 ταξινομήσεις. Η συγκεκριμένη επίδοση αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς 1,85%, ένα από τα πιο υψηλά που απολαμβάνει η Volvo σε διεθνές επίπεδο.

Χωρίς αμφιβολία, η χρονιά για τη σουηδική μάρκα και στη χώρα μας χαρακτηρίστηκε από τη μεγάλη εμπορική επιτυχία των SUV της. Το νέο Volvo XC90 κυριάρχησε ανάμεσα στα μεγάλα SUV. Οι συνολικά 201 ταξινομήσεις που σημείωσε το νέο XC90 αντιπροσωπεύουν ποσοστό 48,3% στην κατηγορία του.

Ιδιαίτερα θετική όμως ήταν η εμπορική πορεία και του XC60 στη χώρα μας, για το 2016. Το μεσαίο SUV της Volvo αποδείχθηκε αντίστοιχα δημοφιλές όπως και στον υπόλοιπο κόσμο – υπενθυμίζεται ότι το XC60 είναι εδώ και χρόνια το best seller της Volvo ανά την υφήλιο.

Στη χώρα μας το XC60 κατέγραψε το 2016 συνολικά 217 ταξινομήσεις, που του χάρισαν για άλλη μία χρονιά την πρώτη θέση ανάμεσα στον premium γερμανικό ανταγωνισμό – κάτι που αξίζει να σημειωθεί ότι συμβαίνει ανελλιπώς την τελευταία πενταετία.

Συν 4% οι ταξινομήσεις το ’16


Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών τον μήνα Δεκέμβριο 2016 υπήρξαν μειωμένες κατά 30,1% ως προς τον ίδιο μήνα του 2015. Πρόκειται για τυπική μεταβολή, καθώς οι ταξινομήσεις τον Δεκέμβριο του 2015 υπήρξαν εκτάκτως αυξημένες, ενόψει της λήξης της απόσυρσης.

Συνολικά, το 2016 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών ήταν αυξημένες κατά 4,0% ως προς το 2015. Ακόμη και με αυτήν τη συγκρατημένη πρόοδο και λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι η τρίτη κατά σειρά χρονιά αύξησης, η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται 70,7% χαμηλότερα ως προς τον μέσον όρο της δεκαετίας 2000-2009.

Το 2016 ως προς το 2015, στα καινούργια φορτηγά σημειώθηκε μικρή μείωση 2,7% ενώ στα καινούργια λεωφορεία σημαντική αύξηση 48,1%.

Πηγή: Πηγή Καθημερινή