Δοκιμή Suzuki Jimny - 1.3 VVT 85 PS

Ποιο μικρό καθαρόαιμο τετρακίνητο προσπερνά εύκολα τα φυσικά εμπόδια, δεν διαλύεται εις τα εκτός συνετέθη, κοστίζει όσο ένα μικρομεσαίο και πλέον διαθέτει κουμπιά που ενεργοποιούν τη τετρακίνηση;Το ανανεωμένο Jimny δεν ακολουθεί τη μόδα της εποχής, μιας και δεν ενστερνίζεται την λογική των αυτοκινήτων «ελεύθερου χρόνου». Διατηρεί τις εκτός δρόμου ικανότητες του πάλαι ποτέ κορυφαίου Samurai, είναι καλύτερο από αυτό στην άσφαλτο, πιο ποιοτικό, και πλασάρεται μέσα σε μια νεανική συσκευασία μικρού μεγέθους που χαίρει άμεσα της εκτίμησης του κοινού.


Ο πρόσφατος μικρός ανασχεδιασμός σε τίποτα δεν αλλοίωσε την ουσία. Ωστόσο οι αμιγώς ιαπωνικές επιλογές σε ότι αφορά την αισθητική αλλά και τα χρόνια που πέρασαν, οδήγησαν την εταιρεία από το Χαμαμάτσου σε πιο δραστικές λύσεις. Όχι, το Jimny δεν απαρνιέται το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του τώρα, διδάχτηκε όμως όσο το δυνατό πιο καλούς τρόπους, προκειμένου να προσελκύσει κι άλλους νέους. Εξωτερικά δεν άλλαξαν πολλά πράγματα αφού παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο (και ως "off road icon"). Στις λεπτομέρειες που άλλαξαν έχουμε τώρα νέα χρώματα («Steel Silver» και «Khaki Green») και νέες ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.

Το ανανεωμένο μοντέλο διαθέτει έναν ολοκαίνουριο πίνακα οργάνων με πληρέστερες ενδείξεις που συμπεριλαμβάνουν TPMS (Σύστημα Ελέγχου Πίεσης Ελαστικών) και «Gear Shift Indicator» (Ένδειξη Επιλογής Σχέσης), ώστε να βοηθά τον οδηγό να κάνει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου κατά την οδήγηση, ενώ στο βασικό εξοπλισμό ανήκει και το ESP. Το τελευταίο είναι πολύ σημαντικό νέο για το Jimny. Επίσης, υπάρχουν νέες επενδύσεις καθισμάτων και νέο τριάκτινο τιμόνι. Αχίλλειος πτέρνα και πάλι τα μόλις 85 λίτρα του περιορισμένου χώρου αποσκευών. Εάν είσαι τυχερός και δεν έχεις πίσω επιβάτες, μπορείς να αναδιπλώσεις τις μικρές πλάτες του πίσω καθίσματος και να κάνεις τη δουλειά σου ανθρώπινα. Το Jimny στοιχίζει από 17.750 ευρώ (16.250 ευρώ με απόσυρση) και ο εξοπλισμός περιλαμβάνει δύο αερόσακους, ESP, κλιματισμό, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες και ράγες οροφή

Κινητήρας-κιβώτιο
Στην άσφαλτο παρατηρήσαμε μια μικρή πρόοδο στο τομέα της άνεσης, με το ταξίδι να μην φαντάζει πλέον οδύσσεια. Σ' αυτό συμβάλλει και ο βελτιωμένος κινητήρας 1.3. Με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και πιο πολιτισμένη λειτουργία, αποδίδει 85 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 11,2 kgm ροπής στις 4.100 σ.α.λ. Νέα (κοντύτερη) είναι και η κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου, προς όφελος των επιδόσεων. Παράλληλα, οι αλλαγές στα γρανάζια του κιβωτίου το έκαναν πιο ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο. Οι εκπομπές CO2 να φτάνουν τα 162 g/km. Σαφώς και δεν προκαλεί τη φασαρία του παρελθόντος, δείχνει εξημερωμένος απόλυτα, προσεγγίζοντας το πνεύμα της εποχής, ωστόσο ακόμη διαλαλεί τη ζωντάνια του ηχητικά, ειδικά αν προσπαθήσεις να τον «στύψεις». Κάτι που δεν χρειάζεται βέβαια, αφού η ικανοποιητική ροπή του ευνοεί την οδήγηση με μια σχέση επάνω στο πολύ καλό σε κούμπωμα χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων.

Οδηγώντας

Το Jimny είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, ακόμα και στην πόλη, αλλά με αρκετές ιδιαιτερότητες που σου θυμίζουν το σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε. Το τιμόνι του είναι αρκετά αργό και ασαφές σε αίσθηση (υπάρχει διάταξη με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια και όχι κρεμαγιέρα, κάτι που το μετατρέπει σε εργαλείο στην καταπόνηση εκτός δρόμου), το αμάξωμα παρουσιάζει έντονες πλεύσεις και οι ανωμαλίες περνούν στα σώματα των επιβατών -λόγω της ανάρτησης με τους άκαμπτους άξονες. Αυτά όμως τα περιμένεις σε ένα απόλυτο εκτός δρόμου όχημα σαν το μικρό Suzuki. Παράλληλα, όταν εξοικειωθείς με την ιδιόρρυθμη συμπεριφορά, διαπιστώνεις πως μπορείς να κινηθείς με ασφάλεια, έστω και αν δεν σου την εμπνέει ακράδαντα στις υψηλές ταχύτητες. Να σημειώσουμε εδώ, πως και ψυχολογικά η παρουσία του στάνταρ συστήματος ελέγχου ευστάθειας σε κάνει πιο θαρραλέο στον τρόπο με τον οποίο θα επιλέξεις να κινηθείς. Μια και, τηρουμένων των αναλογιών, η ηλεκτρονική προστασία θα λέγαμε ότι λειτουργεί ως αντίβαρο στο κοντό μεταξόνιο και τις νευρικές αντιδράσεις, αλλά και στο ψηλό κέντρο βάρους.

 Εκεί όπου θα σε αποζημιώσει στο έπακρο και θα του υποκλιθείς κυριολεκτικά, είναι σε δύσβατα εκτός δρόμου μονοπάτια, στα οποία αναρριχάται σαν καλογυμνασμένο κατσίκι, αδιαφορώντας για τη μορφολογία του εδάφους. Λάσπες χιόνια, νερό, χώματα δεν στέκονται εμπόδιο στην πορεία του. Το Jimny θα σταματήσει μόνο όταν ψυχολογικά ο οδηγός του δεν πιστέψει πού πραγματικά μπορεί να φτάσει το τετρακίνητο Suzuki με τη βοήθεια των κοντών «βοηθητικών» σχέσεων.

Πηγή: skai.gr