«Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς 2015», για τέταρτη συνεχή φορά, ο τρικύλινδρος 1.0 EcoBoost της Ford

Όταν σε τέσσερα μόλις χρόνια έχεις δημιουργήσει ανεπανάληπτα ρεκόρ  καινοτομίας τότε επάξια βρίσκεσαι στην κορυφή της  κατηγορίας σου (φιλοσοφία downsizing) και αποτελείς το σημείο αναφοράς για τον ανταγωνισμό. O λόγος   για τον  μικρό τρικύλινδρο χιλιάρη EcoBoost βενζινοκινητήρα της Ford  που λόγω της εξαιρετικής οικονομίας και των εντυπωσιακών επιδόσεων του , κέρδισε την όγδοη διάκριση του στα Βραβεία του Διεθνούς Κινητήρα της Χρονιάς 2015 (φέτος ήταν η 17η χρονιά διοργάνωσης του θεσμού). 
Ειδικότερα ο Ford 1.0-litre EcoBoost, για τέταρτη συνεχή χρονιά, ονομάστηκε: «Καλύτερος κινητήρας κάτω του 1.0 L.»,από μια  επιτροπή 87 δημοσιογράφων του αυτοκινήτου από 35 χώρες που εντυπωσιάστηκαν με την οδηγησιμότητα, τις επιδόσεις, την οικονομία, την αθόρυβη λειτουργία και την τεχνολογία του ανακηρύσσοντας τον  νικητή στην κατηγορία του. Πέρσι, ο 1.0 EcoBoost πέτυχε κάτι πρωτοφανές αφού ήταν πρώτος κινητήρας που αναδείχτηκε γενικός νικητής του τίτλου Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς επί τρεις συνεχείς χρονιές, και το 2012 ονομάστηκε «Καλύτερος Νέος Κινητήρας».
Σημειώνεται ότι 10 μοντέλα Ford στην Ευρώπη μπορούν να εφοδιάζονται με τον κινητήρα 1.0 EcoBoost  ενώ ένα στα πέντε νέα οχήματα Ford που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2014 εφοδιάζονταν με το νέο χιλιάρη ( δύο στα πέντε Fiesta). 
Η Ford, με την ομάδα μηχανικών του Schaeffler Group, εξετάζει μία νέα, καινοτόμο προσέγγιση απενεργοποίησης κυλίνδρων που θα μπορούσε να επιφέρει περαιτέρω βελτιώσεις κατανάλωσης.
Η δοκιμή αφορά την εξέλιξη ενός νέου βολάν διπλής μάζας που επιτρέπει την ενεργοποίηση των κυλίνδρων σε μεγαλύτερο εύρος στροφών και φορτίων του κινητήρα, βοηθώντας στην ελαχιστοποίηση των θορύβων, κραδασμών και τριγμών. Δοκιμές στο δρόμο με ένα λειτουργικό πρωτότυπο στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας στο Άαχεν (Γερμανία) έδειξαν περαιτέρω βελτιώσεις της απόδοσης μέχρι 6%.
Ο 1.0 EcoBoost προσφέρεται σε εκδόσεις 100 PS, 125 PS και 140 PS και παράγεται στις Ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις της Ford στην Κολωνία (Γερμανία) και στην Κραϊόβα (Ρουμανία), ενώ διατίθεται σε 72 χώρες σε όλο τον κόσμο. Στο παρελθόν, ο κινητήρας έχει βραβευτεί με τα Paul Pietsch Award 2013 για τις τεχνολογικές καινοτομίες του στη Γερμανία, Royal Academy of Engineering Colin Campbell Mitchell Award, Dewar Trophy από το Royal Automobile Club στη Μ. Βρετανία και τις ΗΠΑ, Breakthrough Award του περιοδικού Popular Mechanics. Η Ford είναι η πρώτη κατασκευάστρια αυτοκινήτων που κερδίζει μία διάκριση 10 Best Engines της Ward για τρικύλινδρο κινητήρα.
Σε όλο τον κόσμο, η γκάμα ισχυρών αλλά αποδοτικών κινητήρων EcoBoost της Ford περιλαμβάνει τετρακύλινδρους κινητήρες 1.5 l, 1.6 l, 2.0 l και 2.3 l και V6 2.7 l και 3.5 Ι. Ο τελευταίος προορίζεται για το νέο Ford GT supercar με το οποίο η εταιρία θα επιστρέψει στους αγώνες Le Mans το 2016. 
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης