«Πολυεπίπεδα» ανανεωμένο το νέο Toyota Auris

Σε πολυεπίπεδη  ανανέωση του εκπρόσωπου της στην κατηγορία C (μικρομεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα) προχώρησε η Toyota. Οι υπεύθυνοι της ιαπωνικής μάρκας με τις αλλαγές που πραγματοποίησαν στη  σειρά Auris επιδίωξαν να βελτιώσουν το μοντέλο σε πέντε τομείς: Σχεδίαση, ποιότητα υλικών, ασφάλεια, συστήματα κίνησης και τεχνολογική αναβάθμιση του υβριδικού  μοντέλου.

Σχεδίαση: Στον τομέα της σχεδίασης οι επεμβάσεις εντοπίζονται στα εμπρός και πίσω τμήματα που έχουν ανασχεδιαστεί εκτενώς εξασφαλίζοντας ένα οπτικά μεγαλύτερο πλάτος. Μπροστά, ένα ζευγάρι χλωριωμένων φτερών δημιουργείται από το νέο, πιο έντονο λογότυπο Toyota.

 Υπογραμμίζοντας το εμπρός χείλος του καπό, τα δυναμικά πάνω φτερά εκτείνονται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου. Τα κάτω φτερά που προεξέχουν λιγότερο «εισχωρούν» στην πάνω επιφάνεια του εμπρός προφυλακτήρα, αγκαλιάζοντας την εσωτερική ακμή της αμβλείας γωνίας των νέων προβολέων LED που ενσωματώνουν φώτα ημέρας LED Daytime Running Lights (DRL).  Κάτω από έναν προτεταμένο εμπρός προφυλακτήρα, ο κάτω αεραγωγός εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, χαρίζοντας στο Auris μεγαλύτερο πλάτος και δυναμισμό.

Η μάσκα έχει ένα στενό κεντρικό τμήμα που υπογραμμίζεται από ένα χρωμιωμένο ένθετο στο σπόιλερ, και μετά φαρδαίνει καταλήγοντας σε πιο βαθιές υποδοχές όπου ενσωματώνονται οι προβολείς ομίχλης στα άκρα του αυτοκινήτου. Σε προφίλ, το νέο στυλ δημιουργεί μακρύτερους προβόλους, βελτιώνοντας τη συνολική ισορροπία της σχεδίασης και οδηγώντας το μάτι σε μία μακριά, σαρωτική γραμμή από το εμπρός λογότυπο Toyota μέχρι τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Το πιο προηγμένο προφίλ τονίζεται ακόμα περισσότερο με μία νέα κεραία οροφής (τύπου πτερυγίου καρχαρία) και νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου 16" και 17". Πίσω, το κάτω τμήμα του Auris έχει ανασχεδιαστεί πλήρως, επιτείνοντας οπτικά το φαρδύ στήσιμο του αυτοκινήτου. Το πλάτος μιας βαθύτερης, πιο μυώδους σχεδίασης προφυλακτήρα τονίζεται από την τοποθέτηση των ανακλαστήρων των προβολέων στα άκρα, και υπογραμμίζεται από μία λεπτή, χρωμιωμένη διακοσμητική γραμμή. Τα πίσω φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν τώρα τεχνολογία φώτων LED, χαρίζοντας στο νέο Auris ένα πιο προηγμένο, άμεσα αναγνωρίσιμο στοιχείο ταυτότητας.

Ποιότητα υλικών: Στην καμπίνα του νέου Auris, η ποιότητα, φινίρισμα και εργονομία  έχουν βελτιωθεί σημαντικά. Το ταμπλό έχει «συρρικνωθεί» ενσωματώνοντας με πιο καθαρή διάταξη τα  ομοιόμορφα φωτισμένα όργανα. Ο πίνακας οργάνων υιοθετεί τώρα μία ισχυρότερη, πιο σπορτίφ σχεδίαση με το στροφόμετρο και το ταχύμετρο να τοποθετούνται αριστερά και δεξιά της νέας έγχρωμης οθόνης TFT πολλαπλών πληροφοριών 4.2". Πολυάριθμα επιμέρους στοιχεία, όπως οι αεραγωγοί, οι λαβές θυρών και το πλαίσιο του λεβιέ ταχυτήτων έχουν ανασχεδιαστεί με κριτήριο μία ζωηρότερη, πιο ποιοτική εμφάνιση. Το σχήμα, το υλικό της βαφής και το χρωμιωμένο φινίρισμα των ένθετων είναι σε πλήρη αρμονία. 

Ασφάλεια: Η νέα σειρά Auris διαθέτει αναβαθμισμένα συστήματα ανάρτησης και διεύθυνσης, στοιχεία που έχουν  βελτιώσει την οδηγική άνεση και την οδική συμπεριφορά του μοντέλου. Οι βελτιωτικές αλλαγές αφορούν τη νέα σχεδίαση των ελατηρίων της  εμπρός ανάρτησης, των αμορτισέρ, της πάνω μόνωσης , των σαϊλεντμπλόκ τερματισμού ανάρτησης και της αντιστρεπτικής δοκού. Το νέο Auris χρησιμοποιεί πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια ή ημιάκαμπτο άξονα. Το σύστημα διπλών ψαλιδιών τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα 1.2 turbo, 1.6 petrol, 1.6 diesel και τα πλήρως υβριδικά.

Τα μοντέλα με κινητήρες 1.33 petrol και 1.4 diesel υιοθετούν ημιάκαμπτο άξονα πίσω.  Ο συνδυασμός όλων των μέτρων αναβάθμισης βελτιώνει την απόσβεση των κλίσεων του αμαξώματος, ελαχιστοποιεί τις τριβές και αυξάνει την οδηγική άνεση σε ευθεία πορεία.

 Επιπλέον, η χαρτογράφηση του Electric Power Steering (EPS) του Auris έχει ρυθμιστεί ώστε να το σύστημα διεύθυνσης να βαραίνει όσο η ταχύτητα του οχήματος αυξάνεται, προσφέροντας βελτιωμένη πληροφόρηση (feedback) σε ταχύτητες πάνω από 60-80 km/h..

Πολυάριθμα μέτρα έχουν ληφθεί επίσης για μείωση της μετάδοσης θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH) στην καμπίνα.  Επιπρόσθετα  το νέο μοντέλο 2015 ανεβάζει τον πήχη στην ενεργητική ασφάλεια και την υποστήριξη οδηγού με ένα προαιρετικό πακέτο Toyota Safety Sense. Επεξεργαζόμενο πληροφορίες που παρέχει μία συμπαγής μονάδα τοποθετημένη στην οροφή όπου συνδυάζεται ένα σύστημα λέιζερ και μία κάμερα, το Toyota Safety Sense προσφέρει στους πελάτες τις λειτουργίες Pre-Collision System , Lane Departure Alert , Auto High Beam και Road Sign Assist.  Όλη η κατάσταση του Toyota Safety Sense και πληροφορίες προειδοποίησης εμφανίζονται στον οδηγό στην έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών πληροφοριών 4.2".

Νέα κινητήρια σύνολα: Ακολουθώντας τις  τάσεις στην κατηγορία C που απαιτούν περαιτέρω μειώσεις στην κατανάλωση καυσίμου, τις εκπομπές ρύπων και το κόστος ιδιοκτησίας χωρίς θυσίες στις επιδόσεις ή την οδηγική απόλαυση, η γκάμα κινητήρων diesel, βενζίνης και πλήρως υβριδικών μονάδων του Auris έχει επεκταθεί και ανανεωθεί σε μεγάλο βαθμό. Όλοι οι κινητήρες της γκάμας πληρούν τώρα τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6.

Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος 1.2T άμεσου ψεκασμού (έχει  ισχύ 116 DIN hp και ροπή 185 Nm από 1500 έως 4000 rpm.) πλαισιώνει τους υπάρχοντες 1.33 Dual VVT-i και 1.6 Valvematic αυξάνοντας τους προσφερόμενους βενζινοκινητήρες σε τρεις. Ο 2.0 turbo diesel έχει αντικατασταθεί από ένα νέο 1.6 D-4D (αποδίδει 112 DIN hp και μέγιστη ροπή 270 Nm μεταξύ 1750 και 2250 rpm.) και ο 1.4 D-4D έχει αναβαθμιστεί σημαντικά.  Σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο και τεχνολογία Stop & Start, η βελτιωμένη μονάδα 1.4 D-4D 90 καταναλώνει τώρα στο μικτό κύκλο μόλις 3,4 l/100 km* και ωφελείται από μία σημαντική μείωση εκπομπών CO2 μόλις 89 g/km*.

Το Multidrive S που διατίθεται με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις 1.2 turbo και 1.6 Valvematic του Auris, είναι ένα κιβώτιο με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση (CVT), με πλήρως αυτόματο και χωρίς διακοπή πρόγραμμα αλλαγών ή ένα σειριακό 7-τάχυτο Sport mode. Σε Sport mode, το σύστημα είναι βελτιστοποιημένο για απόκριση και άμεσο έλεγχο του κινητήρα, και η ‘σχέση’ του κιβωτίου μπορεί να επιλέγεται από τον επιλογέα ή τα χειριστήρια του τιμονιού. Το Sport mode περιλαμβάνει επίσης ακριβή έλεγχο στριψίματος. Όταν ανιχνεύσει επιβράδυνση, το σύστημα κατεβάζει σχέση και εφαρμόζει φρένο κινητήρα για να ενισχύσει την πίεση πέδησης. 

Auris Hybrid: Προσφέροντας τους πελάτες μία αθόρυβη και ξεκούραστη οδηγική εμπειρία με ευχάριστη αίσθηση, το πλήρως υβριδικό Auris έχει εκπομπές CO2 μόλις 79 g/km* στον Ευρωπαϊκό μικτό κύκλο, κάτι που ενέχει φορολογικά πλεονεκτήματα. Λειτουργώντας ανεξάρτητα ή σε συνδυασμό, ο βενζινοκινητήρας 1.8 VVT-i και ο ηλεκτροκινητήρας του HSD παράγουν μέγιστη ισχύ 136 DIN hp που επιταχύνει το Auris Hybrid από 0 στα 100 km/h σε 10,9 δευτερόλεπτα μέχρι την τελική ταχύτητα των 180 km/h.

 Το Auris Hybrid παράγει σχεδόν μηδενικές εκπομπές Οξειδίων του Αζώτου (NOx) και Μικροσωματιδίων  (Particulate Matter). Επιπλέον, όταν λειτουργεί στο μοναδικό EV mode που δεν διατίθεται για ήπια υβριδικά μοντέλα, το Auris Hybrid παράγει μηδενικές εκπομπές CO2, NOx και μικροσωματιδίων (ΡΜ), για συνεχή οδήγηση μέχρι 2 km με ταχύτητες μέχρι 50 km/h περίπου, ανάλογα με τη φόρτιση της μπαταρίας και τις οδηγικές συνθήκες.  Το σύστημα κίνησης του Auris Hybrid είναι σχεδιασμένο για να περιορίζει τη χρήση του βενζινοκινητήρα όσο το δυνατόν περισσότερο μέσα στην πόλη. 

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης