Κλείσιμο

BMW: Μέσω εικονικής πραγματικότητας η δημιουργία νέων μοντέλων

Το πρώτο βήμα για να ενταχθεί η εικονική πραγματικότητα (VR) στα κέντρα εξέλιξης οχημάτων στο άμεσο μέλλον -αποτελεί παγκόσμια πρώτη για το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας- πραγματοποίησε η  BMW με την υιοθέτηση του συστήματος «Mixed Reality». Με την υιοθέτηση του νέου υπολογιστικού συστήματος επιτυγχάνεται εξοικονόμηση χρόνου και κόπου, κυρίως στα πρώτα στάδια εξέλιξης. 
Με την ενσωμάτωση ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων, η διαδικασία εξέλιξης αποκτά ένα ευρύ πεδίο ευελιξίας, επειδή η οποιαδήποτε μετατροπή μπορεί να υλοποιείται και να δοκιμάζεται άμεσα. Επιπλέον, οι υπεύθυνοι εξέλιξης σε όλο τον κόσμο θα μπορούν να συμμετέχουν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων από το γραφείο τους χωρίς να πρέπει να διανύσουν χιλιόμετρα εκτός έδρας. Μόνο αφού τα προσχέδια εγκριθούν με τη βοήθεια των 3D ακουστικών θα προχωρούν σε στάδιο κατασκευής πρωτοτύπων για περαιτέρω δοκιμές. Αυτό σημαίνει ότι περισσότερες λειτουργίες οχημάτων μπορούν να μεταφέρονται σε ένα μοντέλο VR πολύ πιο ρεαλιστικά. Επίσης επιτρέπεται η κλιμάκωση του συστήματος σε πολλά διαφορετικά κέντρα εξέλιξης με ελάχιστο κόπο.
Η νέα διαδικασία εντάσσεται άριστα στη στρατηγική της BMW η οποία εστιάζει σε καινοτόμες τεχνολογίες και ψηφιοποίηση. Λειτουργίες οχημάτων και νέα σχέδια εσωτερικού μπορούν να μορφοποιούνται γρήγορα με τη βοήθεια των οπτικών εμπειριών. Επίσης υπάρχει δυνατότητα προσομοίωσης διαφόρων αστικών διαδρομών ενώ θα δοκιμάζεται η περιμετρική ορατότητα ή κατά πόσον μία οθόνη είναι ευανάγνωστη και σε εργονομική θέση ανάλογα με τη γωνία θέασης και τη θέση του καθίσματος. Σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής, ο μηχανικός εξέλιξης έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται σε πραγματικό αυτοκίνητο και βιώνει μία αληθινή οδηγική κατάσταση.
Μετά από σχολαστική αξιολόγηση κατά τη διάρκεια του 2015, η BMW αποφάσισε να εφαρμόσει τις ισχυρότερες λύσεις της αγοράς. Χάρη στην έγκαιρη υποστήριξη από την κατασκευάστρια εταιρεία κινητών HTC, πολλαπλά HTC Vive kits ήδη χρησιμοποιούνται σε πιλοτικά προγράμματα από το φθινόπωρο του 2015.
Βασικά στοιχεία αυτών των ακουστικών είναι δύο οθόνες υψηλής ανάλυσης και ένα σύστημα ανίχνευσης βασισμένο σε λέιζερ που καλύπτει μία περιοχή 5 x 5 m στην εφαρμογή της BMW. Τα γραφικά παράγονται από λογισμικό που συνήθως χρησιμοποιείται για την παραγωγή των καλύτερων γραφικών ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Η BMW χρησιμοποιεί το Unreal Engine 4 της Epic Games που επιτρέπει στη σταθερή παραγωγή 90 καρέ το δευτερόλεπτο επιτυγχάνοντας παράλληλα φωτορεαλιστική ποιότητα. Οι αλγόριθμοι εκτελούνται χρησιμοποιώντας ισχυρούς υπολογιστές gaming με υγρόψυκτα εξαρτήματα και υπερ-χρονισμένα (overclocked) εξαρτήματα. Περαιτέρω πρόοδος αναμένεται σε επίπεδο συσκευών και λογισμικού ακουστικών η οποία θα αξιολογείται σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Ωστόσο μόνον η οπτική εμπειρία δεν είναι αρκετή. Γι’ αυτό το λόγο, η BMW χρησιμοποιεί μία επαναχρησιμοποιούμενη διάταξη εσωτερικού, που με την υποστήριξη της ταχείας διαδικασίας δημιουργίας πρωτοτύπων, αναβαθμίζει την αντιληπτικότητα παράγοντας μία εμπειρία Mixed Reality. Ακριβής, στερεοσκοπική ακουστική αναπαραγωγή, πχ. για το χαρακτηριστικό ήχο του κινητήρα BMW επιτείνει αυτή τη βιωματική εμπειρία. Αυτό σε συνδυασμό με το μοντέλο VR επιτρέπει τη δοκιμή του οχήματος σε διαφορετικά περιβάλλοντα. Η πλήρως ρεαλιστική εντύπωση που παράγεται με αυτή τη μέθοδο είναι μακράν μοναδική στη βιομηχανία αυτοκινήτου.
Το σύστημα ανίχνευσης του HTC Vive Lighthouse πλημμυρίζει το δωμάτιο με ένα αόρατοφωτεινό πεδίο που ανιχνεύεται από τους αισθητήρες στα ακουστικά VR και τα συστήματα ελέγχου. Τα λέιζερ του συστήματος ανανεώνουν το πεδίο ανίχνευσης σε χρόνο μόλις μερικών χιλιοστών του δευτερολέπτου, επιτρέποντας εξαιρετικά ακριβή παρακολούθηση της κάθε κίνησης του σώματος ακόμα και της παραμικρής αλλαγής στην κατεύθυνση θέασης.
Χάρη στην εξαιρετικά ακριβή και σταθερή ανίχνευση, αυτός που φορά τη συσκευή μπορεί να κινείται στο εικονικό περιβάλλον με μηδενική παρεμβολή – κάτι απαραίτητο όχι μόνο για τη δημιουργία μιας αίσθησης χώρου που προσεγγίζει την πραγματικότητα, αλλά και για την εύκολη εξοικείωση με τα ακουστικά VR. Το συνολικό σύστημα mixed reality που εξελίχθηκε εσωτερικά από τη BMW διασφαλίζει βέλτιστη συνεργασία μεταξύ των ατομικών συσκευών και εξαρτημάτων, όπως το μοντέλο VR, το σύστημα ταχείας παραγωγής πρωτοτύπων, τα ακουστικά VR και το σύστημα ανίχνευσης.
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης