Κλείσιμο

Hyundai και Kia στην κορυφή της μελέτης ποιότητας J.D. Power

«Οι έσχατοι έσονται πρώτοι…» Αν αναλογιστούμε τι σήμαινε η έκφραση «Κορεάτικο αυτοκίνητο» λίγα χρόνια πριν και αν το συγκρίνουμε με την είδηση ότι οι Hyundai και Kia κατέκτησαν την κορυφή των non-premium μαρκών στη μελέτη αρχικής ποιότητας “JD Power 2015 U.S. Initial Quality StudySM (IQS)” της JD Power, θα διαπιστώσουμε ότι η Κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία έχει κάνει ένα τεράστιο ποιοτικό άλμα στο μέλλον.
Σύμφωνα με την μελέτη οι Κορεατικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πάρει προβάδισμα στον τομέα της ποιότητας των καινούργιων αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπως καταγράφει η σημαντική μείωση του αριθμού των προβλημάτων ανά 100 οχήματα (PP100), σύμφωνα με την “JD Power 2015 U.S. Initial Quality StudySM (IQS)”. Εν τω μεταξύ, οι 10 ιαπωνικές μάρκες συλλογικά υποχωρούν κάτω του μέσου όρου του κλάδου για πρώτη φορά στην ιστορία των 29 ετών της μελέτης. Η Μελέτη Αρχικής Ποιότητας (Initial Quality Study) εξετάζει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες καινούργιων αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια των πρώτων 90 ημερών της ιδιοκτησίας τους. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της μελέτης που η Kia κατακτά την κορυφή στις non-premium μάρκες στην αρχική ποιότητα ενώ η Hyundai βρίσκονταν και το 2014 στις πρώτες θέσεις της έρευνας.
Συνολικά ο κλάδος, σύμφωνα με τη μελέτη, βιώνει μια  βελτίωση  της τάξεως του 3% από έτος σε έτος στην αρχική ποιότητα, φθάνοντας κατά μέσο όρο στα 112 PP100 σε σύγκριση με 116 PP100 το 2014. Οι Κορεατικές μάρκες φθάνουν συλλογικά τα 90 PP100 κατά μέσο όρο, μια βελτίωση των 11 PP100 από το 2014.  Οι Ευρωπαϊκές μάρκες, με 113 PP100, ξεπερνούν τις Αμερικάνικες και τις Ιαπωνικές μάρκες, που φθάνουν στα 114 PP100.
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, τα συστήματα ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας είναι τα πιο επιρρεπή σε προβλήματα στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα συστήματα αναγνώρισης φωνής συχνά αναφέρονται ως προβληματικά, καθώς η πλειοψηφία των μοντέλων που περιλαμβάνονται στη μελέτη που διαθέτουν συστήματα αναγνώρισης φωνής λαμβάνουν 10 ή περισσότερα PP100 που σχετίζονται με αυτό το χαρακτηριστικό. Ο αριθμός των ιδιοκτητών που επιθυμούν την αναγνώριση φωνής στο νέο όχημά τους έχει αυξηθεί στο 67% το 2015 από 57% το 2013.

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης