Δοκιμή Ford Mondeo - 1.5 Ecoboost και Mondeo - 1.6 D


Η νέα γενιά του ευρύχωρου και ποιοτικού μεσαίου οικογενειακού σεντάν της Ford εξακολουθεί να είναι αρκετά οδηγοκεντρική, συνδυάζοντας όμως την πολύ καλή οδική συμπεριφορά με άνεση και ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου, ενώ ο καλός κινητήρας ντίζελ εξασφαλίζει ασφάλεια και οικονομία


Μεγάλωσε, βάρυνε, απέκτησε πολυτέλεια και μεγαλύτερο κύρος, διεύρυνε τους εσωτερικούς χώρους και απογείωσε την άνεση εντός και εκτός. Τώρα, «φόρεσε» και ένα μελετημένο βενζινοκινητήρα που προσπαθεί να ερμηνεύσει όσο το δυνατό πειστικότερα το "downsizing". Πολύ καλό στο δρόμο το Mondeo, όσο και να έχει απολέσει μέρος του σπορτίφ χαρακτήρα του.

Ο 1.5 EcoBoost βενζίνης αντικαθιστά ουσιαστικά το σύνολο των 1,6 λίτρων. Αποδίδει 160 ίππους και 24,5 kgm ροπής. Συνδυάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που διαθέτει μικρές διαδρομές και σαφές κούμπωμα. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βάρους 1,5 και πλέον τόνου Mondeo είναι καλές, επιταχύνοντας από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,8'', ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 222 χλμ./ώρα. Το μεγάλο εύρος της μέγιστης ροπής (1.500-4.500 σ.α.λ.) εξασφαλίζει πολύ καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις και δεν σε «κρεμάει» σχεδόν ποτέ. Είναι ψυχωμένος και εύστροφος όσο χρειάζεται και δεν είναι απαραίτητο να «τον πατήσεις στο λαιμό» προκειμένου να κινηθείς γρήγορα. Στην κατανάλωση, θα περιμέναμε καλύτερες επιδόσεις, ωστόσο μην ξεχνάμε πως πρόκειται για σύνολο βενζίνης το οποίο έχει να παλέψει με σεβαστό απόβαρο. Συγκεκριμένα είδαμε 9,7 λίτρα/100 χιλιόμετρα σε μικτή χρήση. Οι εκπομπές CO2 που ανακοινώνει ο κατασκευαστής ανέρχονται στα 134 g/km.


Αναμφισβήτητα πρόκειται για ένα από τα πιο άνετα μοντέλα της μεσαίας οικογενειακής κατηγορίας. Εκεί που στην πραγματικότητα έχασε λίγο το νέας γενιάς Mondeo, είναι στο σπορτίφ χαρακτήρα, παρά το γεγονός ότι το τιμόνι και το μπροστινό σύστημα παραμένουν άμεσα και ακριβή στο χειρισμό. Λογικό, αν αναλογιστούμε την αύξηση των διαστάσεων, του βάρους και την εξέλιξη της φιλοσοφίας στις παραμέτρους της άνεσης και της ασφάλειας. Η εξαιρετική οδική συμπεριφορά αποτελεί τον κανόνα και ως ένα βαθμό δεν αφήνει να φανεί ο μεγάλος όγκος και η κατά συνέπεια αδράνεια του αυτοκινήτου. Οι στροφές αντιμετωπίζονται με μια... εκνευριστική απάθεια, με χαρακτηριστική ουδετερότητα. Έστω και αν όλα συμβαίνουν πολύ κάτω από σένα, η πορεία ακολουθείται πιστά χωρίς να παρεκκλίνει το μεγάλο Ford της τροχιάς του. Τα βελτιωμένα φρένα είναι αποτελεσματικά, ενώ η υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και άνεση επιτρέπουν ξεκούραστα ταξίδια

Η τιμή της έκδοσης με τον κινητήρα βενζίνης των 1,5 λίτρων ξεκινάει από 24.065 ευρώ χωρίς απόσυρση (22.635 ευρώ με απόσυρση), με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με Hill Launch Assist, 9 αερόσακους (συμπεριλαμβανομένων 2 αερόσακων νέου τύπου στις ζώνες ασφαλείας των 2 πίσω εξωτερικών θέσεων), διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φώτων στροφής, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, σύστημα Ford MyKey, ηχοσύστημα με USB & Ford SYNC, ζάντες αλουμινίου κλπ.



Πρόκειται για ένα ένα πολύ ασφαλές και άνετο αυτοκίνητο για ποιοτικές μετακινήσεις σε μακρινές διαδρομές, με άπλετους χώρους για την εξυπηρέτηση των αναγκών μιας οικογένειας, το οποίο όμως είναι ταυτόχρονα και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση, κάτι που δεν είναι πάντα προφανές στα άνετα οικογενειακά σεντάν. Και φυσικά, όλα αυτά συνδυάζονται με πολύ χαμηλή κατανάλωση, που κάνει το συνολικό πακέτο ακόμα πιο δελεαστικό

Ο κινητήρας ντίζελ 1.6 με τους 115 ίππους είναι, χάρη στην καλή ροπή του, απολύτως επαρκής για το μεγάλο αυτοκίνητο ακόμα και σε ορεινές διαδρομές, όπου εξασφαλίζει απολύτως ασφαλή προσπεράσματα.

 Αυτή η καλή ροπή κάνει εύκολη και αρκετά ευχάριστη την οδήγηση και η μοναδική παρατήρηση που θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι κάποια έλλειψή της στις πολύ χαμηλές στροφές, πολύ κοντά στο ραλαντί, κάτι που σε αναγκάζει στο ξεκίνημα από στάση, ιδιαίτερα σε ανηφόρα, να «μαρσάρεις» λίγο παραπάνω, γιατί υπάρχει πιθανότητα να σβήσει. Επίσης ο θόρυβός του δεν είναι ανύπαρκτος, χωρίς πάντως να φτάνει έντονος στο χώρο επιβατών, χάρη στην καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου. Από την άλλη πλευρά, η κατανάλωση είναι εντυπωσιακά χαμηλή για το μέγεθος του αυτοκινήτου και τη δύναμη του κινητήρα και είναι χαρακτηριστικό ότι η διαδρομή  έγινε με μέση κατανάλωση μόλις 6,2 λίτρα/100 χλμ. Όσο για την πόλη, η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 8-8,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η δουλειά που έγινε στο «στήσιμο» του αυτοκινήτου από τους μηχανικούς της Ford είναι εξαιρετική και η εταιρεία μπορεί να υπερηφανεύεται ότι το οικογενειακό σεντάν της εξακολουθεί να είναι κορυφαίο σε οδική συμπεριφορά. Μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά, που δεν αφήνει να φανεί καθόλου το μέγεθος του αυτοκινήτου. Το σημαντικό είναι ότι αυτή προσφέρεται σε συνδυασμό με ένα πολύ καλό τιμόνι, ακριβέστατο και με πολύ καλή αίσθηση, που βοηθάει τον οδηγό να έχει απόλυτο έλεγχο αλλά και μια πλήρη εικόνα για την επαφή του αυτοκινήτου με το δρόμο, κάνοντας στην οδήγηση ιδιαίτερα απολαυστική (για... όσους τουλάχιστον την απολαμβάνουν). Τα βελτιωμένα φρένα είναι επίσης επαρκή, ενώ όλα τα παραπάνω αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς ότι συνδυάζονται με πολύ υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και απολύτως ικανοποιητική άνεση, που επιτρέπει ξεκούραστα ταξίδια ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις. Και μάλιστα αυτή η άνεση δεν συνδυάζεται με τόσο μαλάκες αναρτήσεις που να προκαλούν υπερβολικές κλίσεις στις στροφές, κάτι που δεν θα ταίριαζε με την «οδηγοκεντρική» πλευρά του χαρακτήρα του Mondeo

Πηγή: skai.gr