Νέο Hyundai i20: Ένα αληθινό πενταθέσιο σούπερ μίνι

Τον νέο εκπρόσωπο της στην κατηγορία Β (σουπερ μίνι μοντέλα) διαθέτει στην ελληνική αγορά η  Hyundai. Πρόκειται για το τρίτης γενιάς i20 το οποίο έχει σχεδιαστεί στο Κέντρο Σχεδιασμού της Hyundai Motor Europe στο Russelsheim της Γερμανίας και κατασκευαστεί στην Ευρώπη και το οποίο διαθέτει τρία βασικά χαρακτηριστικά: Εφαρμογές υψηλής τεχνολογίας κορυφαίο εσωτερικό χώρο και δυναμική σχεδίαση. Έχοντας ήδη διαθέσει σχεδόν ένα εκατομμύριο οχήματα από το 2002 στις δύο προηγούμενες γενιές (ως Getz η πρώτη) το  i20 αποτελεί για την Hyundai  ένα από τα best-selling αυτοκίνητα της στην Ευρώπη. 

Εξωτερικό
Με διαστάσεις (ΜχΠχΥ) 4035 χ 1734 χ 1474 χιλιοστά και μεταξόνιο 2570 χλστ. το νέο Hyundai i20 είναι πιο μακρύ κατά 40 χλστ., πιο φαρδύ κατά 24 χλστ. και πιο κοντό κατά 16 χλστ. ενώ το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 45 χλστ. από τον προκάτοχο του. Με αυτές τις διαστάσεις το νέο i20 συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του. Στο νέας γενιάς i20, βασικό στοιχείο του σχεδιασμού αποτελεί η εξαγωνική μάσκα δύο στοιχείων, σημείο αναφοράς της Hyundai Motor που ρέει μέσα από τους μοντέρνους bi- function προβολείς με LED φώτα ημέρας.  Η εξαγωνική μάσκα που πλαισιώνεται από χρώμιο έχει χαμηλώσει για σχεδιαστικούς και μηχανικούς λόγους, ενώ μια λεπτή, οριζόντια γρίλια που συνδέει τους bi-function προβολείς (που ενσωματώνονται τα φώτα ημέρας), τονίζει το πλάτος του οχήματος. Ενισχύοντας τη στιβαρή  εμφάνιση του οχήματος, οι θόλοι των τροχών ρέουν διακριτικά μέσα στο μακρύ καπό. Αντίστοιχα στο πίσω μέρος, το νέο i20 διαθέτει μια χαρακτηριστική σχεδιαστική γραμμή που τρέχει κατά το μήκος του οχήματος και συνδέεται στο πίσω μέρος – περνώντας διακριτικά κάτω από το πίσω παράθυρο - με σκοπό τη βελτίωση της ορατότητας. Τέλος η σχεδιαστική γραμμή της νέας γενιάς i20 τονίζεται από το μακρύ καπό και τη χαμηλή γραμμή οροφής που ο συνδυασμός τους έχει μειώσει την αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου σε 0,30 Cd (από 0,32 Cd του προηγούμενου i20 ).

Εσωτερικό
Η επιμήκυνση του μεταξονίου έχει  δημιουργήσει περισσότερο χώρο για πέντε επιβάτες ενώ  η εξαιρετική χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ των 326 λίτρων αυξάνει την χρηστικότητα του οχήματος.  Η έξυπνη και εργονομική σχεδίαση του εσωτερικού  δίνει στοιχεία πολυχρηστικότητας αφού η  πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να αναδιπλωθεί σε πλήρως επίπεδο δάπεδο, φθάνοντας τα 1042 λίτρα χωρητικότητας.  Διαθέτοντας επίσης διπλό πάτο μπορεί να μετακινηθεί προς τα επάνω ή προς τα κάτω για να δημιουργήσει πρόσθετες επιλογές αποθήκευσης. Με μια μεγάλη καμπίνα και ένα ευρύ  κατάλογο καινοτόμων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που αποτελούν «πρωτιές» για την Hyundai στη κατηγορία Β, το i20 νέας γενιάς διαθέτει εκτεταμένη χρήση μαλακών υλικών υψηλής ποιότητας δημιουργώντας ένα εκλεπτυσμένο και πολυτελές περιβάλλον.
Είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από νέες τεχνολογίες που προσφέρουν επίπεδα άνεσης και ευκολίας που συνήθως συναντούμε σε οχήματα μεγαλύτερης κατηγορίας.  Η προσθήκη του συστήματος υποβοήθησης στάθμευσης, το αυτόματο σύστημα αποθάμβωσης είναι πρωτιές της Hyundai στην κατηγορία Β καθώς και το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning System), ένα ακόμη καινοτόμο χαρακτηριστικό, που συνήθως συναντούμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες.  Επιπρόσθετα το i20 νέας γενιάς αποτελεί το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του με πανοραμική ηλιοροφή, σε κλίση και πλήρως ανοικτή, που βελτιώνει την άνεση και την αίσθηση του χώρου για τους επιβάτες, προσφέροντας στην καμπίνα φυσικό φως και φρέσκο αέρα.  Είναι, επίσης, το πρώτο στην κατηγορία με Smartphone Docking Station, μια αποσπώμενη μονάδα στήριξης και φόρτισης smartphones, με ρυθμιζόμενη υποδοχή φόρτισης για συμβατότητα με τις δημοφιλέστερες συσκευές και επιπλέον σύνδεση μέσω Bluetooth με το ηχοσύστημα του οχήματος.  Στο βασικό εξοπλισμό συναντάμε προηγμένης τεχνολογίας συστήματα όπως, Hill Start Assist, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, φώτα έκτακης πέδησης, 6 αερόσακους καθώς και Vehicle Stability Management (προηγμένη συνεργασία ESP και ηλεκτρικής υποβοήθησης τιμονιού, που παρακινεί έγκαιρα και ενεργητικά τον οδηγό να κάνει το σωστό χειρισμό τιμονιού σε δύσκολους ελιγμούς). 

Κινητήρες –μετάδοση
Το τρίτης γενιάς  i20 εξοπλίζεται με μια μεγάλη γκάμα σύγχρονων κινητήριων συνόλων (δύο κινητήρες βενζίνης «Kappa» και δύο «U-ΙΙ» Diesel) αποκλειστικά Euro 6 αλλά και βελτιωμένα κιβώτια ταχυτήτων. Πιο συγκεκριμένα στο i20 βρίσκουμε δύο ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες 1,2lt με ισχύ 75 και  84hp που συνεργάζεται με ένα πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και 1,4lt 100hp με επιλογή ανάμεσα σε 4τάχυτο αυτόματο και σε εξατάχυτο κιβώτιο καθώς και δύο Turbo Diesel κινητήρες  1,1 και 1,4 λίτρων με ισχύ 75 και 90 ίππους αντίστοιχα με 6-ταχυτο κιβώτιο και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Το μακρύτερο μεταξόνιο, ο κατά 81% πιο άκαμπος νέος κλωβός με την εκτεταμένη σύνθεση χάλυβα υπέρ-υψηλής αντοχής και μικρότερα διάκενα συγκόλλησης, η ειδικά μελετημένη ηχομόνωση, το νέο σύστημα διεύθυνσης και οι νέες αναρτήσεις, συνθέτουν μια εξαιρετικά στιβαρή και ποιοτική αίσθηση οδήγησης που παραμέμπτει σε premium κατηγορία.
Οι τιμές διάθεσης του νέου i20 διαμορφώνονται ως εξής (σε παρένθεση η τιμή με απόσυρσης):

1.2B 75 L BASE     12.700 (9.990)
1.2B 75 L 12.800 (10.800)
1.2B 75 GL ACCESS 13.300 (11.270)
1.2B 84 GLS COMFORT 14.500 (12.400)
1.4B 100 GLS COMFORT 15.200 (13.050)
1.4B 100 A/T GL ACCESS 15.200 (12.840)
1.4B 100 A/T GLS COMFORT 16.200 (13.790)
1.1D L BASE 15.400 (11.990)
1.1D L 15.500 (12.620)
1.1D GL ACCESS 16.000 (13.090)
1.1D GLS COMFORT 17.000 (14.040)
1.1D GLS COMFORT PLUS 18.000 (15.040)
1.4D ISG GLS COMFORT 18.000 (15.040)
1.4D ISG GLS COMFORT PLUS 19.000 (16.040)
1.4D COMFORT PLUS PANORAMA 19.900 (16.940)

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης