Η Vespa συμπλήρωσε εβδομήντα χρόνια ιστορίας

Την αναγνώριση ότι είναι η πρώτη πραγματικά παγκόσμια μάρκα μετακίνησης εξασφάλισε η στα εβδομήντα χρόνια ιστορίας. Στις 23 Απριλίου 1946, καταχωρήθηκε από την Piaggio η πρώτη επίσημη πατέντα Vespa), και με πάνω από 18 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, η Vespa είναι περισσότερο από ποτέ μία παγκόσμια μάρκα, ένας πραγματικός πολίτης του κόσμου. 
Από το 2004, όταν παρήχθησαν 58.000 οχήματα, η ανάπτυξη της μάρκας Vespa υπήρξε εντυπωσιακή. Τα νούμερα αυξήθηκαν από 100.000 το 2006, σε 122.000 το 2009 και σχεδόν 170.000 το 2015. Η Vespa υπερτριπλασίασε την παραγωγή της μέσα σε 10 χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων 1,5 εκατομμύριο καινούριες Vespa βγήκαν στους δρόμους όλου του κόσμου.

Από τότε που κατασκευάστηκε το πρώτο μοντέλο 98 κυβικών το 1946, μέχρι την Grand Tourer του 2003, τη Vespa GTS 300 Super του 2008, τις τελευταίες ειδικές σειρές GTV και LXV και τελικά στη Vespa 946 που λανσαρίστηκε στις 8 Νοεμβρίου του 2011 στην 69η Μοτοσυκλετιστική Έκθεση EICMA στο Μιλάνο, υπάρχουν πάνω από 150 διαφορετικά μοντέλα, εκδόσεις και κυβισμοί Vespa. Τα δίτροχα αυτά καταγράφουν την τεχνική εξέλιξη του πιο διάσημου παγκοσμίως σκούτερ: από το λανσάρισμα της Vespa ET4 το 1996, το αρχικό μοντέλο έχει υποστεί πάνω από 20.000 τροποποιήσεις, ενώ έχουν αντικατασταθεί πάνω από 1.500 μέρη.
Είναι δύσκολο να διαλέξει κανείς τις πιο αντιπροσωπευτικές Vespa σε μια εξέλιξη που διήρκησε πάνω από 60 χρόνια. Μερικές Vespa αναζητήθηκαν από συλλέκτες γιατί ανήκαν σε ειδικές σειρές ή διότι αντικαταστάθηκαν από διαδοχικές σειρές και είναι ακριβές στην αγορά των σκούτερ, η οποία είναι ιδιαίτερα ενεργή σε όλο τον κόσμο. Άλλες, οι οποίες παρήχθησαν σε μεγαλύτερες ποσότητες ή έμειναν περισσότερο χρόνο στην αγορά, θεωρούνται κλασικά μοντέλα που άφησαν τη σφραγίδα τους στην ιστορία της δίτροχης μετακίνησης.
Πολλές είναι οι αυθεντικές τεχνικές λύσεις στην ιστορία της Vespa, που ανανεώνουν την παράδοση της καινοτομίας που έχει σημαδέψει την εξέλιξη του πιο ευπώλητου σκούτερ παγκοσμίως. Θα μπορούσαν να αναφερθούν μερικά μόνο παραδείγματα: με την Vespa ET2 Injection το 1997, η Piaggio παρουσίασε τον πρώτο δίχρονο κινητήρα άμεσου ψεκασμού στην ιστορία, μία πρωτιά που διπλασίασε το 2005 με την παρουσίαση του πρώτου ευρωπαϊκού τετράχρονου κινητήρα 50 κ.εκ. στη Vespa ET4 50. Το 2005, με τη Vespa GTS, η Piaggio παρουσίασε το πρώτο σκούτερ στον κόσμο με κινητήρα 250 κ.εκ. ηλεκτρονικού ψεκασμού, που πληροί τις προδιαγραφές Euro 3.

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης