Audi Q3 1.4 TFSI: Υψηλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση

Τοποθετώντας στην ελληνική αγορά την ανανεωμένη εκδοχή του Q3 η Audi,  μέσω του επισήμου της αντιπροσώπου ΚΟΣΜΟΚΑΡ Α.Ε, περίπου έχει εξασφαλίσει την πρωτιά στην κατηγορία των  μικρομεσαίων premium SUV μoντέλων. Μια κατηγορία που παρά την συνεχιζόμενη ύφεση της οικονομικής δραστηριότητας, εμφανίζει  σαφή σημάδια ανάκαμψης που οφείλεται τόσο στον ανταγωνισμού, αφού έχουν μπει σημαντικοί ”παίκτες” στο παιχνίδι ,  όσο και από πλευράς «εκλαϊκευμένου" κόστους  κτήσης λόγω των μικρότερου κυβισμού κινητήρων που εξασφαλίζουν όμως υψηλές επιδόσεις και μικρή κατανάλωση καυσίμου. Η Audi, προκειμένου να επιτύχει το στόχο της, που δεν είναι άλλος από την πρωτιά στις πωλήσεις στο σύνολο των αγορών που έχει τοποθετήσει το Q3,  προχώρησε στην ανανέωση του Βενιαμίν της οικογένειας Q τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και στον τομέα της λειτουργικότητας- πρακτικότητας εφοδιάζοντας το με ένα σημαντικό αριθμό τεχνολογικών καινοτομιών.
Αισθητική αναβάθμιση
Διατηρώντας τις  coupe γραμμές του προκατόχου του το  νέο Q3 έχει πιο  καμπυλόγραμμη  αισθητική,  με τις οριζόντιες γραμμές στο εμπρός και πίσω μέρος να τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου κάνοντας το να δείχνει πιο φαρδύ.  Οι διαστάσεις του compact SUV παραμένουν σχεδόν αμετάβλητες. Το μήκος του φτάνει τα 4,39 μέτρα, το πλάτος τα 1,83 μέτρα και το ύψος τα 1,59 μέτρα. Το μεταξόνιο παραμένει αμετάβλητο στα 2,60 μέτρα. Κυρίαρχο στοιχείο αναγνωρισιμότητας  για το μοντέλο αποτελεί αναμφίβολα η ανάγλυφη ενιαία τραπεζοειδής μάσκα. Οι ανασχεδιασμένοι προβολείς διατίθενται με στάνταρ προβολείς τεχνολογίας Xenon plus και προαιρετικά με φώτα ημέρας LED. Η Audi τα προσφέρει σε συνδυασμό με τα δυναμικά φλας που έχουν ενσωματωθεί στα επίσης ανασχεδιασμένα πίσω φώτα LED. Αυτά τα διαισθητικά φλας ανάβουν διαδοχικά, μέσα σε δύο δέκατα του δευτερολέπτου, από μέσα προς τα έξω, προς την κατεύθυνση που ο οδηγός προτίθεται να στρίψει. Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες ελαφρού κράματος σε διαστάσεις από 17 ιντσών στη βασική έκδοση. 
Αναβαθμισμένο εσωτερικό
Το συγκριτικό πλεονέκτημα του ανανεωμένου Audi Q3 είναι σαφώς 
Η υποδειγματική εργονομία που για αρκετούς δεν σημαίνει και πολλά πράγματα και που είναι ίσως το πιο βασικό κριτήριο για ένα οδηγό προκειμένου να αξιολογήσει το πόσο ευχάριστη και άνετη μπορεί να είναι η οδηγική εμπειρία, αποτελεί  το συγκριτικό πλεονέκτημα του νέο Audi Q3 έναντι του αντγωνισμού.. Είναι από τα λίγα premium SUV που ο οδηγός  αλλά και οι τέσσερις συνεπιβάτες προσαρμόζονται από την πρώτη στιγμή  στην εσωτερική διάταξη του αυτοκινήτου.  Μια σειρά από  έξυπνες επιλογές και συστήματα κάνουν το νέο Q3 ακόμα πιο ευέλικτο και εύκολο στη χρήση. Στη βασική του διαμόρφωση, ο χώρος αποσκευών του Audi Q3 έχει χωρητικότητα 460 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση της διαιρούμενης πίσω πλάτης, αυτή μπορεί να αυξηθεί στα 1.365 λίτρα. Το νέο Audi Q3 διαθέτει μια πλουσιότατη λίστα συστημάτων  ενεργητικής- παθητικής ασφάλειας και ψυχαγωγίας στο βασικό εξοπλισμό. Υπάρχει όμως και μια ευρεία επιλογή συστημάτων προαιρετικού εξοπλισμού  που επιτρέπει στον κάτοχο του να του δώσει τελείως προσωπικά χαρακτηριστικά κάνοντας το μοναδικό. Ενδεικτικά αναφέρουμε το  LED πακέτο εσωτερικού φωτισμού και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα. Όσον αφορά τα συστήματα υποστήριξης οδηγού, το σύστημα υποβοήθησης πέδησης δευτερεύουσας σύγκρουσης (secondary collision brake assist) είναι στάνταρ.

Στον «εξτρα» εξοπλισμό συναντάμε:  
•Το σύστημα “Audi side assist” όπου μια κίτρινη ενδεικτική λυχνία LED ανάβει στο περίβλημα του εξωτερικού καθρέπτη στην περίπτωση που ένα άλλο όχημα βρίσκεται στη λεγόμενη τυφλή γωνία ή πλησιάζει γρήγορα από το πίσω μέρος. 
•Το “Audi active lane assist” (ενεργό σύστημα υποβοήθησης λωρίδας κυκλοφορίας) που λειτουργεί με κάμερες που ανιχνεύουν τις διαγραμμίσεις των λωρίδων κυκλοφορίας και παρεμβαίνει απαλά στο σύστημα διεύθυνσης για να βοηθήσει την επιστροφή του οδηγού στη λωρίδα του, εάν αυτός ή αυτή πλησιάζει υπερβολικά κοντά στη διαγράμμιση, χωρίς να έχει βγάλει φλας. 
•Το βασισμένο σε κάμερα σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας απεικονίζει με γραφικά τις πινακίδες ορίου ταχύτητας - και τώρα τα απαγορευτικά σήματα - στην οθόνη του συστήματος πληροφόρησης οδηγού.
•Το “MMI navigation plus” είναι η high-end λύση πληροφόρησης και ψυχαγωγίας από την Audi. Το ιδανικό συμπλήρωμα για το MMI Navigation plus είναι το “Audi connect”, συμπεριλαμβανομένου του τηλεφώνου του αυτοκινήτου, που συνδέει το Audi Q3 στο Internet. Οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ολοκληρωμένο σε WiFi hotspot για να σερφάρουν ή να στείλουν e-mail, ενώ ο οδηγός μπορεί να απολαύσει τις εξατομικευμένες υπηρεσίες από την Audi connect. Αυτά περιλαμβάνουν τη μετάδοση του μουσικού προγράμματος του web radio της Audi, σε απευθείας σύνδεση μετάδοση πληροφοριών για την κυκλοφορία, και την πλοήγηση με το Google Earth και το Google Street View.
Κινητήρας 
Είχαμε την ευκαιρία να συμβιώσουμε για εκατοντάδες χιλιόμετρα με το νέο Audi Q3 στην έκδοση με τον «μικρό», για τα δεδομένα του μοντέλου,  τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.4 TFSI με  ισχύ 150 ίππους και ροπή 250 Nm. Το συγκεκριμένο  κινητήριο σύνολο στην έκδοση Design που συνεργάζεται με 6άρι ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη (S tronic) διέθετε το σύστημα CoD που απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους  όταν δεν χρειάζεται μεγάλη ισχύ ώστε να καταναλώνει  λιγότερο καύσιμο το οποίο το απέδειξε στην πράξη πόσο λειτουργικό και χρήσιμο είναι. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει τον κωδικό « ultra» με τον οποίο η Audi χαρακτηρίζει  τα μοντέλα της τα οποία επιτυγχάνουν  χαμηλές τιμές τόσο στην κατανάλωση (μέση κατανάλωση στα 5,8 λίτρα /100 χλμ.) όσο κα στις εκπομπές CO2  (εκπομπές CO2 στα 136 g. ανά χιλιόμετρο). Ο 1,4 TFSI με την ιπποδύναμη των 150 hp. είχε εντυπωσιακή απόδοση και σε καμιά περίπτωση δεν αισθανθήκαμε ότι εκδήλωνε σημάδια ανυπακοής όταν του ζητούσαμε επιπλέον ισχύ για να ξεπεράσουμε ένα εμπόδιο στην οδηγική τακτική που ακολουθούσαμε. Η ισχύς ήταν σε όλα τα επίπεδα προοδευτική, δεν εμφάνιζε σημεία υστέρησης στην αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου ενώ η αθόρυβη λειτουργία του επιβεβαίωνε σε κάθε στιγμή την κατηγοριοποίηση του Q3 ως   premium SUV αυτοκινήτου.
Οδηγική ευχαρίστηση 
Στα 600 χλμ. μικτής  διαδρομής που «τρέξαμε» το νέο Q3 είχαμε την αίσθηση ότι είμαστε επιβάτες σε τρένο που κινείται σε μαγνητικό πεδίο και όχι οδηγοί ενός τετράτροχου οχήματος. Ευκολία στους χειρισμούς, ορατότητα, ευελιξία, άνεση, ευρυχωρία ήταν τα στοιχεία που συνεχώς εναλλάσσονταν όσον  αφορά την αίσθηση της οδηγικής ευχαρίστηση που παίρναμε από το «ολόφρεσκο» Q3. Τόση ξεκούραστη, ευχάριστη και ασφαλή  οδηγική εμπειρία είχαμε καιρό να απολαύσουμε. Η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων, το βελτιωμένο όσον αφορά την στρεπτική ακαμψία σασί, το σύστημα Audi drive select που επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίσει βασικές τεχνολογικές μονάδες, συμπεριλαμβανομένων των ενεργών αμορτισέρ, προκειμένου να φέρει τη λειτουργία τους «στα μέτρα του», το σαφέστατο τιμόνι  και η γραμμική απόδοση του κινητήρα συνηγορούν για να επιτύχει ο οδηγός σχεδόν την απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση.  
Οι τιμές διάθεσης του  νέου Audi Q3 1.4 TFSI διαμορφώνονται ως εξής  (σε παρένθεση η  τιμή με  το όφελος απόσυρσης):  
1.4 TFSI CoD ultra (6 ταχύτητες) 150 € 28.300 € 27.340 
1.4 TFSI CoD S tronic 150 € 31.100 € 30.140 
1.4 TFSI CoD ultra Sport (6 ταχύτητες) 150 € 30.800 € 29.840 
1.4 TFSI CoD Sport S tronic 150 € 33.600 € 32.640 
1.4 TFSI CoD ultra Design (6 ταχύτητες) 150 € 30.800 
1.4 TFSI CoD Design S tronic 150 € 33.600 € 32.640 

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης