Στα 70g/km οι εκπομπές CO2 του νέου Toyota Prius

Τη χαμηλότερη τιμή στην ιστορία του, όσον αφορά την εκπομπή CO2, πέτυχε η τέταρτη γενιά του υβριδικού Toyota Prius. Με το νέο μοντέλο, η Toyota έχει αναθεωρήσει εκτενώς το υβριδικό της σύστημα δημιουργώντας μία επαναστατική αεροδυναμική σχεδίαση που ανεβάζει σε νέα ύψη το πήχη της απόδοσης. Τα εξαρτήματα του συστήματος έχουν ανασχεδιαστεί ή βελτιωθεί για εξοικονόμηση βάρους και βελτίωση της απόδοσης, ανάμεσά τους το σύστημα μετάδοσης, ο ηλεκτροκινητήρας και η μονάδα ελέγχου ισχύος. Αυτή η εξέλιξη είχε ως αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 για το νέο Prius ξεκινούν από 70g/km, με μέση κατανάλωση από 3,0 l/100km. Οι αντίστοιχες τιμές του προηγούμενου μοντέλου ήταν 89g/km και 3,9 l/100km.
Οι αλλαγές στο υβριδικό σύστημα κίνησης συμβάλλουν αποφασιστικά σε αυτό το επίτευγμα, όπως η εξέλιξη του βενζινοκινητήρα 1.8-litre VVT-i κύκλου Atkinson για την επίτευξη της παγκοσμίως καλύτερης θερμικής απόδοσης 40%. Οι λεπτομερείς αλλαγές στην κινητήρια μονάδα μείωσαν την τριβή και τις μηχανικές απώλειες, με αποτέλεσμα βέλτιστη αξιοποίηση ενέργειας από κάθε σταγόνα καυσίμου. Το νέο υβριδικό σύστημα αποδίδει τώρα 122 DIN hp/90kW, ενώ η λειτουργία του συστήματος μετάδοσης είναι πιο φιλική προς το χρήστη. Η νέα PCU (Power Control Unit) επιτρέπει στο σύστημα να χρησιμοποιεί περισσότερο την ηλεκτροκίνηση, που σημαίνει ότι η επιτάχυνση είναι πιο φυσική με τις στροφές του κινητήρα να ανεβαίνουν σταδιακά καθώς το αυτοκίνητο αποκτά ταχύτητα. Το νέο Prius επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα  σε 10,6 δεύτερα ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα.
Η τοποθέτησή της νέας μπαταρίας νικελίου - υδριδίου μετάλλου  (NiMH), με τις  συμπαγείς διαστάσεις και την αυξημένη πυκνότητα ενέργειας, κάτω από το πίσω κάθισμα δεν επηρεάζει το χώρο αποσκευών.
Μία νέα πίσω ανάρτηση με διπλό ψαλίδι συμβάλλει στην καλύτερη συμπεριφορά και ευστάθεια σε συνδυασμό με αυξημένη άνεση για τους επιβάτες. Αυτή είναι ρυθμισμένη ώστε να αξιοποιεί τις βελτιωμένες επιδόσεις, μειώνοντας τις κλίσεις του αμαξώματος και διατηρώντας την ευστάθεια σε ευθεία πορεία, έτσι το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται άριστα σε δρόμους με στροφές αλλά και σε ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο.

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης