Η Mitsubishi λανσάρει στην Ευρώπη το 5ης γενιάς L200

Έχοντας συμπληρώσει συνολικό όγκο παραγωγής 4.077.000 μονάδων, από το 1978 μέχρι το φθινόπωρο του 2014 εκ των οποίων οι 1.300.000 μονάδες αφορούν το τέταρτης γενιάς μοντέλο που βρίσκεται σε παραγωγή εδώ και εννέα χρόνια, το Mitsubishi L200 pickup truck πέρασε στην πέμπτη γενιά του.

Το νέο L200 που αναμένεται στην Ελλάδα τους επόμενους μήνες, εξελίχθηκε αποκλειστικά από την MMC μέσα σε 28 μήνες και χαρακτηρίζεται από το νέο του στυλ, την άνεση, την ευελιξία του, το αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού  και την αντοχή του. H φιλοσοφία κατασκευής του έχει ως στόχευση να θεωρείται ως  το  “απόλυτο Sport Utility Truck” που πετυχαίνει νέα επίπεδα αξιοπιστίας, αντοχής, άνεσης και ευελιξίας, για να ικανοποιήσει τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των παγκόσμιων πελατών pickup truck . 

Συμπυκνωμένα τα νέα χαρακτηριστικά του πέμπτης γενιάς Mitsubishi L200 pickup truck είναι: 
•Νέο σπορτίφ στυλ, που διατηρεί την εκφραστική σχεδίαση “J-Line” – σήμα κατατεθέν του απερχόμενου L200 (στο Double Cab) με χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής 0.40 CD και βάρος σε λογικά πλαίσια για μία άριστη αναλογία ισχύος / βάρους.

•Αυξημένη ευρυχωρία σε συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (και με τον μικρότερο κύκλο στροφής 5,9 μ. στην κατηγορία) και ανταγωνιστικό μήκος καρότσας.

•Σημαντική αναβάθμιση αντιληπτής ποιότητας σε συνδυασμό με καλύτερη θέση καθισμάτων και οδήγησης, βελτιωμένη οδηγική άνεση, βελτιωμένα χαρακτηριστικά θορύβων, κραδασμών & τριγμών (NVH) για ανώτερα επίπεδα άνεσης στο ταξίδι.

•Πρόσθετη άνεση διπλών θυρών (δηλ. 4 πόρτες) στο Club Cab.
•Νέος κινητήρας 2.4 L 154 ps / 181 ps 4N15 MIVEC Diesel – έκδοση μεγαλύτερου κυβισμού του  4N13 (ASX και Lancer) και κινητήρια σύνολα 4N14 (Outlander), που επιτρέπουν τη μείωση των εκπομπών CO2 από 199 g/km του απερχόμενου L200 στα 169 g/km για το νέο L200 (έναντι 190 - 250 g/km του ανταγωνισμού).
•Νέο 6 M/T (και νέο 5 A/T) για βελτιωμένες επιδόσεις, χαμηλότερες εκπομπές CO2 και μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης.
•Αυξημένη αντοχή λόγω σχεδίασης – από το ισχυρότερο αμάξωμα και πλαίσιο μέχρι κινητήρες μειωμένων απαιτήσεων συντήρησης (διαστήματα αλλαγής λαδιού από 15.000 χλμ., τώρα 20.000 χλμ., service προηγούμενου Α/Τα από 80.000 χλμ., τώρα Α/Τ χωρίς απαιτήσεις συντήρησης, λεπτομερής αντιδιαβρωτική προστασία…)

•Βελτιωμένη ενεργητική ασφάλεια:
1.Super Select 4WD II (με κοντό διαφορικό) παραμένει με ηλεκτρονικό σύστημα επιλογέα μέσω περιστροφικού χειριστηρίου.
2.7% υψηλότερη στρεπτική ακαμψία του νέου πλαισίου 
3.Βελτιστοποιημένη ρύθμιση της ανάρτησης
4.Προσθήκη συστημάτων Lane Departure Warning, Trailer Stability Assist, Hill Start Assist.
5.Προβολείς HID (με ενσωματωμένη λειτουργία φώτων ημέρας LED και προβολείς Bi-Xenon) για βελτιωμένη ορατότητα το χειμώνα ή κατά τη νυχτερινή οδήγηση.

Βελτιωμένη παθητική ασφάλεια (ενισχυμένη πατενταρισμένη δομή RISE της MMC, αερόσακος γονάτων οδηγού). Σε αυτή συναντάμε ( ανάλογα με την έκδοση και την χώρα διάθεσης):
1.Κάμερα οπισθοπορείας
2.Σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί με διακόπτη stop/start κινητήρα
3.Cruise Control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας
4.Διζωνικό αυτόματο A/C
5.Χειριστήρια αλλαγών ταχυτήτων (paddles) στο τιμόνι 
6.Κολόνα τιμονιού με ρυθμιζόμενη απόσταση και κλίση 
7.Σύστημα ραδιοφώνου Digital Audio Broadcasting 
8.Θύρα USB 

Διατηρώντας τη διάταξη της ενοποιημένης καμπίνας / καρότσας, η 5η σειρά L200 αποστασιοποιείται από τα απαλά, στρογγυλοποιημένα σχήματα του προηγούμενου μοντέλου, υιοθετώντας πιο σοφιστικέ, ανάγλυφες επιφάνειες.

Όλες οι εκδόσεις του νέου L200 διαθέτουν ελαχιστοποιημένο μεταξόνιο προσφέροντας ένα μήκος εσωτερικού από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία, χωρίς θυσίες στο ωφέλιμο φορτίο της καρότσας. Αυτό ισχύει κυρίως στην έκδοση Double Cab όπου η J-Line σύνδεση καμπίνας / καρότσας προσφέρει άφθονη ευρυχωρία και πλούσιο χώρο φόρτωσης με μόλις 2 εκατοστά αύξηση στο συνολικό μήκος .
Το νέο L200 παραμένει στην «κατηγορία 5 μ.» (5.205 χλστ. για το Double Cab), κάτι που βοηθά στο παρκάρισμα, στους ελιγμούς (έχοντας ακόμα τη μικρότερη ακτίνα στροφής στην κατηγορία – 5,9 μ.) και βάρος, ενώ το τελευταίο είναι ζωτικής  παράγοντας για την οικονομία καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές CO2.. Όλα αυτά μεταφράζονται σε χαμηλό λειτουργικό κόστος για ανεξάρτητους επαγγελματίες ή μικρές επιχειρήσεις.

Ωστόσο, μέσα σε αυτές τις διαστάσεις, οι μηχανικοί της MMC πέτυχαν μήκος καρότσας  (1.520 χλστ.) που ισοδυναμεί με το 29,2% του συνολικού μήκους. 
Η καρότσα έγινε επίσης πιο βαθιά (μέχρι 475 χλστ. για το νέο L200 έναντι 460 χλστ. του προηγούμενου).

Η έξυπνη δομική σχεδίαση (εκτενής χρήση ατσάλινων φύλων υψηλής αντοχής, ισχυρότερο πλαίσιο, κλπ,...) διατήρησε το βάρος σε λογικά όρια (μόνο 1.875 kg για το Double Cab 2.4 DiD MIVEC AS&G 4WD M/T) βελτιώνοντας την ικανότητα ρυμούλκησης στα 3.100 kg το μέγιστο (ανάλογα με το μοντέλο), τη συνολική ακαμψία, την παθητική ασφάλεια και τα χαρακτηριστικά NVH.

Το νέο L200 το οποίο διατίθεται στην Ευρώπη σε εκδόσεις Double Cab και Club Cab διαθέτει ένα νέο σύστημα ανοίγματος για το Club Cab με την παρουσίαση διπλών θυρών, δηλ. 4 ανεξάρτητων θυρών. Οι κύριες εμπρός πόρτες ολοκληρώνονται με (μικρότερες & με πίσω μεντεσέ) κρυφές αντίστοιχες πίσω, που μεταφράζεται σε βελτιωμένη είσοδο/ έξοδο για επιβάτες και φορτίο, χωρίς εμπόδιο από οποιαδήποτε κεντρική κολόνα Β. 

Στο εσωτερικό, οι επιβάτες του L200, ανεξαρτήτως χρήσης, θα εκτιμήσουν τη μεγαλύτερη καμπίνα με την αυξημένη ευρυχωρία στην περιοχή της κεφαλής και των ώμων μπροστά και των ποδιών πίσω. 

Ο συνδυασμός όλων αυτών των στοιχείων, μαζί με την κορυφαία ακτίνα στροφής - κάτι πολύ πρακτικό για αστικές διαδρομές, καθώς και μία βελτιστοποίηση του λόγου υποπολλαπλασιασμού βελτιώνει την καθημερινότητα των πολυάσχολων επαγγελματιών.

Βασισμένη για μία ακόμα φορά στην αρχιτεκτονική ξεχωριστού πλαισίου από το αμάξωμα που απαιτείται για ένα ‘heavy duty’ pickup truck (ωφέλιμο φορτίο, ρυμούλκηση...), η  5η σειρά L200 βελτιώθηκε αναμφισβήτητα από τον προκάτοχό της με ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο.

Πολύ ανθεκτική, αυτή η στιβαρή δομή σχεδιάστηκε επίσης με γνώμονα την ασφάλεια – εμπρός δομή για καλύτερη απόσβεση ενέργειας σε περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης, πιο εξελιγμένο πατενταρισμένο σύστημα ασφάλειας RISE* της MMC με κλωβό επιβατών πολύ ανθεκτικό στην παραμόρφωση, εμπρός πλαϊνές ενισχυμένες προεκτάσεις πλαισίου και ενισχυμένο εγκάρσιο στοιχείο για καλύτερη συμπεριφορά στις συγκρούσεις...

Στις εκδόσεις 2WD και 4WD, τα νέας σχεδίασης φύλλα σούστας έχουν επανατοποθετηθεί ενώ το μήκος τους έχει αυξηθεί. Αναφορικά με την εμπρός ανάρτηση, η διάμετρος της αντιστρεπτικής δοκού αυξήθηκε με βελτιστοποιημένη ρύθμιση της ανάρτησης. Οι μετατροπές αυτές προσφέρουν καλύτερη άνεση στο δρόμο και βελτιωμένη ευστάθεια εκτός δρόμου.

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης