Peugeot 308 R Hybrid: Super επιδόσεις από ένα hatch υβριδικό

Tον τίτλο του πιο σύγχρονου icon μοντέλου για τη μάρκα έδωσε η PEUGEOT στο πρωτοεμφανιζόμενο μοντέλο της 308 R Hybrid.  «Βγαλμένο» από την ευέλικτη πλατφόρμα EMP2 το PEUGEOT 308 R Hybrid έρχεται για να ανεβάσει τα επίπεδα αδρεναλίνης στο αίμα των φίλων της  γρήγορης οδήγησης αναδεικνύοντας την υβριδική υπόσταση ενός σπορ αυτοκινήτου.
Εξωτερικό

Το κατεξοχήν σπορ  παρουσιαστικό του PEUGEOT 308 R HYbrid τονίζεται από τα μεγαλύτερα - κατά 80 χλστ.-μετατρόχια και τους τροχούς 19’’ με ελαστικά διάστασης 235/35. Το εμπρός μέρος με το διογκωμένο καπό, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα και τη μεγάλη γρίλια, τονίζουν τη δύναμική των 500 ίππων. Χαμηλότερα, σε ένα μαύρο μπλοκ, δεσπόζει το λογότυπο 308R με το γαλάζιο να δίνει έμφαση στην υβριδική τεχνολογία, καθώς και στα παραδοσιακά γαλλικά αγωνιστικά αυτοκίνητα.  Στις πίσω πόρτες, το γαλάζιο διαδέχεται μία ματ μαύρη βαφή υπογραμμίζοντας τις ειδικές εκδόσεις ισχύος της PEUGEOT. Από πίσω, το PEUGEOT 308R HYbrid γίνεται ακόμη πιο σπορ χάρη σε μία διακριτική αεροτομή, αλλά και τον ειδικής σχεδίασης προφυλακτήρα που διαμορφώνει έναν διαχύτη. Παράλληλα, διαθέτει θυρίδες εξαερισμού ώστε να αποβάλλεται ο ζεστός αέρας από τις μπαταρίες και να διατηρείται χαμηλά η θερμοκρασία λειτουργίας τους. 

Εσωτερικό

Ανοίγοντας τις πόρτες αποκαλύπτεται ένα εντυπωσιακό εσωτερικό με τέσσερα μπάκετ καθίσματα, με το ταμπλό να τονίζεται από υψηλής ποιότητας υλικά και τους χρωματικούς συνδυασμούς να υπογραμμίζουν την μοναδικότητα του PEUGEOT 308R HYbrid. Η επένδυση της οροφής είναι γκρίζα, τα καθίσματα επενδυμένα με ποιοτικό δέρμα, ενώ διάφορες λεπτομέρειες – όπως στο πίνακα οργάνων, στο σιρίτι του τιμονιού και στην κεντρική κονσόλα – τονίζονται με κόκκινο. Για πρώτη φορά στο PEUGEOT 308R Hybrid υιοθετούνται υλικά δανεισμένα από άλλα πρωτότυπα μοντέλα. Το ταμπλό καλύπτεται από ύφασμα που έχει παραχθεί με ψηφιακή πλεχτή τεχνική. Αυτό το επαναστατικό υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να παραχθούν μεγάλα, πολύπλοκα εξαρτήματα που είναι απαλά στην αφή, δίχως να είναι αφρώδη. Η ψηφιακή επένδυση χρησιμοποιείται στα πάνελ των πορτών και σε άλλα σημεία στο εσωτερικό. 

Χάρη στο προηγμένο εργονομικά PEUGEOT i-Cockpit, ο οδηγός έχει τον απόλυτο έλεγχο των 500 ίππων. Το κόμπακτ τιμόνι – ντυμένο με δέρμα – εξασφαλίζει ακριβή έλεγχο στις στροφές με τους διακόπτες αλλαγής των έξι σχέσεων (paddles) να βρίσκονται ακριβώς εκεί που θέλει ο οδηγός. Παράλληλα, το head-up display παρέχει όλες τις σχετικές πληροφορίες, δίχως να αποσπάται το βλέμμα από τον δρόμο. Τέλος, τα δύο μπουτόν στην κεντρική κονσόλα επιτρέπουν στον οδηγό να ελέγχει άμεσα την κατάσταση του σασί. Το πρώτο ενεργοποιεί το πανίσχυρο σύστημα πρόωσης, ενώ το δεύτερο δίνει πρόσβαση στα τέσσερα προγράμματα κίνησης.

Το υβριδικό plug-in σύστημα

Η εξέλιξη του PEUGEOT 308R HYbrid αποτέλεσε μία συναρπαστική πρόκληση για την PEUGEOT Sport. Οι ειδικοί είχαν να εξελίξουν και να προσαρμόσουν ένα αποδοτικό υβριδικό plug-in σύστημα βενζίνης πάνω στην πλατφόρμα EMP και να θέσουν νέα δεδομένα. Με ισχύ 500 ίππων και κίνηση στους τέσσερις τροχούς, το PEUGEOT 308R Hybrid έχει περιορισμένη ηλεκτρονικά τελική ταχύτητα στα 250 χλμ/ώρα, η διαδικασία επιτάχυνσης από 0-100 χλμ/ώρα διαρκεί μόλις 4,0 δλ., Όλα αυτά με την εκπομπή CO2 να βρίσκεται μόλις στα 70 g/km!

H κατανομή βάρους είναι 60% στον εμπρός άξονα και 40% στον πίσω ενώ η  αναλογία κιλών ανά ίππο είναι μόλις 3,1 κιλά/ ίππο. Το σύστημα πρόωσης συνδυάζει τρεις διαφορετικές πηγές ισχύος, όπου κάθε μία κινεί ανεξάρτητα από την άλλη το αυτοκίνητο, εστιάζοντας στα κάτωθι βασικά μέρη:

-στον 4-κύλινδρο 1.6L THP 270 S&S κινητήρα που έχει την υψηλότερη ειδική ισχύ – στο μέγεθος του – από κάθε άλλον που υπάρχει στον κόσμο

-στον ηλεκτροκινητήρα 85 kW / 115 hp που συνεργάζεται με 6-τάχυτο κιβώτιο

-στον ηλεκτροκινητήρα, στον πίσω άξονα, με τα παραπάνω χαρακτηριστικά 

Το κέντρο βάρους έχει μεταφερθεί χαμηλότερα, με την συστοιχία μπαταριών λιθίου-ιόντων 3 kWh να έχει εξαιρετική αναλογία ισχύος/μεγέθους και να έχει τοποθετηθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα, στην θέση του ρεζερβουάρ. Το τελευταίο χωρητικότητας 50L έχει επανασχεδιασθεί και τοποθετηθεί κοντά στο χώρο αποσκευών, πάνω από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα και τους δύο μετασχηματιστές. 

Η επιλογή ενός από τα τέσσερα διαφορετικά προγράμματα κίνησης γίνεται από ένα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα:

-Το πρόγραμμα Hot Lap είναι το ισχυρότερο, με τις τρεις πηγές ισχύος να προσφέρουν το μέγιστο της ισχύος των 500 ίππων και τα 730 Nm ροπής.

-Το πρόγραμμα Track προσφέρει 400 ίππους και 530 Nm, κυρίως από τον βενζινοκινητήρα και τον πίσω ηλεκτροκινητήρα. 

-Το πρόγραμμα Road έχει σχεδιασθεί αποκλειστικά για χρήση στον δρόμο προσφέροντας 300hp και 400 Nm ροπής από τον κινητήρας βενζίνης. 

-Το πρόγραμμα ZEV χρησιμοποιεί τον πίσω ηλεκτρικό κινητήρα για να ωθήσει το PEUGEOT 308R HYbrid. Στην κίνηση συμμετέχει και ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας, ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο πεντάλ του γκαζιού.
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης