Κλείσιμο

Το ix35 Fuel Cell της Hyundai μετατρέπεται σε μονάδα παραγωγής ενέργειας

Τη διττή λειτουργία των ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου (FCEV) επιβεβαίωσε μια ομάδα ερευνητών του Τεχνολογικού Πανεπιστήμιου του Delft (TU Delft) της Ολλανδίας. Οι ερευνητές σε συνεργασία με την Hyundai Motor και άλλους εμπορικούς εταίρου μετέτρεψαν ένα Hyundai ix35 κυψελών καυσίμου σε μια κινούμενη μονάδα παραγωγής ενέργειας με την  εγκατάσταση μιας υποδοχής που χρησιμοποιείται ως ηλεκτρική πρίζα. Το Hyundai ix35 κυψελών καυσίμου με την μετατροπή αυτή έχει χωρητικότητα δέκα κιλοβάτ (kW), αρκετή για να ηλεκτροδοτήσει κατά μέσο όρο δέκα σπίτια. Με την υποδοχή σε ειδική θέση, οι μηχανικοί κατάφεραν να τροποποιήσουν το αυτοκίνητο κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί να διανείμει ηλεκτρική ενέργεια προς το δίκτυο ή απευθείας σε ένα σπίτι, για παράδειγμα για να συμπληρώσει τη διαθέσιμη αιολική και ηλιακή ενέργεια. Σε αντίθεση με ένα όχημα που κινείται με ορυκτά καύσιμα, ένα όχημα κυψελών καυσίμου, όταν είναι σταθμευμένο μπορεί να παράγει ηλεκτρική ενέργεια από υδρογόνο, καθαρότερο και πιο αποτελεσματικό από ό,τι το σημερινό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας και με χρήσιμα «απόβλητα» θερμότητας και καθαρό νερό.
Το ix35 Fuel Cell είναι το πρώτο μαζικής παραγωγής και εμπορικά διαθέσιμο ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου σε παγκόσμιο επίπεδο. Τα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEVs) δεν είναι μια τεχνολογία που πρόσφατα ανέπτυξε η Hyundai. Το ix35 Fuel Cell αποτελεί τη τέταρτη γενιά FCEV, μετά το Santa Fe FCEV το 2000, το Tucson FCEV το 2004 και το ix35 FCEV το 2012. Σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 250 οχήματα Hyundai ix35 κυψελών καυσίμου στους ευρωπαϊκούς δρόμους σε 13 χώρες. 

Σημειώνεται ότι το έργο της ερευνητικής ομάδας εστιάζεται σε ολοκληρωμένες εφαρμογές του συστήματος κυψελών καυσίμου, όπως για παράδειγμα το πλαίσιο του προγράμματος «Car as Power Plant». Η ιδέα αφορά σε : ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν τα οχήματά τους για μετακινήσεις μόνο στο 5% του χρόνου κίνησής του. 
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης