Η Opel αποχωρεί από την αγορά της Ρωσίας.

Τη σταδιακή αποχώρηση της μάρκας Opel από την αγορά της Ρωσίας έως το Δεκέμβριο του 2015 και τη μείωση των πωλήσεων μοντέλων Chevrolet ευρείας κυκλοφορίας, αποφάσισε η General Motors θέτοντας σε εφαρμογή το  νέο επιχειρηματικό της μοντέλο για την περιοχή. Η GM θα εστιάσει στην premium κατηγορία της Ρωσικής αγοράς με μοντέλα Cadillac και Chevrolet Αμερικανικής παραγωγής όπως Corvette, Camaro και Tahoe. 

Το νέο επιχειρηματικό μοντέλο της GM για τη Ρωσία προβλέπει μεταξύ άλλων την αναστολή λειτουργίας του εργοστάσιου GM Auto στην Αγία Πετρούπολη μέχρι τα μέσα του 2015 ενώ η συμβατική συναρμολόγηση οχημάτων Chevrolet στο GAZ θα διακοπεί το 2015. 

Η κοινοπραξία GM-AVTOVAZ θα συνεχίσει να κατασκευάζει και να εμπορεύεται την τρέχουσα γενιά του Chevrolet NIVA. Η απόφαση για αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου στη Ρωσία, μεταφράζεται οικονομικά ότι η GM θα καταγράψει καθαρές ειδικές δαπάνες μέχρι 600 εκατ. δολάρια περίπου το πρώτο τρίμηνο του 2015. Οι ειδικές δαπάνες περιλαμβάνουν κίνητρα πωλήσεων, αναδιοργάνωση δικτύου διανομέων, ακυρώσεις συμβάσεων και αποζημιώσεις διακοπής εργασιακών σχέσεων. Περίπου 200 εκατομμύρια δολάρια των καθαρών ειδικών δαπανών δεν θα αφορούν χρηματοοικονομικές δαπάνες. 

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης